  • 1. Data: 2004-06-29 19:17:44
    Temat: kaucja za mieszkanie-pomocy!!!!!
    Od: "misero " <m...@g...pl>

    POmocy!

    Mam problem z mieszkaniem, ktore wynajmuje od jakiegos czasu, a obecnie chce
    sie wyprowadzic.Zachowalam oczywiscie miesieczny termin wypowiedzenia i
    chcialam z powrotem kaucje 500zl-ale wlasciciel powiedzial, ze nie odda mi
    jej w calosci, bo chce sobie troche zabrac na remont-o czym nie ma mowy w
    umowie!!! Czy ma prawo to zrobic? Wiem, ze zalezy mu na pieniadzach, bo
    najprawdopodobniej zostanie z pustym mieszkaniem, reszta osob tez sie
    wyprowadza, ale dlaczego ma mi nie oddawac calej kaucji?

    prosze o pomoc-kwestia bardzo pilna!

    pozdr

  • 2. Data: 2004-06-29 20:13:05
    Temat: Re: kaucja za mieszkanie-pomocy!!!!!
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > najprawdopodobniej zostanie z pustym mieszkaniem, reszta osob tez sie
    > wyprowadza, ale dlaczego ma mi nie oddawac calej kaucji?

    1. czy masz pokwitowanie przekazania kaucji?
    2. czy istnieją zawinione przez Ciebie szkody, które mogą być pokryte z
    kaucji?
    3. jeśli tak, to niech je wyceni, przedstawi kosztorys. Jeśli się z nim
    nie zgodzisz, powołacie rzeczoznawcę, który go sporządzi. Jeśli i to nie
    pójdzie, pozostaje sąd.
    4. jeśli nie ma szkody, to jest to defraudacja, bo te pieniądze nie są
    jego. Można złożyć doniesienie do prokuratury (pod warunkiem pkt 1.)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-06-29 22:56:56
    Od: " MIsero" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzieki:) nie mam wprawdzie pokwitowania, ale mysle ze jakos sie dogadamy.

    Jeszcze jedno: podpisalam kilka dni temu rozwiazanie umow z reszta osob
    wynajmujacych mieszkanie (ja jestem gl)-z dniem 31lipca, aby zachowac
    miesieczny termin wypowiedzenia-zdecydowali sie niedawno. W tym rozwianiu
    jest mowa o tym, ze na poczet czynszu zaliczona zostanie wlasnie kaucja.
    Podpisałam to bez wiedzy właściciela. Moje pytania:
    -Czy ta umowa pomiedzy mna a nimi ma jakikolwiek sens skoro ja jako glowna
    wynajmujaca rozwiązałam umowe z właścicielem z dniem 30 czerwca?
    -Czy wlascieciel może zignorowac te nasza wewnetrzna umowe i zadac od nich
    kaucji?

    Denerwuje się calym tym zamieszaniem.
    Pozdr

  • 5. Data: 2004-06-30 15:02:47
    Od: leon <L...@i...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2004 22:57:24 +0000 (UTC), MIsero
    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

> [...]
    > wynajmujacych mieszkanie (ja jestem gl)-z dniem 31lipca, aby zachowac
    > miesieczny termin wypowiedzenia-zdecydowali sie niedawno.

    z doswiadczenia wiem ze na kaucje skladaja sie wszyscy wspolmieszkancy-
    wiec masz od razu swiadkow ze taka kwota zostala przekazana.
    w standardowej umowie najmu powinien byc zapis okreslajacy wysokosc
    kaucji.

    > W tym rozwianiu
    [ciach]
    > kaucji?

    jezeli reszta chce nadal tam mieszkac to musza podpisac nowa umowe.

    a teraz takie pytanko- czy jestescie tam zameldowani oficjalnie oraz
    czy umowa zostala zgloszona do US. Jezli nie zlgosil to wam ja odda albo
    oberwie od US do ktorego mozecie sie zglosic. Ew zawsze mozecienie zpalacic
    ostaniego czynszu

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO