  • 1. Data: 2015-07-30 16:49:14
    Temat: Czy matka ZAWSZE sprawuje opieke nad dzieckiem ???
    Od: boka <b...@n...eu>

    Jest sytuacja - on zarabia bardzo dobrze, ma duży dom itd. Ona nie
    pracuje, nigdy nie pracowała, dom ma malutki w którym mieszka już 4 czy
    5 osób ( metraż ok 50 m) I wydaje mi się że jest z nią coś nie tak bo
    dziecko płaczę, jak przychodzi po nia to się uśmiecha itd
    Czy sąd może przyznać opieke jemu ?? Czy zawsze dziecko dostaje matka ?
    Dziecko 3 latka - córka

  • 2. Data: 2015-07-30 17:01:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boka" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >tak bo dziecko płaczę, jak przychodzi po nia to się uśmiecha itd
    >Czy sąd może przyznać opieke jemu ?? Czy zawsze dziecko dostaje matka

    Moc to moze, ale u nas z reguly jednak przyznaje matce.

    Ona nie pracuje ? To swietnie, ma czas zajac sie dzieckiem.
    On pracuje i dobrze zarabia ? Swietnie, bedzie placil wysokie alimenty
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-07-30 17:12:46
    Od: boka <b...@n...eu>

    > Ona nie pracuje ? To swietnie, ma czas zajac sie dzieckiem.
    > On pracuje i dobrze zarabia ? Swietnie, bedzie placil wysokie alimenty :-)

    super rozumowanie :) a to ze jest cos z nia nie tak? ze dziecko nie chce
    z nia byc ? porąbane to prawo

  • 4. Data: 2015-07-30 17:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boka" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >super rozumowanie :)

    No ale z drugiej strony - jak on ma sie zajac 3-letnim dzieckiem i
    utrzymac prace ?
    A kto go utrzyma, jak nie bedzie pracowal ? Ona ?
    No dobra, sa przedszkola, babcie, opiekunki ... ale lepiej jak dziecko
    z matka czy z opiekunka ? :-)

    >a to ze jest cos z nia nie tak? ze dziecko nie chce z nia byc ?

    To jest argument, ale wiesz - opinia bieglego psychologa, jednego,
    drugiego ... no i corka to raczej mamy potrzebuje ...

    J.

  • 5. Data: 2015-07-31 08:12:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-30 16:49, boka wrote:
> [...]
    > dziecko płaczę, jak przychodzi po nia to się uśmiecha itd
    > Czy sąd może przyznać opieke jemu ?? Czy zawsze dziecko dostaje matka ?

    Znam jeden przypadek, kiedy ojciec dostał opiekę. Ale matka wybitnie się
    starała. Pojechała w Polskę, nie stawiała się do sądu, a i tak trwało to
    długo i nie wiadomo było jak się skończy. Rozstrzygnęło się tak, że jak
    ją policja namierzyła, to powiedziała, że nie wie kiedy syn ma urodziny
    i imieniny, nie pamięta kiedy się z nim ostatnio widziała i nie
    próbowała nawiązać kontaktu - jednym słowem miała to w dupie. A i tak
    tylko przyznano opiekę ojcu i przez dwa lata nie mógł z kraju wyjechać,
    bo matka musi wyrazić zgodę, a cholera wie gdzie przebywa. A nawet jakby
    nie było wiadomo, to pewnie nie podpisze, bo nie musi. W końcu chyba ją
    pozbawiono praw i zasądzono alimenty w wysokości... 200PLN (których i
    tak nie płaci).

    Ojciec normalny - pracuje (zarabia w granicach średniej), mieszkanie ma
    (małe dwupokojowe), ale w niczym od średniej krajowej nie odbiegał...
    Matka raczej chora psychicznie, ale się nie leczy. Więc obawiam się, że
    jak matka nie jest spektakularnie rąbnięta, to niestety szanse są małe -
    jak napisał kolega - nie pracuje więc ma czas na bycie dobrą matką,
    ojciec dobrze zarabia, więc ma środki na zapewnienie tej sielanki:(

    Shrek.

  • 6. Data: 2015-08-01 16:52:41
    Od: Chefu <b...@g...com>

    A dlaczego miałaby nie mieć opieki bo nie pracuje a dzieckiem się
    zajmuje...?

  • 7. Data: 2015-08-03 09:54:31
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    > Czy sąd może przyznać opieke jemu ??

    Polski sąd? Żartujesz, prawda?

    > Czy zawsze dziecko dostaje matka ?

    W polskim sądzie? Pytanie retoryczne, prawda?

    Pogłówkowałbym, jak wytoczyć sprawę o opiekę przed sądem zagranicznym.

    Polski sąd:
    "Ojciec jest zbyt zajęty zawodowo do sprawowania właściwej opieki".

    Gdyby było na odwrót (ona zarabia, on nie):

    "Ojciec jest niedorajdą życiową bez gwarancji zapewnienia właściwej opieki"
    przy czym przy zasądzaniu alimentów od ojca nagle dla tego samego sądu staje
    się wybitnym dorajdą, którego stać na 2 tys, zł/mies.

    W polskim sądownictwie, w tym w rodzinnym, potrzebne byłoby jakieś
    "rozwiązanie zerowe", ale na horyzoncie go nie widać.

  • 8. Data: 2015-08-07 15:32:20
    Od: "J.D." <f...@c...ua>

    W dniu 2015-08-03 o 09:54, pisze:

    > W polskim sądzie? Pytanie retoryczne, prawda?

    Znam osobiście jeden przypadek, gdy to ojcu powierzono opiekę nad
    dziećmi. Ale matka naprawdę nieprzeciętnie się "postarała".

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-08-11 22:31:25
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 07.08.2015 o 15:32, J.D. pisze:

    > Znam osobiście jeden przypadek, gdy to ojcu powierzono opiekę nad
    > dziećmi. Ale matka naprawdę nieprzeciętnie się "postarała".

    CEP Wojciechowski wspomina o przypadku taki: ojciec bił no to żona z
    dziećmi uciekła od matki. No ot sąd stwierdził, że są współwinni
    rozwodowi, bo on bił ale ona nie chciała z nim mieszkać i przekazał jemu
    opiekę nad dziećmi.