  • 11. Data: 2021-09-19 17:34:41
    Temat: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 17:31, Shrek pisze:

    Masz jeszcze resztę art 91 do poczytania:

    "Ratyfikowana umowa międzynarodowa, po jej ogłoszeniu w Dzienniku Ustaw
    Rzeczypospolitej Polskiej, stanowi część krajowego porządku prawnego i
    jest bezpośrednio stosowana, chyba że jej stosowanie jest uzależnione od
    wydania ustawy.

    Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie
    ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z
    umową."

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-09-19 18:09:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.09.2021 o 17:31, Shrek pisze:

    > ale po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że dyskusja z tobą mi przyjemności nie
    sprawia

    Więc idź się wypłacz, dla mnie produkować nie musisz się produkować.

  • 13. Data: 2021-09-19 18:11:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.09.2021 o 18:09, nadir pisze:

    > Więc idź się wypłacz, dla mnie produkować nie musisz się produkować.

    Pociesz mnie przynajmniej i powiedz, że naprawdę wcześniej nie
    wiedziałeś jaka jest hierarchia źródeł prawa w polsce i skąd wynika i
    teraz jesteś mądrzejszy a mój trud nie był zupełnie daremny:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2021-09-20 01:35:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale chcesz dyskutować nad legalnością działania służb, czy sensem
    > wpuszczania tych ludzi do Schengen? Natomiast w tej opisanej tu przez
    > Ciebie procedurze jest drobny problemik, o którym się nie mówi. Nie
    > znamy personaliów tych "uchodźców". Oni tu na granicy jakieś podają, a
    > potem drugi raz złapani inne. Trzeba by było ich daktyloskopować. Ten
    > sam problem w Europie był do końca XIX wieku i fotografowanie i
    > daktyloskopowanie go rozwiązało.

    To co zacytowałem to tekst z Rzepy. Mi tam się wydawało już ze 2 rundy
    dyskusji wcześniej, że rzecz sprowadza się do tego, czy na tej granicy
    grozi im faktycznie jakieś bezpośrednie niebezpieczeństwo. Jeśli
    przyjmiemy, że tak, no to nalezy wpuścić.

    Nb. chyba ktoś uznał, że faktycznie do tego się sprawa sprowadza, albo i
    zbieg okoliczności, bo ostatniej doby prób przekroczeń było chyba bardzo
    dużo:

    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art18933961-straz-gr
    aniczna-zwloki-trzech-osob-na-granicy-z-bialorusia
    "W rejonie przygranicznym znaleziono zwłoki trzech osób, które próbowały
    nielegalnie przekroczyć granicę, zaś po stronie białoruskiej - zwłoki
    kobiety - przekazał premier Mateusz Morawiecki dodając, że na miejscu
    pracują służby i prokuratura."
    [..]
    "Według nieoficjalnych informacji, ciała były znalezione w różnych
    miejscach przy granicy."

    Nie ma informacji czy to zwłoki którychś z imigrantów, o których się ta cała
    batalia toczy.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-09-20 11:18:01
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    > https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art18932531-przylapani
    -na-nielegalnym-przekroczeniu-granicy-nie-maja-czego
    -szukac-w-polsce

    Straż graniczna wydaje komunikaty, że udaremniono ileśtam nielegalnych
    przekroczeń, czyli co oni robią ? Namierzają tymi urządzeniami do
    obserwacji i pojawiają się dokładnie tam gdzie uchodźcy i co robią ?
    Stoją i krzyczą ? Jeśli noc to świecą na nich reflektorem ? a jeśli
    uchodźca nie reaguje tylko idzie i granice przekroczy wejdzie na ten
    zaorany pas na terenie Polski to co SG robi ? Robią kordon aby dalej nie
    przeszli ?
    Jeśli uchodźcy idą dalej na północ lub południe ścieżką graniczną
    białoruską to SG podąża równolegle za nimi ? ktoś wie jak odbywa się
    udaremnianie przekroczenia granicy ?

  • 16. Data: 2021-09-20 11:19:21
    Od: Henryk Hajdan <g...@r...com>

    > https://www.rp.pl/cudzoziemcy/art18932531-przylapani
    -na-nielegalnym-przekroczeniu-granicy-nie-maja-czego
    -szukac-w-polsce

    > Cudzoziemiec zatrzymany tuż po nielegalnym przekroczeniu granicy Polski z
    > Rosją, Białorusią lub Ukrainą, zostanie natychmiast wydalony z terytorium
    > RP, nawet jeśli wystąpi z wnioskiem o udzielenie ochrony międzynarodowej.
    > Dostanie też czasowy zakaz wjazdu do naszego kraju i innych państw strefy
    > Schengen.

    Czy informacja ta została przekazana do telewizji Al-Jazera i Al-Arabija ?

  • 17. Data: 2021-09-20 11:20:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-19-września-2021 o 12:00, Michał Jankowski pisze:

    > Czy jak wezmę z żoną kredyt w banku, to mogę się potem z żoną umówić,
    > że nic nie oddamy, bo konstytucja naszego związku małżeńskiego jest
    > ważniejsza od umów zewnętrznych?

    A jeśli bank zmieni swoje zdanie (łamiąc zapisy umowy/traktatów) i
    będzie kazać ten kredyt przeznaczyć na coś innego niż wpisane w umowie
    albo zmienić okres kredytowania i wielkość rat powołując się na zmianę
    fryzury i krótkie kiecki małżonki oraz mięsień piwny małżonka?

    To takie żądanie będzie ważniejsze od umowy i trzeba będzie je wykonać? ;-)

  • 18. Data: 2021-09-20 11:31:57
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Henryk Hajdan <g...@r...com> pisze:
> [...]
    > Jeśli uchodźcy idą dalej na północ lub południe ścieżką graniczną
    > białoruską to SG podąża równolegle za nimi ? ktoś wie jak odbywa się

    Takie pytania to tylko "prawnik strony przeciwnej" zadaje
    *jak zna odpowiedzi* :-) . Patałęta się na tej grupie taka osoba?

    A z punktu widzenia "strony trzeciej": Jak na te pytania odpowiedzi są
    takie jak "domniemuje że domniemujesz" to powinno wyjść w jakichś
    mediach w góra dwa tygodnie. Można poczekać na "prawnie niezwłoczne"
    ujawnienie wersji "strony przeciwnej".

    Straż Graniczna RP3 utrudni dostęp mediów do granicy *od strony Białorusi*?
    Jak mediom w Polsce (w większości) "może być niezręcznie" relacjonować z
    Białorusi to chyba znajdą "zaprzyjaźnione media gdzieś w UE/USA" do
    w najkosztowniejszym wariancie "zasponsorowania"?

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2021-09-20 11:44:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    _Master_ <M...@...pl> pisze:

> [...]
    > fryzury i krótkie kiecki małżonki oraz mięsień piwny małżonka?
    >
    > To takie żądanie będzie ważniejsze od umowy i trzeba będzie je wykonać? ;-)

    1. UE ma zawsze racje.
    2. Jeśli UE nie ma racji patrz punkt 1 :-)

    AFAIR wyższość Krajowej Konstytucji na prawem UE wywiódł
    *Niemiecki* Trybunał Konstytucyjny. Co za podli szwabscy sędziowie! ;-)

    Wzajemności zasada najświętszą jest. Jeśli wolno Niemcom to powinno być
    wolno Polsce bez podtarcia sobie dupy teorią równości członków UE wobec
    prawa UE.

    --
    A. Filip

  • 20. Data: 2021-09-20 13:37:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie ma informacji czy to zwłoki którychś z imigrantów, o których się ta cała
    > batalia toczy.

    Nikt nie zna personaliów emigrantów, więc stwierdzenie tego bedzie
    trudne, chyba, ze nie chodzi Ci o tych 30-tu, tylko ogólnie piszesz o
    imigrantach. Teraz noce są już zimne. Pada deszcze. Może być więcej
    takich problemów ze zgonami.

    --
    Robert Tomasik