  • 1. Data: 2003-09-02 22:37:19
    Temat: Pytanie
    Od: "Piotrek" <p...@g...pl>

    Czy moj pracodawca lamie prawo gdy:
    Zatrudnia mnie na pol etatu, a musze pracowac tak jakbym byl zatrudniony na
    pelen etat?
    I , ze zatrudniajac ponad sto osob nie ma funduszu socjalnego?
    I , ze za jakies tam przewinienie karza podpisac wymowienie bez daty?

    Z gory dziekuje za wskazowki

    Piotr Klimaszewski
    p...@g...pl

  • 2. Data: 2003-09-03 20:15:22
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Zatrudnia mnie na pol etatu, a musze pracowac tak jakbym byl zatrudniony
    na
    | pelen etat?

    Możesz powiadomić PIP. Jesli pracujesz dłużej, niż 4 godziny, to należy Ci
    się wynagrodzenie za nadgodziny.

    | I , ze zatrudniajac ponad sto osob nie ma funduszu socjalnego?

    Nie mam pojęcia.

    | I , ze za jakies tam przewinienie karza podpisac wymowienie bez daty?

    Co to znaczy karze? Przystawia pistolet do głowy? Nie podpisuje się
    dokumentów in blanco.

  • 3. Data: 2003-09-03 20:49:06
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Czy moj pracodawca lamie prawo gdy:
    > Zatrudnia mnie na pol etatu, a musze pracowac tak jakbym byl zatrudniony
    na
    > pelen etat?

    Nie, jezeli placi Ci wynagrodzenie za prace w pozostalych godzinach,
    oczywiscie bez dodatku za prace w godzinach nadliczbowych bo ten przysluguje
    dopiero za prace ponad norme czasu pracy (40 godz. w tyg. i 8 na dobe).

    > I , ze zatrudniajac ponad sto osob nie ma funduszu socjalnego?
    Cos mi sie obilo o uszy, ze teraz fundusz jest fakultatywny.

    > I , ze za jakies tam przewinienie karza podpisac wymowienie bez daty?

    Jezeli to Tobie kaze podpisac oswiadczenie ze wypowiadasz umowe, a tak to
    zrozumialem to faktycznie nie jest to zgodne z prawem . Po pierwsze takie
    dzialanie stanowi w mojej ocenie naduzycie prawa (art 8 kp) i w razie
    wykorzystania takiego wymowienia pozniej, mozna zwalczac te czynnosc jako
    nie korzystajaca z ochrony prawa.
    Poza tym wypelnienie takiego dokumentu sprzecznie z zamiarem podpisujacego
    stanowi przestepstwo z art 270 par 2 kk.

    Dan

  • 4. Data: 2003-09-04 06:45:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > na
    >
    > Możesz powiadomić PIP. Jesli pracujesz dłużej, niż 4 godziny, to należy Ci
    > się wynagrodzenie za nadgodziny.

    Przeczytaj post Dana, tam kolega ładnie objasnił KIEDY przysługuje
    dodatkowe wynagrodzenie za nadgodziny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk