  • 1. Data: 2006-01-29 09:26:57
    Temat: służebność wieczysta - proces
    Od: "Marcin" <n...@g...pl>

    Witajcie !

    Mamy taki problem :

    Syn własciciel domu uniemożliwia i zakłóca wykonywanie służbności
    wieczystej w stosunku do matki , której nie pozwala wykończyć niskiego (brak
    kuchni, brak ogrzewania , hydrauliki , brak łazienki -wc ) parteru
    domu aby mogła tam zamieszkać (tam też ma być świadczoan służebność dla
    matki)
    Jakie postępowanie sądowne wszcząć przeciwko właścicielowi , jakie są
    przybliżone koszty postępowanie dla osoby kórej słuzebność jest naruszana ?

    Z góry dziękujemy za odpowiedź i pozdrawiamy .

  • 2. Data: 2006-01-29 12:04:13
    Temat: Re: służebność wieczysta - proces
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin napisał(a):

    > Syn własciciel domu uniemożliwia i zakłóca wykonywanie służbności
    > wieczystej w stosunku do matki

    A co to jest służebność wieczysta?
    Nie chodzi przypadkiem o służebność osobistą? Jaka jest dokładnie treść
    służebności?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-01-29 12:11:13
    Od: "Marcin" <n...@g...pl>

    Chodzi o służebność osobistą mieszkania w dolnej części budynku

  • 4. Data: 2006-01-29 12:13:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin napisał(a):
    > Chodzi o służebność osobistą mieszkania w dolnej części budynku

    Zacytuj dosłownie odpowiednią część aktu notarialnego.
    I pisz pod mną, a nie ponad mną - tak łatwiej się czyta :)

  • 5. Data: 2006-01-29 13:08:52
    Od: "Marcin" <n...@g...pl>

> [...]
    > @ Johnson
    >
    > --- za treść postu nie odpowiadam
    > "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do

    Rodzice przepisali nieruchomość na syna wraz z obciążeniem domu służebnością
    osobistą na swoją rzecz (ojaca i matki ww osobnika ) trescią "bezpłatnego
    mieszkania w dolnej cześci budynku dla państaw Y . W górnej części
    wykończonej mieszka syn , dolna jest nie wykończona (brak kuchni , wc,
    inst.ele, podłóg ) Rodzice jego chcą sobie dolną część domu (gdzie mają
    służebność ) wyremontować do warunków pozwalających na zamieszkania . Syn
    natomiast im utrudnia siłą fizyczną prace remontowe nie pozwala i mi
    wykończyć i tam też zamieszkać .
    Z jakim posteowaniem mają wystąpić i z jakimi kosztami mniej więcej muszą
    się liczyć przy zakładaniu sprawy ?

  • 6. Data: 2006-01-29 13:22:16
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Z jakim posteowaniem maj? wyst?pić i z jakimi kosztami mniej więcej musz?
    > się liczyć przy zakładaniu sprawy ?

    Normalnie ... rażąca niewdzięcznosc obdarowanego. Co do kosztow to ci
    nie powiem. Ale jak wygraja to wypieprzyć tego gnojka pod most i
    zapomniec.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-01-29 13:29:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin napisał(a):

    > Z jakim posteowaniem mają wystąpić i z jakimi kosztami mniej więcej muszą
    > się liczyć przy zakładaniu sprawy ?

    Trzeba skorzystać z możliwości jaką daje art. 898 kc - jeśli była to
    darowizna, lub art. 913 kc - jeśli była to umowa dożywocia.
    Można też wystąpić do sądu z powództwem o zobowiązanie syna do
    zaniechania określonych działań, stojących na przeszkodzie wykonywaniu
    służebności.
    Wydaje mi sie że w takiej sprawie lepiej skorzystać z pomocy fachowego
    pełnomocnika.

  • 8. Data: 2006-01-29 13:50:51
    Od: "Marek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykończyć i tam też zamieszkać .
    > Z jakim posteowaniem mają wystąpić i z jakimi kosztami mniej więcej muszą

    Jak już temat ten został poruszony odnośnie służebnośći to co w przypadku
    kiedy to rodzice poświadczyli służebność na rzecz córki z prawami jak w
    powyższych postach i to oni jako właściciele utrudniaja wykonania takiej
    służebności i bija ziencia który pomaga żone swojej wykończyć pomieszczenia
    w kótrych ma świadczoną słuzebność jego żona ?
    Co oni mają począć : (?

    Pozdrawiam !