  • 1. Data: 2002-05-07 17:05:10
    Temat: Zatrzymanie obywatelskie
    Od: "Bartek Gliniecki" <b...@b...pl>

    Czy może mi ktoś dobry podpowiedzieć gdzie szukać w przepisach podstawy
    prawnej tzw. "zatrzymania obywatelskiego"? I czy to się tak właśnie ustawie
    nazywa czy istnieje jakieś inne określenie?
    Chodzi mniej więcej o to, że każdy obywatel ma prawo zatrzymać innego, który
    łamie prawo.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartek Gliniecki

  • 2. Data: 2002-05-07 18:42:36
    Temat: Re: Zatrzymanie obywatelskie
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Art. 243 KPK

  • 3. Data: 2002-05-07 19:11:05
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    he he - subiektywny przypadek?
    A termin jest z doktryny, nie ustawowy.

    --
    Depi.

  • 4. Data: 2002-05-07 20:12:14
    Od: "Jarosław Kątnik" <U...@w...pl>

    Użytkownik "LegiM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Art. 243 KPK
    To odnosi się do przestępstw, a co z wykroczeniami - aktami wandalizmu itd ?

  • 5. Data: 2002-05-07 21:09:26
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Kątnik" <U...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "LegiM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > To odnosi się do przestępstw, a co z wykroczeniami - aktami wandalizmu itd
    ?

    Myślę, że niefortunnie trochę sformułowano przepis - powinien odnosić sie do
    wszystkich czynów bezprawnych. Czy zaistniało przestępstwo per se ma
    przecież ustalić dopiero postępowanie. Goniąc złodzieja z torebką nie wiesz
    przecież, ile właścicielka akurat miała w portfelu.

    Pozdawiam

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2002-05-08 09:29:47
    Od: "Krzyś" <w...@p...onet.pl>

    itd

    art. 45 kodeksu wykroczeń
    pozdrawiam
    krzysztof

  • 7. Data: 2002-05-08 17:03:09
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 7 May 2002, Depilator wrote:

    > Myślę, że niefortunnie trochę sformułowano przepis - powinien odnosić sie do
    > wszystkich czynów bezprawnych.

    Również do takich które przestępstwami nie są? Również naruszeń dóbr
    osobistych?

    > Czy zaistniało przestępstwo per se ma
    > przecież ustalić dopiero postępowanie. Goniąc złodzieja z torebką nie wiesz
    > przecież, ile właścicielka akurat miała w portfelu.

    Ale to jest oczywisty przypadek czynu zabronionego pod groźbą kary (kary,
    a nie tylko sankcji cywilnej). A teraz mniej ostry przykład: widzisz jak
    listonosz otwiera i czyta cudze listy - czy zatrzymasz go po obywatelsku?
    Przecież działa bezprawnie...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)