  • 1. Data: 2006-01-29 11:42:25
    Temat: Art. 424(12). kpc
    Od: Riat<r...@n...pl>

    Witam!
    Art. 42412. kpc stanowi "W wypadkach nieuregulowanych przepisami niniejszego
    działu do postępowania wywołanego wniesieniem skargi stosuje się odpowiednio
    przepisy o skardze kasacyjnej."
    Czy oznacza to, że obowiązują też ograniczenia Art. 3982. § 1. tj cyt.". Skarga
    kasacyjna jest niedopuszczalna w sprawach o prawa majątkowe, w których
    wartość przedmiotu zaskarżenia jest niższa niż pięćdziesiąt tysięcy złotych, w
    sprawach gospodarczych - niższa niż siedemdziesiąt pięć tysięcy
    złotych.................."!!!!!!!!!!????????????
    B. chciałbym poznać Waszą opinię
    pozdrawiam
    riat

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-29 13:36:31
    Temat: Re: Art. 424(12). kpc
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Riat napisał(a):

> [...]
    > sprawach gospodarczych - niższa niż siedemdziesiąt pięć tysięcy
    > złotych.................."!!!!!!!!!!????????????

    Nie znam się na tym, ale mogę wyrazić swoją opinię :)

    " ... do postępowania wywołanego ..." więc pewnie chodzi raczej tylko o
    przepisy o charakterze proceduralny (od 398.4 kpc), a wskazany art.
    398.2 kpc nie ma charakteru procesowego, lecz raczej materialnoprawny.
    Ale sądy mogą mieć inne zdanie :)
    Materialnoprawne podstawy do skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem
    orzeczenia są kompletnie uregulowane w art. 424.1 kpc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"