  • 11. Data: 2023-04-27 16:00:23
    Temat: Re: Projekt ustawy o zakazie fotografowania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Apr 2023 21:09:48 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:
    > https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/Projekty/9-020
    -1196-2023/$file/9-020-1196-2023.pdf
> [...]
    > r. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347) wprowadza się następujące zmiany:
    > 1) po art. 616 dodaje się art. 616a w brzmieniu:
    > ,,Art. 616a. 1. Zakazuje się, bez zezwolenia, fotografowania, filmowania,
    > lub utrwalania wizerunku przy pomocy innych narzędzi lub środków
    > technicznych:
    > 1) obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa lub obronności
    > państwa, jeżeli zostały oznaczone znakiem graficznym wyrażającym ten
    > zakaz, zwanym dalej ,,znakiem zakazu fotografowania";
    >
    > Czyli chcą przywrócić moc prawną dla znaku zakaz fotografowania.

    &tbm=isch

    No coż, skoro zakaz taki istotny, to i znak powienien byc.
    Graficzny, zeby zagraniczny turysta nie mowil, ze nie rozumie.

    Co prawda podnosiły sie glosy, ze w ten sposób wszyscy szpiedzy się
    dowiedzą, gdzie jest cos godnego uwagi :-)
    A sfotografują sobie spokojnie chocby z drona, i ich nie złapią.

    Ale ale ... jest cos o prawie dysponowania tym znakiem?

    Bo powiedzmy, ze ktos sobie prywatnie taki zakaz ustawi,
    i co:
    -choc nie podlega pod ustawe, to fotografować nie wolno,
    -poniewaz nie jest to obiekt z ustawy, to wolno,
    -moze sie wydawac, ze obiekt bezpodstawnie oznakowany,
    ale w tym burdelu bywają politycy, i znak ustawiono
    za zgodą uprawnionych organów.

    -choc nie bardzo widzę, co to organ jest uprawniony :-)

    J.

  • 12. Data: 2023-04-27 16:02:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Apr 2023 21:29:14 +0200, cef wrote:

    > Tak mnie zaciekawiło tylko to, że akt z 2022 roku i występuje artykuł 616.
    > Zajrzałem a tam ponad 500 stron i ponad 800 artykułów o wszystkim -
    > z tysiącami delegacji dla poszczególnych ministrów.
    > Mają rozmach...

    Albo to po prostu szeroki temat.

    Zobacz ustawe o PIT czy VAT.
    Albo kodeks drogowy ... czyli teraz dwie ustawy, PoRD i kierujących
    pojazdami, bo się widac w jednej nie zmiesciło.

    J.

  • 13. Data: 2023-04-27 16:37:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 16:02, J.F pisze:

    > Albo to po prostu szeroki temat.
    >
    > Zobacz ustawe o PIT czy VAT.
    > Albo kodeks drogowy ... czyli teraz dwie ustawy, PoRD i kierujących
    > pojazdami, bo się widac w jednej nie zmiesciło.

    Jak to dwie ustawy? O kierujących to o egazminach i uprawnieniach. Do
    PoRD to raczej rozporządzenie o długiej nazwie o znakach i sygnałach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-04-27 16:40:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2023 o 21:09, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > zakaz, zwanym dalej ,,znakiem zakazu fotografowania";
    >
    > Czyli chcą przywrócić moc prawną dla znaku zakaz fotografowania.

    bessensu. Trzeba wprowadzić po prostu nakaz rejestracji działalności
    szpiegowskiej. Jak ktoś się zarejsetruje to rozstrzelać a jak się nie
    zarejestruje to też rozstrzelać. Wtedy mamy wszystkich szpiegów z głowy!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-04-27 17:08:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 16:37:40 +0200, Shrek wrote:

    > Jak to dwie ustawy? O kierujących to o egazminach i uprawnieniach.

    Co jak najbardziej powinno kierowcow interesować.

    > Do
    > PoRD to raczej rozporządzenie o długiej nazwie o znakach i sygnałach.

    Dwa rozporządzenia.
    Jedno dla kierowców, drugie dla drogowców. To ostatnie faktycznie
    długie.
    Ale ustawy jak widac tez sie roztyły.
    PoRD ma tylko 152 artykuły, ale 320 stron, oKP 139 art i 156 stron,
    to razem juz prawie 500 stron ...

    J.

  • 16. Data: 2023-04-27 17:10:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 17:08, J.F pisze:

    > Co jak najbardziej powinno kierowcow interesować.

    E tam - jak masz prawko to w sumie już cię mało interesuje.

    Obydwa długie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-04-27 17:46:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-27 o 16:02, J.F pisze:
    >>> r. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347) wprowadza się następujące zmiany:

    > Albo to po prostu szeroki temat.
    >
    > Zobacz ustawe o PIT czy VAT.

    W VAT to w okolicach art 100 są już deklaracje
    a potem tylko jakieś procedury szczególne i koniec
    a w PIT akurat ostatnio musiałem sprawdzić, to o zeznaniach już jest
    w okolicach art 45. Na strony, to może jeszcze da się porównać,
    ale 800 artykułów? Tak przejrzałem - to jest o wszystkim -
    o wojsku, słuzbie, finansowaniu sił zbrojnych, szkoleniach, rezerwie itp
    nawet jest artykuł o koniach i psach w siłach zbrojnych

  • 18. Data: 2023-04-27 18:43:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 17:10:17 +0200, Shrek wrote:

    > E tam - jak masz prawko to w sumie już cię mało interesuje.

    Uprawnienia? Powinny. Skąd wiesz, czym masz prawo kierować, a czym
    nie? Konia na przyczepce mozesz przewieźć?
    a motocykl? a samochód?

    Punkty powinny interesować, egzaminy po punktach :-)

    Nawiasem mówiac - ta ustawa to jakis burdel prawny jest, bo czytamy
    art 98a. 3. Kierowca lub osoba posiadająca pozwolenie na kierowanie
    tramwajem jest obowiązana ukończyć kurs reedukacyjny w zakresie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jeżeli:
    1) przekroczyła liczbę 24 punktów otrzymanych za naruszenie przepisów
    ruchu drogowego

    I teraz znajdz taki kurs.

    Tłumaczy dopisek 16)
    Wejdzie w życie z dniem wdrożenia rozwiązań technicznych
    umożliwiających przekazywanie danych na zasadach określonych w art.
    100aa-100aq ustawy wymienionej jako druga w odnośniku 3. Na podstawie
    art. 14 ust. 2 ustawy wymienionej jako trzecia w odnośniku 3 minister
    właściwy do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem właściwym
    do spraw transportu ogłasza [...]

    art 98a jest nowy, wczesniej bylo to w 99.1.4)

    I takie zawieszenie trwa od 2011 roku.
    Nie znalazly sie rozwiązania.

    Nawiasem pytając, to co sie teraz dzieje z osobą, która zebrała
    24 pkt? Egzamin sprawdzający? Na jakiej podstawie prawnej ?

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu20110300151

    A moze cos przegapilem, bo w Dz.U.2022.2558 jest stosowne
    rozporządzenie ... z jakims dziwnym statusem
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20220002558

    To był grudzien 2022, a we wrzesniu
    https://word.waw.pl/aktualnosci/614-informacja-dotyc
    zaca-kursu-reedukacyjnego-w-zakresie-brd

    "Według aktualnie obowiązujących przepisów skutkiem przekroczenia
    przez kierowcę liczby 24 punktów karnych jest obowiązek poddania się
    kontrolnemu sprawdzeniu kwalifikacji, tj. ponownego podejścia do
    egzaminu teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy - dotyczy
    kierowcy posiadającego prawo jazdy dłużej niż rok. "

    Dalej o likwidacji kursu skreslajacego 6 pkt, ale mnie te "aktualne
    przepisy" o egzaminie kontrolnym interesują ...

    W 2011 to była wina Tuska, od 2015 to wina Kaczynskiego :-)

    J.

  • 19. Data: 2023-04-27 19:02:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2023 o 18:43, J.F pisze:

    > Uprawnienia? Powinny. Skąd wiesz, czym masz prawo kierować, a czym
    > nie? Konia na przyczepce mozesz przewieźć?
    > a motocykl? a samochód?

    Mam takie śmieszne piktogramy:P Generalnie wszystko mniejsze opędzam.
    Jakbym miał z czegoś większego korzystać to prędzej bym się czatugpt
    zapytał niż ustawy szukał:)

    > Punkty powinny interesować, egzaminy po punktach :-)

    Nie zbieram punktów, choć ostatnio strażniczka pięć proponowała ale
    odmówiłem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-04-27 22:10:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Apr 2023 19:02:29 +0200, Shrek wrote:

    > Mam takie śmieszne piktogramy:P Generalnie wszystko mniejsze opędzam.

    Obrazki klamią :)

    > Jakbym miał z czegoś większego korzystać to prędzej bym się czatugpt
    > zapytał niż ustawy szukał:)

    A dostawczaka/busika mozesz prowadzic?

    A z przyczepką to dopieto kołomyja (ponoc wlasnie cos poprawili).

    > Nie zbieram punktów, choć ostatnio strażniczka pięć proponowała ale
    > odmówiłem:P

    I odpuscila, czy sie spotkacie w sądzie :-)

    J.