  • 1. Data: 2003-02-07 14:42:30
    Temat: mandat na postoju
    Od: "ac3" <a...@p...onet.pl>

    Przedstawie pokrotce problem:

    stalem autem na drodze przy krawerzniku nie bylo zakazu zatrzymywania ani
    postoju , nie bylem w aucie tylko stalem na zewnatrz , kluczyki w kieszeni ,
    silnik zgaszony
    patrol policji - kontrola dokumentow itp
    brak gasnicy propozycja mandatu z mojej strony odmowa przyjecia i
    argumentacja ze przecierz pojazd nie jest w ruchu, a ja nie jestem w
    pojezdzie itp
    czy policjant ma prawo do wystawienia mandatu w tym wypadku ( odmowilem
    przyjecia a sad grocki przyznal racje policji nie jestem zdziwiony)

  • 2. Data: 2003-02-07 15:15:08
    Temat: Re: mandat na postoju
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > czy policjant ma prawo do wystawienia mandatu w tym wypadku ( odmowilem
    > przyjecia a sad grocki przyznal racje policji nie jestem zdziwiony)

    Oczywiście, że ma prawo. Co z tego, że samochód nie był w ruchu.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-07 20:05:46
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że ma prawo. Co z tego, że samochód nie był w ruchu.

    A gdyby samochod nie mial aktualnego przegladu? I dlatego np nie byl
    w ruchu. A jesliby nie mial np prawego kierunkowskazu?
    No dlatego wlasnie stal !!!

    Nie dalo sie wybronic z tego ? Ja bym uparcie twierdzil, ze "gdy nagle
    zorientowalem sie, ze nie mam gasnicy, natychmiast zatrzymalem pojazd
    w miejscu dozwolonym z zamiarem udania sie do sklepu w celu uzupelnienia
    brakow w wyposazeniu"
    Moim zdaniem naciagneli cie...

    GreG

  • 4. Data: 2003-02-07 20:56:35
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    > Oczywiście, że ma prawo. Co z tego, że samochód nie był w ruchu.

    stal i byl zagrozeniem.... bo nie mial gasnicy

    Mongooes

  • 5. Data: 2003-02-08 07:22:38
    Od: "ac3" <a...@p...onet.pl>

    no niestety mieszkam w maly miescie gdzie policja czuje sie jak wladcy
    miasta ale nie o tym moim zdaniem kiedy odmowilem mandatu i auto jak
    opisalem nie uczestniczylo w ruchu drogowym policjant powinien udzielic
    upomnienia(pouczenia) i kazac w najgorszym wypadku odstawic auto na parking
    nie jest jasno powiedziane ze auto ktore stoi tak jak moje powinno posiaedac
    wszystkie elementy wyposazenia nie jestem prawnikiem ale konstrukcja
    naszego prawa nazwe je wykonawczego pozostaje duzo do zyczenia a zwlaszcza
    jego interpretacja jest w tej materii wielka dowolnosc
    a tak z innej beczki czy w naszym prawie istnieje pojecie precedensu? i czy
    jest stosowane?

  • 6. Data: 2003-02-08 08:08:26
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A gdyby samochod nie mial aktualnego przegladu? I dlatego np nie byl
    > w ruchu. A jesliby nie mial np prawego kierunkowskazu?
    > No dlatego wlasnie stal !!!

    Stać mógł w garażu. Jak stał na drodze to mandat nałożony został prawidłowo.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-02-08 08:12:07
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "ac3" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no niestety mieszkam w maly miescie gdzie policja czuje sie jak wladcy
    > miasta

    Masz pretensje do wszystkich wokół tylko nie do siebie.
    A faktycznie przyjechałeś i zaparkowałeś samochodem nie wyposażonym zgodnie
    z prawem.
    I taki jest stan faktyczny pomimo Twoich żalów.
    Kup gaśnicę i na przyszłość będą Ci mogli naskoczyć.

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-02-08 09:41:59
    Od: "ac3" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > z prawem.
    > I taki jest stan faktyczny pomimo Twoich żalów.
    > Kup gaśnicę i na przyszłość będą Ci mogli naskoczyć.
    Absolutnie nie mam pretenscji do calego swiata tylko chcialem sie dowiedziec
    czy to bylo prawne dzialanie wobec funkcjonartiusza , kupilem juz gasnice i
    ja woze w samochodzie Panie Leszku!!!
    Reprymenda prawie ojcowska :)

  • 9. Data: 2003-02-08 10:25:46
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    > Reprymenda prawie ojcowska :)

    Jedź i nie grzesz więcej;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-02-08 16:38:52
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ac3" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >jego interpretacja jest w tej materii wielka dowolnosc
    W twoim przypadku nie ma żadnej watpliwosci. Zgodnie § 1 rozp.
    w/s war. techn. poj. oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U.
    Nr 44, poz. 432 z 1999 r.) twój pojazd powinien być wyposażony m.in w
    gasnice.

    >nie mam pretenscji do calego swiata
    Z tresci twoich postów odnosi się inne wrażenie.

    >czy to bylo prawne dzialanie wobec funkcjonartiusza
    Zgodnie, funkcjonariusza wobec ciebie. Podstawa prawna j.w.
    Artur Golański