  • 1. Data: 2003-09-02 19:11:45
    Temat: edukacja - cudzoziemcy...
    Od: "houseofjazz" <U...@w...pl>

    Moja znajoma jest Wietnamka. Mieszka tu wlasciwie od dziecka i traktuje
    Polske jak wlasny kraj, ale... Niedawno przeniosla sie do innego miasta, a
    co za tym idzie - zmienila szkole.
    W nowym liceum okazalo sie, ze, jako ze nie ma obywatelstwa (karta czasowego
    pobytu, stara sie o karte stalego), za szkole bedzie musiala placic i to
    dosc sporo. W poprzednim ogolniaku uczyla sie za darmo. Jak to mozliwe?...
    Co mozna w tej sprawie zrobic? Czy sa jakies stypendia, fundacje, cokolwiek?
    Dziewczyna jest bardzo zdolna i chce sie uczyc, ale zwyczajnie nie bedzie
    jej stac na czesne wysokosci ponad 1000 euro...
    Czuje sie calej sytuacji troche winny, bo to ja pomoglem jej znalezc ta
    wlasnie szkole...

    Ech :/

    pozdrawiam
    houseofjazz

  • 2. Data: 2003-09-02 20:19:23
    Temat: Re: edukacja - cudzoziemcy...
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "houseofjazz" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dosc sporo. W poprzednim ogolniaku uczyla sie za darmo. Jak to mozliwe?...

    Preczytac przepisy:
    http://ipwo.vulcan.pl/
    Indeks rzeczowy -> cudzoziemcy, porównać z sytuacją
    prawną znajomej, domagać się w kuratorium respektowania swoich praw.

    Michał Łętowski