  • 51. Data: 2015-11-21 10:20:33
    Temat: Re: Protokół z rozprawy - brak pytań
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-20 o 20:02, Shrek pisze:

    > Za to sam papier i protokolant wystarcza - zwłaszcza jak nie notuje pytań?

    Treść pytania zazwyczaj bardzo łatwo wywnioskować z zaprotokołowanej
    odpowiedzi świadka. Zazwyczaj natomiast jeśli świadek odpowiada tylko
    "Tak" lub "Nie", notuje się treść pytania. Z reguły po prostu nie ma
    potrzeby protokołowania pytań bo wynikają one z samych zeznań.

    --
    Sonn

  • 52. Data: 2015-11-21 10:37:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.11.2015 10:20, Sonn wrote:

    > Treść pytania zazwyczaj bardzo łatwo wywnioskować z zaprotokołowanej
    > odpowiedzi świadka.

    A jeszcze łatwiej z rejestracji dzwiękowej rozprawy, ale podobno jest to
    niewystarczające i trzeba obraz nagrać:P

    > Zazwyczaj natomiast jeśli świadek odpowiada tylko
    > "Tak" lub "Nie", notuje się treść pytania. Z reguły po prostu nie ma
    > potrzeby protokołowania pytań bo wynikają one z samych zeznań.

    Jasne - wystarczy poczytać różne gazety z wyrwanymi z kontekstu
    wypowiedziami.

    Czy to naprawdę duży problem, żeby zapisać pytanie?

    Shrek.

  • 53. Data: 2015-11-21 11:46:02
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 10:37, Shrek pisze:

> [...]
    > wypowiedziami.
    >
    > Czy to naprawdę duży problem, żeby zapisać pytanie?

    Hehe. Gdybyś słyszał jak adwokaci formułują pytania...
    Nie zadawałbyś takich pytań. Gwarantuję ci. Większość pytania to
    wyłącznie bełkot, którym adwokat chce błysnąć przed klientem. Sam byłem
    świadkiem jak adwokat zadawał pytanie swojemu klientowi przez 10 minut.
    Po 2 minutach klient był juz skołowany, że na koniec zapytał swojego
    mecenasa o co tak naprawdę mu chodzi. Sala parsknęła śmiechem.

    --
    Sonn

  • 54. Data: 2015-11-21 11:47:09
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-21 o 10:37, Shrek pisze:

    > Jasne - wystarczy poczytać różne gazety z wyrwanymi z kontekstu
    > wypowiedziami.

    A to już chyba raczej problem rzetelności dziennikarskiej a nie
    protokołu z rozprawy, nieprawdaż?

    --
    Sonn

  • 55. Data: 2015-11-21 12:44:03
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.11.2015 o 10:37, Shrek pisze:

    > A jeszcze łatwiej z rejestracji dzwiękowej rozprawy, ale podobno jest to
    > niewystarczające i trzeba obraz nagrać:P

    Taki zapis mógłby być użyteczny w przypadku kiedy chcemy zakwestionować
    protokół, trudno mi sobie wyobrazić inne zastosowanie.

    I wg mnie zwykły dyktafon nie wystarczy - miałem nieprzyjemność spisywać
    wywiad z kimś tam, gdzie dyktafon stał na stoliku przed rozmówcą,
    skierowany mikrofonem w jego stronę. W wielu momentach słychać było że
    mówi, nie wiadomo dokładnie jednak co.

    Także mikrofon na każdego mówiącego + jakiś prosty mikser + rejestrator
    to minimum żeby to do czegokolwiek się nadawało. Na oko -
    kilka/kilkanaście razy drożej niż dyktafon.

    p. m.

  • 56. Data: 2015-11-21 20:41:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

    > I wg Ciebie kto to później miałby oglądać? Smacznego...
    >

    > -----

    Wiele razy byłem w sądzie i uwierz mi. Po zachowaniu świadka bardzo
    często można poznać czy kłamie czy mówi prawdę. Poczytaj sobie o mowie
    ciała i psychologi zeznań i psychologi sądowej. Z pisemnego czy tylko
    dźwiękowego zapisu nie będzie np. wynikać, że świadek składając zeznania
    szuka wzrokowo potwierdzenia swojej wersji zeznań w zachowaniu
    oskarżonego, adwokata itp. To będzie możliwe do wyłapania tylko z zapisu
    wideo.
    ---
    To by chyba trzeba biegłego psychologa powołać :-)

  • 57. Data: 2015-11-21 20:47:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

    > Za to sam papier i protokolant wystarcza - zwłaszcza jak nie notuje pytań?

    Treść pytania zazwyczaj bardzo łatwo wywnioskować z zaprotokołowanej
    odpowiedzi świadka.
    ---
    Jak ? Chyba jakaś nowa teoria nam tu powstaje :-)

    Zazwyczaj natomiast jeśli świadek odpowiada tylko
    "Tak" lub "Nie", notuje się treść pytania. Z reguły po prostu nie ma
    potrzeby protokołowania pytań bo wynikają one z samych zeznań.
    ---
    Pytania wynikają z odpowiedzi ? Genialne. Że też cały świat dokładnie
    odwrotnie funkcjonuje. :-)

  • 58. Data: 2015-11-21 20:50:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Czy to naprawdę duży problem, żeby zapisać pytanie?
    ---
    Tak, dla sędziego :-)

    Można żądać zapisywania każdego słowa i na początku każdej odpowiedzi
    powtarzać pytanie :-)

  • 59. Data: 2015-11-21 20:58:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sonn"

> [...]
    > wypowiedziami.

    A to już chyba raczej problem rzetelności dziennikarskiej a nie
    No treść artykułu prasowego jest kwestią rzetelności dziennikarskiej a
    protokołu z rozprawy rzetelności sędziowskiej. Jak się sędziowie opierają
    przed samodzielną rejestracją przez strony można pooglądać np na youtube.
    Można też pooglądać podobne opory np policjantów jak ich ktoś nagrywa.

  • 60. Data: 2015-11-21 23:56:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    re wrote:
    > Pytania wynikają z odpowiedzi ? Genialne. Że też cały świat dokładnie
    > odwrotnie funkcjonuje. :-)

    a bo to u nas.

    Powiedz coś, a my już odpowiedni paragraf do tego dobierzemy, zeby się
    coś na ciebie znalazło.