  • 1. Data: 2008-12-30 13:29:36
    Temat: Kolejna służba obok ochroniarzy ???
    Od: "Pawel H." <p...@y...com>

    Co to zmienia z prawnego punktu widzenia ?
    Te krótkofalówki to zwykłe walkie-talkie do 5 km czyli do 200m w terenie
    zabudowanym ?

    Obywatelskie patrole pomogą policji

    RMF

    Wtorek, 30 grudnia (07:30)

    Już wkrótce mogą pojawić się w całej Polsce patrole obywatelskie, które
    będą pomagały straży miejskiej oraz policji. Rzeszów, według rankingów,
    jest jednym z najbezpieczniejszych miast w Polsce. Jednak policji i straży
    miejskiej nie widać na ulicach, tak jak jeszcze kilkanaście lat temu.

    Dlatego dobrym rozwiązaniem dla poprawy bezpieczeństwa mogą być patrole
    obywatelskie. Projekt PO zakłada, że ochotnicy posiadaliby pałki, kajdanki
    oraz krótkofalówki.

    Mieszkańcy mieliby wspólnie z policją i strażą miejską patrolować osiedla.
    Ochotnicy nie dostawaliby za to żadnego wynagrodzenia, a ich zadania
    ograniczałyby się do funkcji porządkowych oraz prewencyjnych, gdyby patrol
    obywatelski zauważył, że ktoś źle zaparkował samochód lub zakłóca ciszę
    nocną, od razu informowałby o tym policję czy straż miejską. Mogliby
    również zatrzymać chuligana, który zakłóca porządek oraz przy użyciu siły
    złodzieja do przyjazdu policji. Nie będą mogli za to legitymować ani
    nakładać mandatów.
    czytaj dalej

    Zatrzymanie przy użyciu siły

    Do patroli obywatelskich dostanie się każdy, kto ma nieposzlakowaną opinię
    oraz nie był nigdy karany. Ochotnicy nie dostawaliby wynagrodzenia, a ich
    praca ograniczałaby się do maksymalnie 40 godzin miesięcznie. Musieliby
    natomiast przejść specjalne szkolenie z zakresu technik interwencji oraz
    prawa.

    W Rzeszowie były już patrole obywatelskie

    - Kilka lat temu jedno z osiedli patrolowali mieszkańcy, ale już tego nie
    robią, bo to trudne zadanie - mówi Zbigniew Kocój, oficer prasowy
    rzeszowskiej policji. - Uczulaliśmy wtedy tych ludzi, żeby raczej nie
    próbowali sami interweniować, bo często spotykało się to z agresywnym
    zachowaniem.

    http://polskalokalna.pl/wiadomosci/podkarpackie/rzes
    zow/news/obywatelskie-patrole-pomoga-policji,1235026
    ,229

  • 2. Data: 2008-12-30 13:31:07
    Temat: Re: Kolejna służba obok ochroniarzy ???
    Od: "Pawel H." <p...@y...com>

    pisząc "obok ochroniarzy" miałem na myśli, że przecież są ochroniarze co
    za 4-5 zł/godz pracują, co jest prawie za darmo...

  • 3. Data: 2009-01-07 09:14:08
    Od: Jola Lojalna <a...@B...pl>

    Pawel H. pisze:
    > pisząc "obok ochroniarzy" miałem na myśli, że przecież są ochroniarze co
    > za 4-5 zł/godz pracują, co jest prawie za darmo...

    są i tacy co mają 3zł - osobiście znam.

  • 4. Data: 2009-01-07 11:26:27
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 10:14:08 +0100, Jola Lojalna napisał(a):

    > są i tacy co mają 3zł - osobiście znam.

    Ani 3, 4 czy 5zł/r-g nie "dadzą" minimalnej płacy. Chyba że dochodzi do
    tego premia. Ale wtedy proszę byście mówili że zarabiają np. 5zł + z%
    premii. Musi to dać w przeliczeniu na cały etat 1276zł.

  • 5. Data: 2009-01-07 12:33:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Ani 3, 4 czy 5zł/r-g nie "dadzą" minimalnej płacy. Chyba że dochodzi do
    > tego premia. Ale wtedy proszę byście mówili że zarabiają np. 5zł + z%
    > premii. Musi to dać w przeliczeniu na cały etat 1276zł.

    Pod warunkiem, że mają umowę o pracę.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-09 09:59:32
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 13:33:44 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Pod warunkiem, że mają umowę o pracę.

    Ano właśnie.
    Często dostają UoD i na takie warunki z reguły przystają grupy ludzi którzy
    maja juz emerytury i sobie najzwyczajniej dorabiają ... z reguły ci co
    poszli na wcześniejsze emerytury czy też "pomostówki".
    Ja wychodzę z założenia że skoro człowiek ma prawo do emerytury - to nie
    powinien pracować. Jeżeli bardzo chce pracować - to proszę bardzo - ale pod
    warunkiem zawieszenia emerytury.

  • 7. Data: 2009-01-09 10:31:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

> [...]
    > powinien pracować. Jeżeli bardzo chce pracować - to proszę bardzo - ale pod

    Nie mogę się z tym zgodzić, emerytura, to nie powinien być zasiłek,
    ale odłożone w czasie oszczędności. Czy tym, którzy mają na koncie 100
    tysięcy złotych też zakażesz pracy, bo mają za co żyć? Zresztą widzę, że
    jawnie deklarujesz, że emerytura (czyli coś, na co człowiek sobie
    zapracował), nie należy do emeryta, tylko do państwa, które może ją
    sobie dowolnie odbierać.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-09 12:38:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 09 Jan 2009 11:31:30 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie mogę się z tym zgodzić, emerytura, to nie powinien być zasiłek,
    > ale odłożone w czasie oszczędności.

    Zgadzam się, masz rację.

    > Czy tym, którzy mają na koncie 100 tysięcy złotych też zakażesz pracy, bo
    > mają za co żyć?

    Jeżeli jest "czynny" zawodowo - oczywiście że nie.

    A tak ponadto, to w UoZP występują pojęcia "rażąco niska cena", "dumping" i
    tutaj bym per analogia porównał ludzi czynnych zawodowo i "emerytów" którzy
    "psują rynek". Ci pierwsi by muszą pracować by żyć. Ci drudzy - żyją żeby
    dorobić ;)
    Ci drudzy właśnie mogą pozwolić sobie na "rażąco niskie ceny" czy też
    stosowanie "dumpingu".

    > Zresztą widzę, że jawnie deklarujesz, że emerytura (czyli coś, na co człowiek
    > sobie zapracował), nie należy do emeryta, tylko do państwa, które może ją
    > sobie dowolnie odbierać.

    A co robią teraz z ANBYTYMI prawami tzw "ubeków", "esbeków" czy też innym
    służbom, które teraz politykiery nazywają zbrojną bandą?
    Dlaczego wrzucają do jednego wora "Józka" który łamał kości przesłuchiwanym
    ludziom oraz np. pania "Zośkę" która była zwykłą sekretarką, stenotypistką
    czy tez jakimś gońcem?
    Dlaczego ta kobieta ma stracić NABYTE prawo do emerytury?

    Oby tym złamasom co to uchwalają za kilka/naście lat zrobiono to samo - by
    cofnięto im emerytury .... ale co to da - do tego czasu już na pewno będą
    ustawieni na kilka pokoleń.