  • 1. Data: 2008-01-23 09:21:45
    Temat: Prawa autorskie
    Od: "dart" <d...@b...pl>

    Witam,
    Napisalem ostatnio program dla pewnej firmy,
    przyslali mi umowe w ktorej, jako dzieło, zapisano wykonanie programu
    wraz z przekazaniem praw autorskich.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Spotkalem sie z opinia, cytuje:
    "Polskie prawo nie przewiduje takiej opcji (poza umową o pracę). Mogą
    chcieć co najwyżej autorskich praw majątkowych."

    Program nadaje się do szerszej sprzedazy. Rozumiem, ze przy takiej
    umowie nie mialbym juz do tego prawa.
    Proszę o radę.
    Pozdrawiam,
    dart

  • 2. Data: 2008-01-23 09:44:03
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 23, 10:21 am, "dart" <d...@b...pl> wrote:
> [...]
    > chcieć co najwyżej autorskich praw majątkowych."
    >
    > Program nadaje się do szerszej sprzedazy. Rozumiem, ze przy takiej

    Nie mialbys prawa go dalej odsprzedawac, ale byc jego autorem jak
    najbardziej.

  • 3. Data: 2008-01-23 10:14:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> writes:

    [...]

    > Nie mialbys prawa go dalej odsprzedawac, ale byc jego autorem jak
    > najbardziej.

    Tak swoją drogą, to autorskie prawa osobiste pozostają przy autorze
    nawet wtedy, gdy wykonuje on pracę w ramach umowy o pracę. Innymi
    słowy -- to Dave Cutler, a nie Microsoft jest autorem części
    podsystemu jądra Windows NT.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2008-01-23 10:32:13
    Od: "dart" <d...@b...pl>

    >Nie mialbys prawa go dalej odsprzedawac, ale byc jego autorem jak
    >najbardziej.
    czy prawde jest, ze:

  • 5. Data: 2008-01-23 10:44:41
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr Dembiński napisał:

> [...]
    > nawet wtedy, gdy wykonuje on pracę w ramach umowy o pracę. Innymi
    > słowy -- to Dave Cutler, a nie Microsoft jest autorem części

    Pod warunkiem, ze prawo amerykanskie jest identyczne z polskim... ;)

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 6. Data: 2008-01-23 11:31:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 23, 11:32 am, "dart" <d...@b...pl> wrote:

    > czy prawde jest, ze:
    > "Polskie prawo nie przewiduje takiej opcji (poza umową o pracę). Mogą
    > chcieć co najwyżej autorskich praw majątkowych."
    > dart

    tak prawda

  • 7. Data: 2008-01-23 12:16:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 10:21:45 +0100, dart napisał(a):

> [...]
    > "Polskie prawo nie przewiduje takiej opcji (poza umową o pracę). Mogą
    > chcieć co najwyżej autorskich praw majątkowych."

    Więc zapewne autor umowy tylko prawa majątkowe miał na myśli.

    > Program nadaje się do szerszej sprzedazy. Rozumiem, ze przy takiej
    > umowie nie mialbym juz do tego prawa.

    Przy przekazaniu praw majątkowych do sprzedaży też nie miałbtyś prawa
    dalej sprzedawać.

  • 8. Data: 2008-01-23 23:42:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mr Internet <a...@a...pl> writes:

    > Pod warunkiem, ze prawo amerykanskie jest identyczne z polskim... ;)

    Racja, zapomniałem, że w USA oprogramowanie jest opracowywane
    kolektywnie, przez pracowników mieszkających w kibucach.

  • 9. Data: 2008-01-25 14:42:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "dart" <d...@b...pl> writes:

    [ciap]

    > Spotkalem sie z opinia, cytuje:
    > "Polskie prawo nie przewiduje takiej opcji (poza umową
    > o pracę). Mogą chcieć co najwyżej autorskich praw majątkowych."

    Rozumiem że polskie prawo traktuje zatrudnionego na etat twórcę jak
    bezosobowy trybik w machinie będącej własnością pracodawcy i osobiste
    prawa autorskie takiemu twórcy nie przysługują.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl