  • 1. Data: 2006-01-29 13:01:00
    Temat: [Pytanie] Czas pracy w niedziele i wynagrodzenie
    Od: marider <m...@g...pl>

    Sytuacja: osoba wykonuje dosc ciezka prace fizyczna na podworku przez
    caly tydzien (7dni) od 6.30-13.30. Czasami dluzej (bywa ze i do g.20).
    Przez caly rok (niezaleznie od pogody i mrozu jak ostatnio). Jedyne
    wolne to swieta Boze Nardodzenie i Wielkanoc i urlop (20 czy 21 dni).

    Czy jest jakas minimalna stawka za godzine pracy i ciezkie warunki? Bo
    cos mi sie wydaje ze placone 40zl/dzien niezaleznie od czasu pracy to
    jawne wykorzystywanie sytuacji. Poprosilbym o popracie tego odp $ albo
    gdzie szukac takich informacji.

    Dziekuje i pozdrawiam
    --
    MB

  • 2. Data: 2006-01-29 13:42:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    marider napisał(a):

    > Czy jest jakas minimalna stawka za godzine pracy i ciezkie warunki?

    Taka sama jak w stosunku do innych prac - 800 ileś złotych.

    > Bo cos mi sie wydaje ze placone 40zl/dzien niezaleznie od czasu pracy to
    > jawne wykorzystywanie sytuacji.

    Źle ci się wydaje co do tych 40 zł. Powinieneś mieć natomiast płacone za
    godziny nadliczbowe, pracę w niedziele i świeta.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-01-29 13:57:03
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Poprosilbym o popracie tego odp $

    Tzn, grupa ma zrzutkę zrobić?

  • 4. Data: 2006-01-29 14:44:54
    Temat: Re: [Pytanie] Czas pracy w niedziele i wynagrodzenie [OT]
    Od: marider <m...@g...pl>

    Michał napisał(a):

    > Tzn, grupa ma zrzutkę zrobić?

    Hehe, bez przesady, chodzi mi o jakies przepisy/ paragrafy a ze nie mam
    ich symbolu na klawiaturze wiec uzylem taki, ktory najbardziej mi je
    przypomina ;) Poza tym sprawa mnie nie dotyczy tylko znajomego, wiec
    pomyslalem ze sie tutaj zapytam bo czlowiek wesolo nie ma.

    Pzdr
    --
    MB

  • 5. Data: 2006-01-29 14:52:48
    Od: marider <m...@g...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Taka sama jak w stosunku do innych prac - 800 ileś złotych.

    Jak to w Polsce jest standardem, na reke dostaje oczywiscie wiecej niz
    ustawowa najnizsza pensje (podobnie wspolpracownicy), mimo ze tyle ma na
    umowie. A z opowiesci wynika ze pracodawca to kawal ch.. i wszelkie
    inspekcje zalatwia lapowka wiec ludzie u niego pracujacy nie wiedza jak
    do tego juz podejsc.

    > Źle ci się wydaje co do tych 40 zł. Powinieneś mieć natomiast płacone za
    > godziny nadliczbowe, pracę w niedziele i świeta.

    Niestety, czlowiek nie dostaje nic wiecej niz 40zl dniowki niezaleznie
    ile i kiedy przepracuje, mimo ze ma podpisana umowe na czas okreslony z
    najnizszym mozliwym wynagrodzeniem.

    Pzdr
    --
    MB

  • 6. Data: 2006-01-29 15:26:10
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Hehe, bez przesady, chodzi mi o jakies przepisy/ paragrafy a ze nie
    > mam ich symbolu na klawiaturze

    Masz. Lewy ALT+245 daje bardzo ładny symbol §

  • 7. Data: 2006-01-29 15:58:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:drimr7$ev7$1@atlantis.news.tpi.pl Michał
    <m...@o...pl> pisze:

    > Masz. Lewy ALT+245 daje bardzo ładny symbol §
    Uważam, że ten pod lewym ALTem+0167 jest znacznie elegantszy, by nie rzec -
    bardziej dystyngowany... ;))
    PNSP

    Jotte

  • 8. Data: 2006-01-29 16:17:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    marider napisał(a) :

    A dzień dobry to pies?

> [...]
    > Przez caly rok (niezaleznie od pogody i mrozu jak ostatnio). Jedyne
    > wolne to swieta Boze Nardodzenie i Wielkanoc i urlop (20 czy 21 dni).

    Zakładając, że jest to umowa o pracę, czyli etat, to jest to
    jawne sk... Łamane są chyba wszystkie paragrafy Kodeksu Pracy
    dotyczące czasu pracy i wynagradzania.
    Tygodniowy czas pracy to 40 godzin.
    Praca nocna trwa do godz. 07:00. Dodatkowo płatna.
    Za pracę w niedzilę należy się inny dzień wolny w tygodniu.
    Poza tym, co trzecia niedziela _musi_ być wolna.
    Przerwa pomiędzy pracą musi być conajmniej 11 nieprzerwanych
    godzin. Raz w tygodniu musi być przerwa conajmniej 35
    nieprzerwanych godzin, w tym 11 godzin nieprzerwanego opoczynku
    dobowego.
    I pewnie wiele innych.
    Normalnie nóż się otwiera w kieszeni.
    Pozostaje zbierać w miarę możliwości dowody za przepracowany
    czas. Najlepiej na papierze. Na zeznania kolegów z pracy nie
    należy liczyć.
    No a potem Sąd Pracy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 9. Data: 2006-01-29 17:28:16
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dripqt$fpv$1@inews.gazeta.pl...

    > Normalnie nóż się otwiera w kieszeni.

    To w Polsce standard.
    W malych miastach wszyscy pracodawcy tak wlasnie robia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-01-29 17:35:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dritp9$f4q$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...wszechwiedza.pl> pisze:

    > To w Polsce standard.
    > W malych miastach wszyscy pracodawcy tak wlasnie robia.
    Widocznie nie ma tam takich, którzy się szanują i którzy mają charakter i
    odwagę osobistą aby egzekwować swoje prawa. Cóż - mają na co zasługują.

    Jotte