  • 1. Data: 2003-02-07 15:12:20
    Temat: Pytanie do Sandry
    Od: "Joanna" <m...@s...wp.pl>

    hej!

    przeczytałam na pl.soc.rodzina, ze jesteś świetna jeśli chodzi o kwestie
    praw rodzicielskich etc. Mam do Ciebie pytanie.
    Moja sytuacja jest taka: mam 4,5 letnie dziecko, ale rozstałąm się już w
    ciąży z powodu m.in. przemocy stosowanej przez mojego byłego (niestety nie
    robiłam obdukcji). Chociaż wiedziałam, że byłemu bardzo zalezy na dziecku,
    nie proponowałam mu, żeby je uznał - po częsci dlatego, że czekałam, aż on z
    tym wyjdzie, po częsci dlatego, że obawiałam się dalszych problemów z jego
    strony. W tej chwili moja sytuacja materialna sie pogorszyła i wskazane
    byłoby, zebym zadbała o alimenty dla dziecka, jednak nie chcę, żeby mój były
    miał prawa rodzicielskie (spodziewałabym się np. z jego strony żądań zmiany
    imienia dziecka i innych poważnych klopotów). Czy istnieje jakakolwiek
    szansa, żeby można było przeprowadzić uznanie ojcostwa z jego strony (on na
    pewo będzie chciał), ale bez przyznania praw rodzicielskich? Albo żebym
    otrzymała świadczenai z państwowego funduszu alimentacyjnego?

    Pozdrawiam
    Joanna

  • 2. Data: 2003-02-07 15:38:49
    Temat: Re: Pytanie do Sandry
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > pewo będzie chciał), ale bez przyznania praw rodzicielskich? Albo żebym
    > otrzymała świadczenai z państwowego funduszu alimentacyjnego?

    Wiem, ze to pytanie do Sandry, ale pozwol, ze dodam swoje
    (moze uszczypliwe troche) 3 grosze.

    "Czy istnieje jakakolwiek
    szansa, żeby można było przeprowadzić uznanie ojcostwa z jego strony,
    __ale bez przyznania praw rodzicielskich__"

    Niestety istnieje, mozesz zadac sadowego ustalenia ojcostwa.
    Nawet teraz, gdy dziecko ma 4 lata.
    Sad ustalac ojcostwo moze, ale nie musi przyznac wladze
    rodzicielska ojcu. Z reguly tego nie robi (vide jakiej plci
    sa sedziowie w tych wydzialach).

    Oczywiscie znow wychodzi na wierzch prawda o kobietach...
    money, money, money... tylko to was interesuje, facet
    jest ojcem tylko wtedy gdy potrzeba pieniedzy.

    ps. jak kogos obrazilem, zranilem jego uczucia, poczul
    sie zbesztany, to prosze napisac do RPO

    Konrad

  • 3. Data: 2003-02-07 16:01:26
    Temat: Odp: Pytanie do Sandry
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna <m...@s...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b20idb$3eh$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > tym wyjdzie, po częsci dlatego, że obawiałam się dalszych problemów z jego

    no i pewnie będzie wojował ale sie nie przejmuj ... po pierwsze musisz być
    silna ...możesz mieć również kontakt przez czas postępowania ze mną ...

> [...]
    zmiany
    > imienia dziecka i innych poważnych klopotów).

    no nie to nie on o tym będzie decydował ...

    Czy istnieje jakakolwiek
    > szansa, żeby można było przeprowadzić uznanie ojcostwa z jego strony (on
    na
    > pewo będzie chciał), ale bez przyznania praw rodzicielskich?

    tak istnieje szansa ... musisz dokładnie w uzasadnieniu opisać jak sie
    zachowywał i jak zagraża bezpieczeństwu twojemu i dziecka ...

    Albo żebym
    > otrzymała świadczenai z państwowego funduszu alimentacyjnego?

    wiec jeśli chodzi o fundusz wcześniej nie ma na co liczyć ...musi byc
    przeprowadzone postepowanie " o ustalenie ojcostwa"
    zgodnie z art.84§1i2 k.r.o jak również może to w twoim imieniu zrobic
    prokurator art. 86 k.r.o ...pozew powinien odpowiadać ogolnym warunkom pisma
    procesowego art.126§1i 2 k.p.c a takze szczegolnym warunkom przewidzianym
    dla pozwu art.187 k.p.c . Pozew sporządzasz w 3 egz. / 2 do sądu jeden dla
    siebie na potwierdzenie złożenia ...można wysłać pocztą / .Wnosi się pozew
    do sądu rejonowego ,w którego okręgu pozwany ma miejsce zamieszkania art.
    27§1 k.p.c albo w okręgu zamieszkania powoda art.32 k.p.c . Jeśli pozwany
    jest poza granicami kraju pozew wnosi sie wg.miejsca zam. powoda art.42
    k.p.c
    w pozwie w pkt. wypisujesz swoje żadania w zał. wzór .Ponadto jezeli nie
    pomagał i nie ponosił kosztów związanych z porodem i całą ta sytuacją możesz
    żądać zgodnie z art. 143 k.r.o dochodzić roszczeń alimentacyjnych na siebie
    i na dziecko...jest to roszczenie o pokrycie wydatków poniesionych w
    zwiazku z ciążą i porodem oraz kosztów trzymiesiecznego utrzymania matki w
    okresie połogu ,a z ważnych powodów sąd może wydłużyc ten okres. Masz też
    prawo domagać się pokrycia innych wydatków lub szczegolnych strat
    majątkowych jeżeli wskutek ciązy ,porodu je poniosłas art.141 k.r .o
    Jestes zwolniona od kosztów sądowych art. 111 §1 k.p.c możesz domagać sie
    również ustanowienia adwokata z urzędu art.117§1 i 2 k.p.c .

    Sąd w wyroku ustalającym ojcostwo nadaje dziecku nazwisko na wniosek ojca
    lub ustawowego przedstawiciela / czyli twój/. Jezeli dziecko ma ukończone 13
    lat wtedy potrzebna jest i jego zgoda w tej kwestii.
    W swietle art. 93k.r.o władza rodzicielska przysługuje obojgu . Jednakże w
    razie sądowego ustalenia władza przysługuje ojcu tylko wtedy ,gdy przyzna
    mu ją sąd. Sąd decyduje z urzedu o przyznaniu władzy ...

    Jeszcze jedno w tym pozwie możesz również wnosic o zabezpieczenie alimentów
    do czasu zakonczenia postepowania /mozna to uczynic w pozwie art.187§ 2
    k.p.c

    Sandra

  • 4. Data: 2003-02-07 16:10:54
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b20jv6$69i$...@w...wro.vectranet.pl...
    > Oczywiscie znow wychodzi na wierzch prawda o kobietach...
    > money, money, money... tylko to was interesuje, facet
    > jest ojcem tylko wtedy gdy potrzeba pieniedzy.

    a ojcom dzieci :-) to idzie w odwrotnym kierunku również :-) tatus całe
    zycie sie nie interesuje dzieckiem ale alimenty od dziecka dostaje :-)

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-07 16:20:15
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    podaj mi adres na moją skrzynke gdzie mam wysłać wzór pozwu ustalającego
    ojcostwo

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-07 16:47:52
    Od: "Joanna" <m...@s...wp.pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > W swietle art. 93k.r.o władza rodzicielska przysługuje obojgu . Jednakże w
    > razie sądowego ustalenia władza przysługuje ojcu tylko wtedy ,gdy przyzna
    > mu ją sąd. Sąd decyduje z urzedu o przyznaniu władzy ...

    Czyli rozpoczynajac tę sprawę nie mam większej pewności, co sąd ustali?

    Joanna

    Ps. Bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia.

  • 7. Data: 2003-02-07 16:48:56
    Od: "Joanna" <m...@s...wp.pl>

    dyskusyjnych napisał:

> [...]
    > jest ojcem tylko wtedy gdy potrzeba pieniedzy.
    >
    > ps. jak kogos obrazilem, zranilem jego uczucia, poczul

    Jakbyś zobaczył moje siniaki po kilkakrotnym pobiciu przez byłego, kiedy
    byłam w ciąży (z jego upragnionym dzieckiem), to może co innego byś
    powiedział.

    Joanna

  • 8. Data: 2003-02-07 16:59:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Joanna <m...@s...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b20o0i$rk5$...@a...news.tpi.pl...

    > Czyli rozpoczynajac tę sprawę nie mam większej pewności, co sąd ustali?

    dobre uzasadnienie i dowody doł. dowody do pozwy lub np. przesluchanie
    świadków czy inne ...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-02-07 17:05:47
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    ciach

    na wszystkie odcienie zieleni niedobrze, że jesteś kobietą.

    ehhh dobrze, że to ja w domu opiekuje sie swoimi chłopcami, a żona pracuje.
    O trzech sex szowinistów mniej w tym kraju wyrośnie.

    Stan_Z

  • 10. Data: 2003-02-07 17:17:07
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Jakbyś zobaczył moje siniaki po kilkakrotnym pobiciu przez byłego, kiedy
    > byłam w ciąży (z jego upragnionym dzieckiem), to może co innego byś
    > powiedział.
    >
    > Joanna

    No dobrze, przepraszam. Wlasnie teraz sobie
    lezalem na lozeczku i pomyslalem, ze moze przesadzilem :)

    No nic. Rozumiem Twoja, konkretna sytuacje. Rzeczywiscie
    moze mialas z nim bardzo zle itp, masz prawo rzadac alimentow
    i nie chciec nigdy wiecej widziec tego gnoja. Przez moja
    wypowiedz chcialem jedynie zwrocic uwage, na pewne
    zjawisko, wiele jest przeciez kobiet, ktore niczego nie chca
    od faceta poza pieniedzmi.

    Ok koncze, bo juz wiele powiedziano na ten temat na tej
    grupie i nie chce od nowa zaczynac tej dyskusji.

    Prosze o niekomentowanie mojej wypowiedzi :)

    Konrad