  • 1. Data: 2015-07-31 19:02:31
    Temat: Spadek przekraczający granice
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Co się dzieje ze spadkiem kiedy 'przekracza granice', tj. spadkobierca ma inne
    obywatelstwo lub mieszka w innym kraju niż spadkodawca, w szczególności kiedy
    spadkobierca nie może dziedziczyć (np. nie żyje) i trzeba szukać następnych. Jakie
    prawo spadkowe się wówczas stosuje: kraju spadkodawcy, kraju obywatelstwa
    spadkobiercy, czy kraju zamieszkania spadkobiercy?

    AdamK

  • 2. Data: 2015-08-01 10:45:38
    Temat: Re: Spadek przekraczający granice
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 31.07.2015 o 19:02, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    > (np. nie żyje) i trzeba szukać następnych. Jakie prawo spadkowe się
    > wówczas stosuje: kraju spadkodawcy, kraju obywatelstwa spadkobiercy,

    Trzebaby poznać umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania między tymi
    krajami. Jeżeli jej brak to chyba stosuje się reguły obydwu krajów.

    p. m.

  • 3. Data: 2015-08-01 10:47:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.08.2015 o 10:45, m pisze:

    > Trzebaby poznać umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania między tymi
    > krajami. Jeżeli jej brak to chyba stosuje się reguły obydwu krajów.

    Nie doczytałem pytania i głupotę napisałem, nie wiedzieć czemu
    zrozumiałem że spadkodawca i spadkobierca/y są ustaleni i jest kwestia
    opodatkowania.

    p. m.

  • 4. Data: 2015-08-03 17:23:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Klobukowski wrote:
> [...]
    prawo spadkowe się wówczas stosuje: kraju spadkodawcy, kraju obywatelstwa
    spadkobiercy, czy kraju zamieszkania spadkobiercy?

    Zwykle przy spadakch zastosowanie ma prawo lokalne.
    Spadkobierca akurat to ma tu malo do gadania.
    Zastosowanie bedzie miało prawo kraju zamieszkania spadkodawcy lub prawo
    kraju polozenia spadku. I moze sie zdazyc ze w jednym kraju spadek
    dostanie, a w drugim nie bo jest inne prawo.
    Tyle jesli chodzi o sam spadek

    jesli chodzi o podatek od spadku jak juz sie sam spadek dostało to
    spadkobierca bedzie sie musial rozliczyc ze spadku w obu krajach
    spadkodawcy(lub spadku) i swoim wlasnym uwzgledniajac umowy o unikaniu
    podwojnego opodatkowaia. O ile taka umowa miedzy tymi dwoma krajami
    jest, to zapewne w jednym z nich podatku nie zapłaci.

  • 5. Data: 2015-08-11 18:51:51
    Temat: Re: Re: Spadek przekraczający granice
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Aug 2015, witek wrote:

> [...]
    > podwojnego opodatkowaia. O ile taka umowa miedzy tymi dwoma krajami jest,
    > to zapewne w jednym z nich podatku nie zapłaci.

    W ramach ciekawostek - "i nie można być pewnym że tak jest" :]
    Przez długie lata Polska miała podpisaną umowę o unikaniu podwójnego
    opodatkowania z USA, przy czym był tam zapis o "odpowiednich podatkach".
    A to czego nie przewidziano, to fakt, że w USA nie ma podatku od spadków!
    Płaci się zwyczajny podatek dochodowy.
    No i po zapłaceniu dochodowego (od spadku) w USA można już było nie
    płacić podatku *dochodowego* (od spadku) w Polsce :> (a ten od spadków
    był, też relatywnie niedawno został zniesiony i to tylko warunkowo).
    Ale parę lat temu to prostowali.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-08-11 22:48:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale parę lat temu to prostowali.

    masz na mysli nowa umowe o unikaniu podwojnego opodatkowania pomiedzy
    USA i PL?