    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przechwycenie firmy a okres wypowiedzenia
    Date: Wed, 31 Dec 2008 10:31:52 +0100

    Obserwator pisze:

    > zlecenia. Moje pytanie: jaki okres ochronny moge miec zapewniony w tym
    > wypadku? czy jest duzo wogole prawdopodobienstwo ze moge stracic prace
    > jako ktos z nielicznych ktory zna cala infrastrukture informatyczna?

    Teoretycznie nie pracujesz, lecz świadczysz usługi na podstawie umowy
    cywilnej. Teoretycznie, bowiem to co robisz wypełnia znamiona stosunku
    pracy - zapoznaj się z treścią art. 22 kodeksu pracy.

    Teraz od Ciebie zależy co z tym zrobisz. Możesz nic nie zrobić, w takim
    wypadku po upływie okresu wypowiedzenia umowy zlecenia Twój związek z
    firmą ulegnie zakończeniu. Możesz też wystąpić do sądu z pozwem o
    ustalenie stosunku pracy. Takie orzeczenie będzie dla Ciebie bardzo
    korzystne, szczególnie że sąd stwierdzi stosunek pracy wstecznie, a więc
    nie od dnia ogłoszenia wyroku ale od dnia w którym faktycznie
    rozpocząłeś pracę. Jeśli więc pracujesz w tej firmie już od dwóch lat,
    to okres ten będzie wliczany do stażu pracy, otrzymasz prawo do urlopu a
    także zwiększy Ci się okres wypowiedzenia - w tym przypadku wyniesie on
    1 miesiąc.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio