    Date: Wed, 26 Apr 2023 23:31:11 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Projekt ustawy o zakazie fotografowania

    W dniu 26.04.2023 o 21:30, nadir pisze:

> [...]
    &tbm=isch
    > Przy dzisiejszej technologii ma to jakiś sens?

    Uważam, że generalnie nigdy nie miało. Takie znaki bardziej wskazują
    obcemu wywiadowi miejsca interesujące, niż je chronią. Oczywiście
    turysta jest łatwy do wyłapania, ale szpieg, jak będzie chciał, to na
    tysiąc sposobów to ominie. Natomiast pozwoli to na wyeliminowanie
    oszołomów, którzy za cel obrali sobie wkurzanie ochrony - co zresztą
    nadal nie powinno być celem tej ustawy.

    Teraz pytanie, w jaki sposób zostaną owe obiekty wyznaczone i jak to
    interpretować. Mamy przykładowo zaporę z takim znaczkiem. Można zdjęcie
    jeziora zrobić z zaporą w tle? Co będzie, jak ktoś zrobi fotkę z górki i
    znajdzie się tam taki cenny obiekt - a on z tej odległości nawet tablicy
    nei zauważy. A jak zrobię fotkę dziewczynie i w tle będzie ten obiekt?
    Uważam, że przepis trochę słaby.

    Link chyba jest coś skopany, bo nie mogę wejść. A przewidzieli za to
    jakąś sankcję? Przestępstwo? Wykroczenie? Jakaś procedura, co można tak
    oznaczać? Przede wszystkim, czy przewidzieli sankcję za bezprawne
    klejenie takich znaczków, bo widywałem je już w naprawdę dziwnych
    miejscach (poczty, centra handlowe czy zgoła muzea). Bo na fotkach
    "wyrzutni rakiet" mi mało zależy, ale wkurzałem się czasem na
    konieczność "przepychania" się z idiotami w muzeach i tłumaczenie im, że
    taki znaczek nic nie oznacza.
    --
    Robert Tomasik