  • 1. Data: 2002-01-04 12:38:20
    Temat: Re: Przeczytaj prosze
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 4 Jan 2002, Bozena wrote:

    > Teraz Ci którzy nie mogą miec dzieci złozyli do sądu Wniosek o stwierdzenie
    > nabycia prawa własnosci przez uwłaszczenie .

    Chyba zasiedzenie?

    > Teraz ci którzy nie mogea miec dzieci napisali ze są wyłacznymi
    > uzytkownikami tych gruntów
    > Przedmiotowa nieruchoosć nie była obieta żadna umową.
    > i chcą nabyć prawa własnoscina rzecz nie zyjacej .

    To już na pewno nie przejdzie ;)

    > chciałam sie zapytać czy może mieć jakieś prawo do tych gruntów może ma
    > jakąś część przeciez jej prawdziwa mama tam sie urodziła w tym domu lecz
    > wcześniej zmarła póżniej opiekowała sie nią macocha z ojcem ...

    A co z postępowaniem spadkowym po twojej babci? Gospodarstwo rolne
    przyznaje się zazwyczaj jednemu spadkobiercy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 2. Data: 2002-01-04 19:45:34
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozena" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i może nie wiedza ze mama dostała pismo o zawiadomieniu
    > Co ma teraz robić czy coś podpisywac, ze rzeka sie , czy ubiegac sie w
    > sądzie o prawde i kawałek ziemi , ziemi której jej mamusia tam sieur i ja
    > urodziła.....
    > A może nić jej nie przysługuje ???
    >
    > Serdecznie dziekuje proszę o kontakt bardzo proszę !!!
    > b...@p...fm
    > Dziękuję
    > b...@i...pl
    >

    > Niestety wszystko jest zgodnie z prawem.Do dziś obowiązują bowiem w pewnym zakresie
    postanowienia ustawy z dnia 26 października 1971 r. o uregulowaniu własności
    gospodarstw rolnych.Dz.U. 1971 nr 27 poz. 250 utrzymane w mocy przez ustawę z dnia
    26 marca 1982 r. o zmianie ustawy - Kodeks cywilny oraz o uchyleniu ustawy o
    uregulowaniu własności gospodarstw rolnych Dz.U. 1982 nr 11 poz. 81.
    Na podstawie powyższych przepisów sąd stwierdza nabycie własności nieruchomości przez
    rolnika jeśli w dniu wejścia ustawy w życie tj. w dniu 4.11.1971r był jej
    posiadaczem samoistnym i jeśli on lub jego poprzednicy prawni objęli nieruchomość w
    posiadania na podstawie zawartej bez prawem przewidzianej formy umowy sprzedaży
    ,zamiany,darowizny,umowy o dożywocie lub innej umowy o przeniesienie własności ,o
    zniesienie współwłasności albo umowy o dział spadku.
    Nabycie własności w trybie ww. ustawy popularnie nazywa się " uwłaszczeniem".
    Nie ma żadnych przeszkód prawnych aby orzec uwłaszczenie czy tez zasiedzenie na osoby
    nieżyjącej.
    Jeśli macocha odpowiadała warunkom ww. to sąd stwierdzi że nabyła ona z dniem 4
    listopada 1971 r. własność opisanej nieruchomości.Kwestię ewentualnych spłat sąd
    zapewne rozważy po zebraniu odpowiedniego materiału dowodowego ( w ww. ustawie mówi
    się o spłatach w określonych sytuacjach prawnych na rzecz określonych osób )

    Po zakończeniu tej sprawy zapewne dojdzie do sprawy spadkowej po macosze i własność
    nieruchomości nabędzie jej dziecko.

    Matka w sądzie powinna powiedzieć wszystko o co się jej zapytają min.kto kiedy
    posiadał nieruchomość,kiedy zmarli rodzice,co ona sama robiła na tej nieruchomości
    itp..

    Jeśli nie dojdzie do uwłaszczenia to może "wyjść" zasiedzenie przez aktualnych
    posiadaczy a jeśli i to nie "wyjdzie" w grę może wchodzić spadkobranie po rodzicach
    matki.

  • 4. Data: 2002-01-05 14:05:09
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > spadkobranie po rodzicach matki.
    >
    > Trudno tu cokolwiek radzić Twojej mamie bo z tego co napisałaś wynika że nie będzie
    miala wpływu na to że gospodarstwo stanie się własnościa obecnych posiadaczy.Takie
    jest prawo.Jeśli sąd uzna że się należy spłata to z pewnością zasądzi ją na rzecz
    twojej mamy.
    Abstrahując od wszystkiego innego to nawet dobrze że w ten sposob uregulowany
    zostanie status prawny nieruchomości bo jak się domyślam nie ma ona nawet księgi
    wieczystej.
    > Jak już zostaną włascicielami to może nabiora uczuć rodzinnych.
    powodzenia

  • 5. Data: 2002-01-05 20:51:39
    Od: "Bozena" <b...@i...pl>

    Dziękuję za odpowiedz !!!