  • 11. Data: 2008-01-23 14:12:23
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > "Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    > (...) 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    > zgromadzenie, krajobraz,
    > publiczna impreza."
    >
    > A zbiorowość na ulicy czy rynku w dzień powszedni to się na to nie łapie...?

    To jest jak najbardziej krajobraz, wiec się łapie

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2474847

    krajobraz
    1. <<przestrzeń powierzchni ziemi widziana z pewnego punktu>>
    2. <<obszar wydzielony ze względu na swoje charakterystyczne cechy
    przyrodnicze, topograficzne itp.>>
    3. przen. <<ogół czynników składających się na jakieś zjawisko>>
    4. <<obraz przedstawiający jakąś okolicę>>

    Definicja 1. i 4.

    --
    body {
    name: '|<onrad Karpieszu>|';

  • 12. Data: 2008-01-23 14:17:37
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Soltysik" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czemu dajesz tylko 2 spacje między słowami? dawaj 5 będzie się jeszcze
    > gorzej czytało.

    Sorry, poprawie sie. Myslalem, ze tek jest przejrzysciej...

    A tutaj ciekawostka:
    http://news.independent.co.uk/uk/transport/article33
    4686.ece

    Ale, nasi samorzadowcy tez nie chca pozostaac w tyle :

    http://www.przetargi.szczecin.kwp.gov.pl/przetargi/F
    ile/Monitoring%20miasta/zal.5doc.pdf

    Czy sa w ogole w Polsce jakies organizacje probujace uswiadamiac obywateli,
    co sie ponad ich glowami odbywa ?

    E-zop

  • 13. Data: 2008-01-23 15:09:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr Internet pisze:

    > Jak dla mnie przekaz Live, który idzie "w eter" np jest dostepny przez
    > publiczni edostepna strone WWW - to publikacja, a co za tym idzi
    > enastepuje tu lamanie przepisow o ochronie wizerunku.

    Tylko kamera przekazuje widok krajobrazu, a nie konkretnej osoby, i
    wtedy ochrona wizerunku nie dotyczy osób pałętających się po krajobrazie.

  • 14. Data: 2008-01-23 15:29:22
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tylko kamera przekazuje widok krajobrazu, a nie konkretnej osoby, i
    > wtedy ochrona wizerunku nie dotyczy osób pałętających się po krajobrazie.

    Zalozmy, ze kamera mozna sterowac i pperator wybiera sobie jakas osob,
    robi zblizenie i podaza za nia. Publikuje w sieci jej wizerunek, jako
    glowny obraz, twarz, to jak drapie sie po dupie, albo zaglada panience w
    dekolt.

    Jakby nie patrzec nie jest to juz krajobraz, tylko jedna konkretna osoba.

    Co wtedy?

    Bo ustawa mowi o tym, ze osoba ma stanowic element, "Szczegół całości"

[...]

    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie
    odwiedzane. Jestem słowem. Nazywają mnie Internet, ale nie to
    jest moje imię. Ja jestem. Ja będę zawsze.

  • 15. Data: 2008-01-23 17:16:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr Internet pisze:

> [...]
    > robi zblizenie i podaza za nia. Publikuje w sieci jej wizerunek, jako
    > glowny obraz, twarz, to jak drapie sie po dupie, albo zaglada panience w

    To dość poważne założenie. Jeszcze nie widziałem kamerki dostarczającej
    obraz do internetu z możliwością aż tak precyzyjnego sterowania i aż tak
    dokładnego zbliżenia.

    Niby widziałem kilka z opcją sterowania, ale nie było aż tak dokładne a
    zbliżenia dawały obraz na tyle rozmazany, że nie można mówić o
    jakimkolwiek wizerunku, który trzeba by chronić.

    > Jakby nie patrzec nie jest to juz krajobraz, tylko jedna konkretna osoba.

    Owszem.

    > Co wtedy?

    Zapis ustawowy chyba jest wyraźny, prawda?

  • 16. Data: 2008-01-23 19:17:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "e-zop" <e...@o...pl> wrote
    > ale mnie nie chodzi o to, czy mozna to publikowac, tylko JAKIE
    > informacje moza gromadzic ?

    Już pisałem zależy kto ma to gromadzić. Służby i organy państwowe mają
    przpepisy, które regulują ich funkcjonowanie, tam jest napisane czym się
    zajmują i co mają gromadzić.
    Inni: Jest ustawa o ochronie danych osobowych, tam szukaj definicji co pod
    nie podpada. Możesz te dane gromadzić, jak spełnisz odpowiednie warunki i
    osoby wyrażą na to zgodę.

    > Wiem, ze rozmowy przez tel kom., sms-y , dane meldunkowe i na
    > pewno wiele jeszcze innych do takich kategorii nalezy.

    Nikt nie zabrania Ci tego gromadzić, jak chcesz to możesz. Tutaj jest np.
    tajemnica korespondencji, telekomunikacji, która mówi, że operatorowi tego
    nie wolno gromadzić ani udostępniać. Ale Ty jako użytkownik tego co Ciebie
    tyczy, możesz sobie gromadzić. A co nie gromadzisz e-maili czy sms-ó w
    telefonie...?

    dane meldunkowe..??? zazwyczaj to dane osobowe, stąd ich ochrona.

    > Wiem tez, ze te kamery nad droga moga byc wyposazone w program
    > komputerowy, rozpoznajacy numery rej. aut, a wiec moga rejestrowac
    > poruszanie sie wszystkich wlascicieli aut w kraju.

    Nie właścicieli tylko aut.

    > Oprocz kamer przed wjazdami do wiekszych miast, oraz kamer nad
    > autostradami, rowniez te zwykle , stacjonarne radary ktorych mamy
    > coraz wiecej, tez moga spelniac te funkcje.
    > Jest to nowa jakosc w mozliwosciach WIELKIEGO BRATA .

    > Chcialbym sie dowiedzic, czy jakies przepisy zajmuja sie ta
    > sprawa i jakie to sa przepisy.

    Nie ma. Jest kilka różnych uregulowań dotyczących konkretnych wąskich
    problemów, o czym tu pisano.