  • 1. Data: 2004-06-29 19:16:33
    Temat: wynajmowanie mieszkania i sankcje z us
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    tym razem z drugiej strony:)
    matka jest wlascicielka mieszkania ktora ja wynajmuje osobom trzecim /bez
    zadnej umowy, jedyny slad to jeden przelew na moje konto z opisem
    czynsz.../,
    osoby te wyprowadzaja sie z koncem czerwca i niestety zniszczyly pare
    sprzetow z wyposarzenia mieszkania /"obita" lodowka, przypalone papierosami
    meble/ cale szczescie mam kaucje, ale mysle ze bez malej klotni sie nie
    obejdzie,
    a dodatkowo na rozstanie tak jak zapowiadaja podziekuja mi jakims donosem do
    us.
    czy ktos mial juz wezwanie do us po takim donosie? co za to grozi? jak sie
    obronic przed klopotliwymi pytaniami?
    pozdro:)

  • 2. Data: 2004-06-30 15:43:30
    Temat: Re: wynajmowanie mieszkania i sankcje z us
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > us.
    > czy ktos mial juz wezwanie do us po takim donosie? co za to grozi? jak sie

    Samiscie sie podlozyli. Kolejni, którzy "oszczedzali" na podatku nie
    podpisujac umowy i nie zglaszajac jej do US.
    Sugerowalbym grzeczne oddanie kaucji by nie zaogniac sytuacji i nastepny
    wynajem w LEGALNY sposób.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-07-01 08:17:43
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    > do

    jak uczyła mama nie należy bać się chama
    do cham powinien bać się sam

    proponuję twarde stanowisko typu nie negocjuję z terrorystami,
    zrobić dokumentację fotograficzną zniszczeń w obecności świadka,
    wypłacić ile się należy, poinformować coby nie podskakiwali

    w sumie mamy do czynienia z
    1. niedotrzymaniem umowy
    2. donosem
    3. terroryzmem
    obrazuje to zasady (lub brak) jakimi posługują się przeciwnicy
    Skąd wiesz, że jak wypłacisz całą kaucję to i tak nie złożą doniesienia?

    Przemyślcie na ile są w stanie udowodnic że tam dłużej mieszkali,
    jakby co przed US twarde stanowisko - wpuściliśmy ich do mieszkania na 3 dni
    za 100 PLN

    pozdr
    Traaq

  • 4. Data: 2004-07-01 08:21:14
    Od: "hania" <o...@v...pl>

    bilingi telefoniczne, zeznania sąsiadów - mogą być dowodem że trwało to NIECO
    dłużej ;-)

    proponuję ugodowe załatwienie sprawy, bo jak się u.s.
    dowie..............................................

  • 5. Data: 2004-07-01 08:35:13
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hania" <o...@v...pl> napisał w wiadomości

    > proponuję ugodowe załatwienie sprawy, bo jak się u.s.
    > dowie..............................................

    przyłączam się do pytania R6

    no, co będzie jak pan X napisze donos (już nie mieszkając) na panią Y do US?
    nie wybierając się do US pani Y odpisze w te słowa: NIE PRAWDA, z poważaniem
    Y.

    i co dalej?
    policja skarbowa, kontrola drogowa, podsłuchy, strażacy, ABW ?

    pozdr
    Traaq

  • 6. Data: 2004-07-01 08:49:24
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <T...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Przemyślcie na ile są w stanie udowodnic że tam dłużej mieszkali,
    > jakby co przed US twarde stanowisko - wpuściliśmy ich do mieszkania na 3 dni
    > za 100 PLN

    A przelewy? Przychód, tytuł dosyć konkretny, regularny, przez dłuższy
    czas. Dołączą wyciąg z rachunku do donosiku i kolega jest ugotowany.
    Nie wiadomo, czy ukarają, ale będzie łaził, tłumaczył się, pisał różne
    zestawienia przychodów, przy okazji wyjdzie coś innego, przyjrzą się
    PITom, przyglądną odliczeniom... Niestety pozostaje nie podskakiwać, bo
    moim zdaniem ten kawałek kaucji nie jest tego warty.

    Jeśli już wynajmować na lewo, to tylko z pieniążkami w łapkę.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-07-01 09:02:44
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <T...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > Y.
    >
    > i co dalej?
    > policja skarbowa, kontrola drogowa, podsłuchy, strażacy, ABW ?

    Kontrola Skarbowa wszystko może. ;) A na pewno dużo nieprzyjemności,
    postępowania. Wynik nie musi być wcale pozytywny, ale nie wiem, czy
    warto się użerać. Taki donosik poparty wyciągami z banku, jakimś
    świadkiem itp to dosyć konkretne przesłanki do wszęcia postępowania
    karno-skarbowego. Znajomy to przerabiał (nie przy wynajmie):

    US: a co to za przelewik na 2000 zł od pana X?
    ON: a to kolega kasę oddał...
    US: umowę pożyczki proszę...
    US: a tutaj wpłata własna na 10000 zł? Skąd pan tyle miał? Pensję
    dostaje Pan na rachunek, to podobno jedyny pana przychód. Przez ostatnie
    pół roku wypłacił pan z rachunku jedynie 8 tysięcy.
    ON: yyyy...
    US: no właśnie, to my poprosimy sprawozdanie majątkowe za ostatnie 5 lat...

    itd.itp.

    A poza tym jeszcze jeden temat - pułapka. Jeśli US uzna, że nie było
    wynajmu, to czy wynajmujący się nie wzbogacił bezpodstawnie? A jeśli sąd
    uzna, że nie, to znaczy, że był wynajem! ;-)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-07-01 09:09:21
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > Niestety pozostaje nie podskakiwać, bo
    > moim zdaniem ten kawałek kaucji nie jest tego warty.

    nasuwa się kilka kwestji:
    1. oczyswistym jest że sytuacja jest nie szczególna, ale na ile będą uparci
    donosiciele?
    donos wymaga wysiłku mentalnego - pismo, kosztów - znaczek, a do tego można
    się samemu ubabrać

    2. najlepsze rozwiązanie oczywiście wybierze ten kto zna najlepiej
    sytuację - czyli zainteresowany
    A co bedzie jak najemca wyczuje nosem uległość i stwierdzi - dobra dawaj
    kaucje x2 za to że będę cicho?

    3. jakby ludzie negocjując trudne sprawy mówili tylko prawdę to by nie
    wymyślono pokera.
    Zawsze R6 może twierdzić że zarządał za wynajem np 600 PLN ale za
    podjudzeniem do braku umowy
    opuścił do 450 PLN więc oni też czerpali z tego korzyść.
    Kładzenie uszu po sobie nie zawsze daje rezultaty.
    Mozna przyjąć stanowisko: "OK chcesz to walczymy, pociągnę cię ze sobą, PITy
    mam czyste, na obecną karę mnie stać
    wielki luz, a ty też oberwiesz" (pomijając na ile jest to zgodne z prawdą)
    nie sądzę, żeby bez wizji zysku
    wynajmujący szli na ryzyko straty - będzie głośna rozmowa, każdy pójdzie w
    swoją stronę i koniec.
    nazwijmy to "ugodą na twardych zasadach" :-)

    pozdr
    Traaq

  • 9. Data: 2004-07-01 09:13:17
    Od: "hania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > donos wymaga wysiłku mentalnego - pismo, kosztów - znaczek, a do tego można
    > się samemu ubabrać - wcale nie musi się nawet podpisać.....

    nie jest to zbytni wysiłek, bez przesady

    > Zawsze R6 może twierdzić że zarządał za wynajem np 600 PLN ale za
    > podjudzeniem do braku umowy
    > opuścił do 450 PLN więc oni też czerpali z tego korzyść.

    nikt nie bedzie w to wnikał

    > Kładzenie uszu po sobie nie zawsze daje rezultaty.
    > Mozna przyjąć stanowisko: "OK chcesz to walczymy, pociągnę cię ze sobą, PITy
    > mam czyste, na obecną karę mnie stać

    no ale jeśli masz mieszkanie lub cokolwiek to może ci się coś takiego
    przydażyć jak przymusowa hipoteka ustawowa a kary - wierz mi - nie są niskie
    ;-)

  • 10. Data: 2004-07-01 09:41:11
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <T...@p...onet.pl> napisal(a):

    > nasuwa się kilka kwestji:
    > 1. oczyswistym jest że sytuacja jest nie szczególna, ale na ile będą uparci
    > donosiciele?
    > donos wymaga wysiłku mentalnego - pismo, kosztów - znaczek,

    Co to za wysiłek... Wystarczy wysłać, a resztą zajmą się już nasi
    dzielni urzędnicy skarbowi w przerwach między gnojeniem przedsiębiorców. ;-)

    > a do tego można
    > się samemu ubabrać

    Jak? Jeśli przelewy tytułem czynszu były w granicach przyzwoitości, to
    nikt nie będzie się bawił w kombinowanie, czy czasem najemca nie miał
    przychodu od nieodpłatnego świadczenia.

    Temat jest ideologicznie banalnie prosty -> sumienny obywatel pyta, czy
    aby na pewno ktoś, komu płaci za wynajem, odprowadza z tego tytułu
    podatki. I raczej sprawa na boki się rozchodzić nie będzie, co najwyżej
    się skończy tak lub inaczej. Skarbówka na tym podstawowym poziomie USów
    na ogół działa po sznurku - mają wyjaśnić to, to i to na gruncie tego i
    tego podatku, ustawy takie i takie. I to wyjaśniają, resztę mają głęboko,
    chyba, że natkną się na oczywiste haki. To UKS trzepie kompleksowo, ale
    raczej UKS nie zajmuje się wynajmem na lewo. ;-)
    --
    Samotnik