  • 1. Data: 2008-01-23 13:22:14
    Temat: Pytanie
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Czy moze mi ktos poiedziec, jaka ustawa reguluje montowanie kamer
    nad drogami, jakie dane moga byc gromadzone i kto moze miec do
    nich dostep ?

  • 2. Data: 2008-01-23 13:30:21
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy moze mi ktos poiedziec, jaka ustawa reguluje montowanie kamer
    > nad drogami, jakie dane moga byc gromadzone i kto moze miec do
    > nich dostep ?

    Zależy kto je montuje. Każdy prywatnie może montować u siebie, na własnym
    terenie. Organ państwa na podstawie ustawy, np. ustawa o Policji - art.15,
    jeśli montuje Policja.
    Jak może nagrywać to wszystko może gromadzić. Publikować natomiast nie można
    wizerunków ludzi, chyba, że jako szczegół w tle. Ale co z przekazem live...?

  • 3. Data: 2008-01-23 13:34:39
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > Ale co z przekazem live...?

    Jak dla mnie przekaz Live, który idzie "w eter" np jest dostepny przez
    publiczni edostepna strone WWW - to publikacja, a co za tym idzi
    enastepuje tu lamanie przepisow o ochronie wizerunku.

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 4. Data: 2008-01-23 13:40:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dla mnie przekaz Live, który idzie "w eter" np jest dostepny przez
    > publiczni edostepna strone WWW - to publikacja, a co za tym idzi
    > enastepuje tu lamanie przepisow o ochronie wizerunku.

    Jak telewizja robi przekaz live z koncertu Owsiaka to też naspuję łamanie, w
    końcu czasami kamerzysta czasem dość wyraźnie pokazuje wybrane osoby...?

  • 5. Data: 2008-01-23 13:44:19
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

> [...]
    > końcu czasami kamerzysta czasem dość wyraźnie pokazuje wybrane osoby...?

    Nie, bo to jest impreza masowa, a mozna publikowac wizerunki osob
    uczestniczacych w takich imprezach.

  • 6. Data: 2008-01-23 13:51:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Nie, bo to jest impreza masowa, a mozna publikowac wizerunki osob
    > uczestniczacych w takich imprezach.

    "Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    (...) 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz,
    publiczna impreza."

    A zbiorowość na ulicy czy rynku w dzień powszedni to się na to nie łapie...?
    Rozumiem, że jak kamera live pokaże czyjąś facjatę na koncercie to ok, ale
    jak w dzień powszedni na rynku to juz nielegalne...cos nie tak.

  • 7. Data: 2008-01-23 14:00:28
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fn7fh3$gs$1@z-news.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > Jak może nagrywać to wszystko może gromadzić. Publikować natomiast nie
    > można wizerunków ludzi, chyba, że jako szczegół w tle. Ale co z przekazem

    Dzieki,
    ale mnie nie chodzi o to, czy mozna to publikowac, tylko JAKIE
    informacje moza gromadzic ?
    sa chyba w Polsce jakies przepisy, okresljace jakie informacje na
    temat obywateli ( tych, ktorzy nie mieli JESZCZE klopotow z
    prawem ) moga organy panstwa gromadzic ? Dla przestepcow istnieja
    na pewno inne przepisy w tym zakresie, no ale to i tak ORGANA
    okreslaja kto jest przestepca, a kto nie.

    Wiem, ze rozmowy przez tel kom., sms-y , dane meldunkowe i na
    pewno wiele jeszcze innych do takich kategorii nalezy.

    Wiem tez, ze te kamery nad droga moga byc wyposazone w program
    komputerowy, rozpoznajacy numery rej. aut, a wiec moga rejestrowac
    poruszanie sie wszystkich wlascicieli aut w kraju.

    Oprocz kamer przed wjazdami do wiekszych miast, oraz kamer nad
    autostradami, rowniez te zwykle , stacjonarne radary ktorych mamy
    coraz wiecej, tez moga spelniac te funkcje.
    Jest to nowa jakosc w mozliwosciach WIELKIEGO BRATA .

    Chcialbym sie dowiedzic, czy jakies przepisy zajmuja sie ta sprawa
    i jakie to sa przepisy.

    E-zop

  • 8. Data: 2008-01-23 14:05:32
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

> [...]
    > Rozumiem, że jak kamera live pokaże czyjąś facjatę na koncercie to ok, ale
    > jak w dzień powszedni na rynku to juz nielegalne...cos nie tak.

    Dlaczego nie tak?

    Jak najbardziej tak.

  • 9. Data: 2008-01-23 14:06:28
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    czemu dajesz tylko 2 spacje między słowami? dawaj 5 będzie się jeszcze
    gorzej czytało.

  • 10. Data: 2008-01-23 14:07:00
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik e-zop napisał:

    > Chcialbym sie dowiedzic, czy jakies przepisy zajmuja sie ta
    > sprawa i jakie to sa przepisy.

    Nie ma. Ustawodawca nie nadaza za postepem technologicznym i mamy prawo
    na etapie maszyn parowych (z nielicznymi wyjatkami)...