  • 1. Data: 2008-01-23 11:00:00
    Temat: Czy poszkodowany w wypadku komunikacyjnym "skazany" jest na OC sprawcy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Interesuje mnie taka sprawa - czy osoba poszkodowana w wypadku
    komunikacyjnym może dochodzić swoich praw tylko od ubezpieczyciela
    pojazdu sprawcy, czy może tych praw dochodzić bezpośrednio od sprawcy?

    Dla ułatwienia załóżmy że sytuacja wygląda tak że jest jakiś wypadek
    drogowy bez rannych i zabitych, uszkodzenia tylko mienia, pojazd sprawcy
    miał umowę OC z ubezpieczycielem.

    Czy taki poszkodowany może uznać, że nie jest zainteresowany użeraniem
    się z ubezpieczycielem sprawcy, woli odszkodowanie egzekwować
    bezpośrednio od osoby która szkodę spowodowała, a tamten jeśli chce to
    niech się sam ze swoim ubezpieczycielem użera?

    --
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 2. Data: 2008-01-23 11:06:17
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezpośrednio od osoby która szkodę spowodowała, a tamten jeśli chce to
    > niech się sam ze swoim ubezpieczycielem użera?

    Oczywiście, możesz skierować swoje żądanie bezpośrednio do sprawcy. Nie sądzę
    jednak, aby chciał on zapłacić dobrowolnie, skoro ma od tego ubezpieczenie. A po
    skierowaniu do niego powództwa ubezpieczyciel będzie również uczestnikiem
    sprawy, tym samym sprawa sądowa ze sprawcą niewiele będzie się różniła od sprawy
    sądowej z ubezpieczycielem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-23 12:29:15
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > skierowaniu do niego powództwa ubezpieczyciel będzie również uczestnikiem

    raczej powinien być, bo niekoniecznie będzie

    KG

  • 4. Data: 2008-01-23 13:35:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > raczej powinien być, bo niekoniecznie będzie

    Ubezpieczalnia sprawca na bank będzie przypozwanym.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2008-01-23 20:49:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > raczej powinien być, bo niekoniecznie będzie

    Kiedyś, jak byłem młody to musiał być :), albo tak mi się wydaje.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 6. Data: 2008-01-24 17:13:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
    > Kiedyś, jak byłem młody to musiał być :), albo tak mi się wydaje.

    to dawno byłeś młody ;)

    KG

  • 7. Data: 2008-01-24 18:24:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > to dawno byłeś młody ;)

    I pewnie dlatego słabo pamiętam kiedy to było ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."