  • 1. Data: 2015-07-31 23:11:29
    Temat: Przełożony zmusza do ujawnienia treści mail'a od kolegi - jak sformułować obronę?
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam,

    Kolega w pracy przesłał mi e-mail z opinią na temat wykonanego
    przeze mnie zadania (tylko do mnie, bez kopii do Przełożonego).

    Przełożony bardzo chce znać tę opinię, ale kolega, powołując się na
    zasady koleżeństwa nie chce mu jej przesłać.

    Przełożony zmusza mnie zatem, abym treść tego e-mail'a ujawnił.
    Ja nie chcę tego zrobić. Przełożony brnie "w zaparte" i "delikatnie"
    pyta, czy ma mnie o to poprosić Prezes Firmy...

    Chciałbym mu odpowiedzieć w sposób profesjonalny i powołać się na moje
    prawa, albo na to, że Przełożony/Prezes nie ma prawa do takich rzeczy
    zmuszać. Proszę o podpowiedź, jak to sformułować i na jaką podstawę
    prawną się powołać.

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam, pe3no.

  • 2. Data: 2015-08-01 00:10:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31-07-15 o 23:11, p...@o...pl pisze:
> [...]
    > prawną się powołać.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam, pe3no.

    Ale piętrzysz problem. Powiedz szefowi, że nieopatrznie skasowałeś mail
    i go nie masz. Po cholerę sobie szukać problemów?

  • 3. Data: 2015-08-01 00:13:30
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2015-07-31 o 23:11, p...@o...pl pisze:
    > Witam,
    >
    > Kolega w pracy przesłał mi e-mail z opinią na temat wykonanego
    > przeze mnie zadania (tylko do mnie, bez kopii do Przełożonego).

    Przesłał to na skrzynkę służbową czy prywatną?
    Macie jakiś regulamin pracy z punktami normującymi wykorzystanie zasobów
    IT? Podpisywałeś coś przy przyjęciu?
    Jeśli na skrzynkę służbową to jest to raczej korespondencja należąca do
    pracodawcy a Ty masz prawo tylko z tego korzystać.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.