  • 1. Data: 2008-01-23 08:54:03
    Temat: Pojazd uprzywilejowany - jak to zrozumieć?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    PoRD Art 53:
    2. Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów,
    zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:
    1) uczestniczy:
    a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo
    koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo
    b) w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,
    2) pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy; po zatrzymaniu
    pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego,
    3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.

    Czy poszczeólne punkty nalezy rozumieć jako logiczne AND, czy OR?
    To znaczy, że za pojazd uprzywilejowany nalezy uznać tylko i wyłacznie taki,
    który spełnia wszystkie trzy warunki, czy taki, który spełnia co najmniej jeden
    z wymienionych warunków?

    Dziekuję
    --
    Lukasz

  • 2. Data: 2008-01-23 08:56:39
    Temat: Re: Pojazd uprzywilejowany - jak to zrozumieć?
    Od: Azja <s...@w...pl>

    LukaszS pisze:
> [...]

    > 3) w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.

    > Czy poszczeólne punkty nalezy rozumieć jako logiczne AND, czy OR?

    (1a OR 1b) AND 2 AND 3

    --
    Azja

  • 3. Data: 2008-01-23 10:18:42
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > (1a OR 1b) AND 2 AND 3

    Dziękuję. O to mi chodziło.
    Swoja drogą, gdyby prawo było pisane takim jezykiem, to nie byłoby problemu :)

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2008-01-23 16:10:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Swoja drogą, gdyby prawo było pisane takim jezykiem, to nie byłoby
    > problemu :)

    Ono jest tak napisane, tylko nie potrafisz go czytac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2008-01-23 19:07:28
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 09:54:03 +0100, LukaszS napisał(a):

    Ja natomiast mam pytanie odnośnie tego, kto decyduje o tym, że pojazd
    uprzywilejowany:

    > 1) uczestniczy:
    > a) w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo
    > koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego

    Widuję w terenie transporty krwi, często zresztą przejeżdżają obok mojego
    okna - wszystko jasne, krew potrzebna, transportuje się ją najszybciej jak
    to tylko możliwe.

    Natomiast poddaję pod wątpliwość uzasadnione jechanie na sygnale tylko
    kierowcy karetki pogotowia. Odnoszę wrażenie, że karetki, szczególnie te
    prywatne z prywatnych klinik jeżdżą po mieście tylko na sygnale.
    Jak to sprawdzić, czy używanie sygnałów niebieskich jest uzasadnione i kto
    może to sprawdzić ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 6. Data: 2008-01-24 14:21:00
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Ono jest tak napisane, tylko nie potrafisz go czytac.

    Zgodzę sie z tym twierdzeniem tylko, jeśli panuje jakaś ogólna zasada, że jeśli
    w tekście nie ma wyrażnie wpisane LUB, to należy punkty takiej listy DOMYŚLNIE
    traktować jako AND.

    Czy taka zasada istnieje? Podejrzewam, że nie.

    A jeśli nie, to powyższy tekst nie określa wystarczająco jednoznacznie, że ma to
    być 1 AND 2 AND 3.

    --
    Lukasz

  • 7. Data: 2008-01-24 14:28:47
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    W moim pytaniu chodziło raczej o sytuację odwrotną, gdy:

    Na chodniku, w miejscu niedozwolonym stoi samochód A, a za nim radiowóz B nie na
    sygnale. Pan policjant wystawia mandat kierowcy pojazdu A, sam przy tym łamiąc
    zakaz. Mam nawet fotkę z takiej scenki.

    --
    Lukasz