  • 1. Data: 2015-08-04 18:15:47
    Temat: Drogówka
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie ruchu drogowego. Czy policjant może kazać przejechać przez
    ciągłą linię, zatrzymać się na zatoce komunikacji miejskiej itp? Normalnie jest
    to zabronione i nie wiem, czy należy posłusznie wykonywać polecenia, czy można
    ich odmówić.

  • 2. Data: 2015-08-04 18:42:03
    Temat: Re: Drogówka
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2015 18:15:47 +0200, qwerty napisał(a):

> [...]
    > to zabronione i nie wiem, czy należy posłusznie wykonywać polecenia, czy można

    Masz prawo jazdy?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2015-08-04 18:44:07
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 04.08.2015 o 18:15, qwerty pisze:
> [...]
    > miejskiej itp? Normalnie jest to zabronione i nie wiem, czy należy
    > posłusznie wykonywać polecenia, czy można ich odmówić.

    Nie uczyli na kursie?
    Policjant jest instancją nadrzędną w tym wypadku (i wielu innych).
    Tak samo jak znaki pionowe nad poziomymi lub sygnalizacja świetlna nad
    znakami pionowymi.

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 4. Data: 2015-08-04 20:18:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    09xg2$....@4...net
    *P.B.* napisał(-a):

    > Masz prawo jazdy?

    Jakby miał, to by nie zadawał takich pytań ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2015-08-04 21:26:37
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 4 Aug 2015 20:18:40 +0200, Big Jack napisał(a):

    > Jakby miał, to by nie zadawał takich pytań ;)

    Mam nadzieję... Wizja spotkania na drodze kierowcy nie znającego
    podstawowych przepisów jest lekko przerażająca.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2015-08-04 22:04:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-04 18:42, P.B. wrote:

    > Masz prawo jazdy?

    Z drugiej strony jednemu prawko chcieli zabrać po przestawianiu wózka na
    parkingu po piwie na polecenie policjanta. Więc sprawa niby jest
    oczywista, a jak się wezmą za to prawnicy, to okazuje się, że nic
    oczywiste nie jest;)

    Shrek

  • 7. Data: 2015-08-04 22:05:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-04 21:26, P.B. wrote:

    > Mam nadzieję... Wizja spotkania na drodze kierowcy nie znającego
    > podstawowych przepisów jest lekko przerażająca.

    To gratuluje dobrego samopoczucia wynikającego z niewiedzy. Myślę, że
    bez przygotowania to jakieś 80% kierowców oblałoby teorię na PJ.

    Shrek.

  • 8. Data: 2015-08-04 22:06:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-04 18:44, Wiesiaczek wrote:

    > Tak samo jak znaki pionowe nad poziomymi

    A możesz podać podstawę prawną? Znaki pionowe mają "nadrzędność" wtedy
    kiedy wystają bardziej ze śniegu niż poziome. W innych przypadkach są
    równorzędne i powinny być wzajemnie niesprzeczne.

    Shrek.

  • 9. Data: 2015-08-04 22:11:05
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 04 Aug 2015 22:05:25 +0200, Shrek napisał(a):

    > To gratuluje dobrego samopoczucia wynikającego z niewiedzy. Myślę, że
    > bez przygotowania to jakieś 80% kierowców oblałoby teorię na PJ.

    Szczegółowych przepisów, których zastosowanie spotyka się raz na kilka lat
    albo nigdy, można nie znać i jakoś z tym żyć. Ale to nie jest pytanie o
    dopuszczalną prędkość roweru trzykołowego w strefie zamieszkania w
    godzinach 22:00 - 6:00, ale o jedną z podstawowych zasad ruchu drogowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2015-08-04 23:14:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-08-15 o 18:15, qwerty pisze:
> [...]
    > miejskiej itp? Normalnie jest to zabronione i nie wiem, czy należy
    > posłusznie wykonywać polecenia, czy można ich odmówić.

    Polecenie policjanta masz wykonać. Jeśli uważasz, że wydając je naruszył
    przepisy, to później możesz napisać skargę. Jedynym, co dałoby Ci prawo
    do niewykonania polecenia, to stan wyższej konieczności. Gdyby polecenie
    policjanta prowadziło w sposób oczywisty do zagrożenia życia, zdrowia,
    mienia, to wówczas masz szansę ewentualnie się wybronić.

    Natomiast to nie oznacza, że policjant ma prawo te polecenia wydawać w
    dowolny sposób. Policjanci są szkoleni, są wytyczne itd.