  • 1. Data: 2008-12-30 09:11:59
    Temat: Naliczanie abonamentu za zablokowaną usługę
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Sytuacja abstrakcyjna - firma XYZ świadczy usługi dostępu do internetu.
    Abonent Kowalski podpisuje umowę z firmą XYZ i korzysta z jej Internetu
    grzecznie przez dwa lata. Później zakochuje się w pięknej, poznanej
    przez ów Internet Julii z Włoch, rzuca wszystko w kraju i w te pędy
    jedzie do Włoch, gdzie żyją długo i szczęśliwie :) Oczywiście umowy nie
    rozwiązuje...

    Umowa jest z gatunku typowych. Firma XYZ nie notując wpłaty blokuje
    dostęp do usług, wysyła wezwania itd. Kowalski pakując się pomyślał sobie:

    "Mam okres wypowiedzenia 3 miesiące - co sobie będę teraz głowę
    zawracał wypowiadaniem umowy ? Wyjadę, oni Internet wyłączą jak nie
    zanotują kolejnych wpłat, później rozwiążą umowę bez wypowiedzenia za
    niepłacenie, pewnie w sumie koszty wyjdą podobne co trzy miesiące
    abonamentu. Za pół roku przyjadę do rodzinki i przy okazji zapłacę
    zaległy abonament z odsetkami, będzie spokój."

    Oczywiście Kowalski jak wielu zapomina że w umowie zapisano że firma
    XYZ *może* rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z tytułu zaległości
    płatniczych. Wcale nie musi i zakładamy że nie zrobi tego. Natomiast
    pojawia się pytanie - czy firma XYZ może naliczać abonament za okres w
    którym nie jest świadczona usługa ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2008-12-30 09:17:10
    Temat: Re: Naliczanie abonamentu za zablokowaną usługę
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > płatniczych. Wcale nie musi i zakładamy że nie zrobi tego. Natomiast
    > pojawia się pytanie - czy firma XYZ może naliczać abonament za okres w

    spotkalem sie z interpretacja (UOKiK), ze jak jest zablokowana to nie ale
    jak jest ograniczona to tak

    Icek

  • 3. Data: 2008-12-30 14:28:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Sebcio wrote:

> [...]
    > płatniczych. Wcale nie musi i zakładamy że nie zrobi tego. Natomiast
    > pojawia się pytanie - czy firma XYZ może naliczać abonament za okres w

    A nie była? Jak wyłączyli internet, to nie mogli naliczać abonamentu.

  • 4. Data: 2009-01-02 12:50:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2008, Sebcio wrote:

    > Kowalski pakując się pomyślał sobie:
    >
    > "Mam okres wypowiedzenia 3 miesiące - co sobie będę teraz głowę
    > zawracał wypowiadaniem umowy ? Wyjadę, oni Internet wyłączą

    Skąd ta pewność, że wyłączą?
    Jak widzą, że na łączu nie ma ruchu, to w ich interesie jest
    NIE wyłączać - strata żadna, a zysk możliwy :P

    > jak nie zanotują
    > kolejnych wpłat, później rozwiążą umowę bez wypowiedzenia za niepłacenie,

    Po co.
    Gość ktorego było stać tak wot wyskoczyć do Włoch raczej jest
    wypłacalny. Nielogiczne pozbywać się dobrego klienta (który
    *tylko* *chwilowo* :) nie płaci)

    > Oczywiście Kowalski jak wielu zapomina że w umowie zapisano że firma
    > XYZ *może* rozwiązać umowę bez wypowiedzenia

    Otóż to.

    > czy firma XYZ może naliczać abonament za okres w którym nie jest świadczona
    > usługa ?

    Jak to "nie jest"??
    A to oni są zobowiązani do sprawdzania, czy ktoś KORZYSTA?
    Optymista :D

    pzdr, Gotfryd