  • 1. Data: 2003-09-02 18:33:12
    Temat: strona www szkoly i nazwiska uczniow
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !!!

    czy umieszczenie nazwisk uczniow uczeszczajacych do danej szkoly na
    oficjalnej stronie www szkoly narusza ustawe o ochronie danych osobowych ??
    dodam ze nikt sie uczniow nie pytal czy moga byc ich nazwiska umieszczone.

    pozdrawiam
    BaRMaN

  • 2. Data: 2003-09-02 18:57:59
    Temat: Re: strona www szkoly i nazwiska uczniow
    Od: Kuba <j...@y...com>

    > czy umieszczenie nazwisk uczniow uczeszczajacych do danej szkoly na
    > oficjalnej stronie www szkoly narusza ustawe o ochronie danych osobowych ??
    > dodam ze nikt sie uczniow nie pytal czy moga byc ich nazwiska umieszczone.

    Kolejny przewrażliwiony tatuś?

    K.

  • 3. Data: 2003-09-02 19:05:06
    Od: "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam>

    Witam !!!

    > Kolejny przewrażliwiony tatuś?

    nie jeden z uczniow...

    pozdro
    BaRMaN

  • 4. Data: 2003-09-02 19:21:50
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "BaR|MaN" <b...@s...info_nospam> wrote in message
> [...]
    ??
    > dodam ze nikt sie uczniow nie pytal czy moga byc ich nazwiska umieszczone.

    Nie. Dlatego, że imię i nazwisko nie jest wystarczającym danymi do
    zidentyfikowania osoby.
    Dane z adresem już pod tą ustawę podpadają.

    Ina sprawa po co szkoła udostępnia takie dane. Jeśli tylko tak sobie, to
    całkiem możliwe, że Kuratorium się tym zinteresuje.
    Możesz o coś takiego zapytać w kuratorium.
    Całkiem możliwe, że jest to ograniczone innymi przepisami.

    A tak przy okazji. Nikt uczniów o taką zgodą pytał się nie będzie. Co
    najwyżej rodziców (czyt: prawnym opiekunów) jeżeli wogóle taka zgoda byłaby
    wymagana.

    Ucz się pilnie.

  • 5. Data: 2003-09-02 23:11:30
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai poilkj kemenangan 02 wrz 2003 menyalin :

    > A tak przy okazji. Nikt uczniów o taką zgodą pytał się nie będzie. Co
    > najwyżej rodziców (czyt: prawnym opiekunów) jeżeli wogóle taka zgoda byłaby
    > wymagana.

    a jezeli to Liceum i ci w IV klasach sa juz pelnoletni?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 6. Data: 2003-09-02 23:11:31
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "poilkj" napisał w wiadomości

    > ??
    > >

    > Nie. Dlatego, że imię i nazwisko nie jest wystarczającym danymi do
    > zidentyfikowania osoby.

    Sprawa dyskusyjna, bo oprócz imienia i nazwiska znana jest
    również nazwa i adres szkoły ( tak przynajmniej zakładam,
    bo w końcu to oficjalna strona ),a na podstawie tego,
    można już zidentyfikować osobę, dlatego też należałoby
    raczej stosować ustwę o ochronie danych osobowych.

    ______
    Robert

  • 7. Data: 2003-09-03 08:37:11
    Od: "Roman" <r...@N...gazeta.pl>

    Robert Kondraciuk <m...@U...pl> napisał(a):

> [...]
    > można już zidentyfikować osobę, dlatego też należałoby
    > raczej stosować ustwę o ochronie danych osobowych.

    Szkoła, na mocy przepisów (art. 23 ust. 1 pkt. 2 u.d.o.) ma generalnie prawo
    administrować danymi osobowymi uczniów.
    Umieszczenie nazwisk na szkolnej stronie www ma w szczególności służyć -
    przez analogię do wiszących w wielu placówkach tablic z nazwiskami i
    zdjęciami uczniów, nauczycieli, absolwentów - "reklamie" "usług" świadczonych
    przez szkołę, budowaniu poczucia przynależności do pewnej wspólnoty,
    budowaniu poczucia dumy z tej przynależności? (przy okazji cele wychowawcze).
    Rozpatrywałbym to jako działanie na podstawie art. 23 ust. 4 pkt. 1 u.d.o.

  • 8. Data: 2003-09-03 09:48:14
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Robert Kondraciuk napisał:
> [...]
    > można już zidentyfikować osobę, dlatego też należałoby
    > raczej stosować ustwę o ochronie danych osobowych.

    Według tego, co piszesz, to już nawet tableu nie będzie można
    wystawić bez zgody wszystkich uczniów (lub opiekunów).
    Bo przecież tam też masz imiona i nazwiska wszystkich uczniów
    wraz z podaniem szkoły, klasy i rocznika. Na dobrą sprawę, to
    nauczyciele też by się mogli buntować ;) A co z księgami
    pamiątkowymi ze spisem uczniów ze wszystkich roczników? ;P
    Nie znam tych przepisów, ale nie wydaje mi się, żeby to było
    realne :)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 9. Data: 2003-09-03 20:11:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Odpowiem pytaniem, choć to nieładnie. Czy na podstawie informacji, ze do
    szkoły X uczęszcza Jak KOWALSKI jesteś w stanie zidentyfikować tę osobę
    jednoznacznie? Bo jak nie, to nie naruszasz ustawy.

  • 10. Data: 2003-09-05 01:16:28
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    > Odpowiem pytaniem, choć to nieładnie. Czy na podstawie informacji, ze do
    > szkoły X uczęszcza Jak KOWALSKI jesteś w stanie zidentyfikować tę osobę
    > jednoznacznie? Bo jak nie, to nie naruszasz ustawy.

    GIODO w podobnej sprawie miał inne zdanie, z tym że
    problem dotyczył nauczycieli,a nazwiska były wywieszone
    na kartce.
    Cytuje ze Sprawozdania GIODO z 2001r (wersja pdf) str.26:

    "(...) GIODO podkreślił, że imię i nazwisko nauczyciela w
    połączeniu z dokładną nazwą i adresem szkoły, w
    której jest zatrudniony pozwala na identyfikację
    osoby, której dane dotyczą. Do przetwarzania
    takich danych stosuje się więc wszystkie reguły
    określone w ustawie o ochronie danych
    osobowych(...)"

    ______
    Robert