eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce › Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać w Polsce
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przyłapani na nielegalnym przekroczeniu granicy nie mają czego szukać
    w Polsce
    Date: Sun, 19 Sep 2021 23:35:10 GMT

    On 2021-09-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale chcesz dyskutować nad legalnością działania służb, czy sensem
    > wpuszczania tych ludzi do Schengen? Natomiast w tej opisanej tu przez
    > Ciebie procedurze jest drobny problemik, o którym się nie mówi. Nie
    > znamy personaliów tych "uchodźców". Oni tu na granicy jakieś podają, a
    > potem drugi raz złapani inne. Trzeba by było ich daktyloskopować. Ten
    > sam problem w Europie był do końca XIX wieku i fotografowanie i
    > daktyloskopowanie go rozwiązało.

    To co zacytowałem to tekst z Rzepy. Mi tam się wydawało już ze 2 rundy
    dyskusji wcześniej, że rzecz sprowadza się do tego, czy na tej granicy
    grozi im faktycznie jakieś bezpośrednie niebezpieczeństwo. Jeśli
    przyjmiemy, że tak, no to nalezy wpuścić.

    Nb. chyba ktoś uznał, że faktycznie do tego się sprawa sprowadza, albo i
    zbieg okoliczności, bo ostatniej doby prób przekroczeń było chyba bardzo
    dużo:

    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art18933961-straz-gr
    aniczna-zwloki-trzech-osob-na-granicy-z-bialorusia
    "W rejonie przygranicznym znaleziono zwłoki trzech osób, które próbowały
    nielegalnie przekroczyć granicę, zaś po stronie białoruskiej - zwłoki
    kobiety - przekazał premier Mateusz Morawiecki dodając, że na miejscu
    pracują służby i prokuratura."
    [..]
    "Według nieoficjalnych informacji, ciała były znalezione w różnych
    miejscach przy granicy."

    Nie ma informacji czy to zwłoki którychś z imigrantów, o których się ta cała
    batalia toczy.

    --
    Marcin