  • 21. Data: 2023-04-18 19:01:42
    Temat: Re: Procedury dotyczące ukraińskiego zboża
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-18 o 14:09, J.F pisze:

    > Ale po co wwozic na tranzyt, skoro mozna jako normalny import?

    Żeby trąbić, że to nie import i nikomu (a szczególnie polskim rolnikom)
    nie zagraża, bo to wyjedzie a ci co sieją niepokój -tuskowe szczekaczki-
    robią to po to,
    żeby wzburzyć polską wieś (czy jakoś tak prezes mówił)

    > No to chyba pasuje - przyszły zniwa i ktos kupił, tanio, bez cła.

    Tak, to już normalny biznes, tyle tylko, że rolnik czy górnik to takie
    sektory,
    o które teoretycznie państwo powinno zadbać, żeby nie padły.
    Choć nie wiem dlaczego - po mnie pewnie nikt płąkać nie bedzie
    jak padnę a na programy ochronne nie liczę.

    > Moze zawnioskował, a naczelnik sie zgodził.
    >
    > Ewentulnie nic nie wnioskował, zboze nie wyjechalo, a naczelnikowi
    > pozostało naliczyc należne cło - zerowe :-)

    No nie zupełnie. Już nie pamiętam ale po wprowadzeniu
    unijnego kodeksu celnego zamknięcie procedury nie jest takie proste
    i chciałbym zobaczyć minę gwaranta (zobowiązanego)
    jak by mu urząd celny prawidłowo zakończył procedurę tranzytu.
    Ja zamykałem kiedyś (przed 2004) jak mi brakowało zwrotek
    do rozliczeń VAT i mimo, że wszystkie kwity urzedowe były,
    to dlatego, że sam wiozłem, to chcieli mi dług celny wcisnąć.

  • 22. Data: 2023-04-19 09:38:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Napisz, czy w naszym interesie jest zboże od polskiego rolnika po 50 zł i chleb po
    150 zł, czy zboże po 50 groszy i chleb po 1,50
    zł, bo już się pogubiłem co dla mnie dobre.
    Rozumiem, że jest również opcja zboże od polskiego po 50 zł i chleb po 1,50 zł - kto
    przeciw oprócz Balcerka?
    A i podeślij fotkę polskiego rolnika (chciałbym sprawdzić markę butów i zegarka) tego
    od statków zboża, bo indywidualnie to przecież
    nikt już nie sieje i nie zbiera zboża ani kukurydzy.

    -----

  • 23. Data: 2023-04-19 10:14:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
> [...]
    > i zegarka) tego od statków zboża, bo indywidualnie to przecież nikt
    > już nie sieje i nie zbiera zboża ani kukurydzy.

    I za dużo i za mało soli szkodzi.

    IMHO W interesie Polski leży wspieranie polskich rolników tyle że tylko do
    pewnej granicy kosztów (cen drogiej żywności). A gdzie dokładnie ta granica
    leży to możemy się spierać do usranej śmierci albo do momentu gdy nasza
    droga UE będzie dotować rolnictwo w Polsce _dokładnie_ tak samo jak w
    starej unii.

    Strategicznie chodzi o to by "bardzo+ ciężkie zawirowania światowego
    rynku żywności" przełożyły się na kartki a nie na umieranie z głodu.
    Ruski gaz był taki fajny UE zielony i UE ekologiczny aż się Putin wziął
    za Ukrainę - prosty to jest zwój drutu w kieszeni.

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2023-04-19 13:04:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Apr 2023 18:59:24 +0200, Shrek wrote:

    > A co niby _potaniało_?

    Jak kupuje schab po 15zl, to chyba potaniał.
    Na mieso drobiowe tez była promocja, ale to juz rzadko.

    J.

  • 25. Data: 2023-04-19 17:09:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-19 o 09:38, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > zegarka) tego od statków zboża, bo indywidualnie to przecież nikt już
    > nie sieje i nie zbiera zboża ani kukurydzy.

    Generalnie nie interesuje mnie gdzie kupuje się ziarno,
    byle by było jakościowo odpowiednie, bez pestycydów i innych syfów.
    Ostatnio w zieleniaku pani wyładowywała marchewkę i to była marchew z
    Belgii,
    bo polska jest za droga i nikt na bazarku jej nie kupi i dlatego
    sprowadza się z innych krajów.
    Interesuje mnie natomiast dlaczego rząd bredzi, że nie można ustalić
    kto sprowadza tanie zboże. Przekręt pewnie polegał też na tym, że to ziarno
    było dramatycznie tanie, bo nie dosyć, że pochodziło z kraju gdzie
    koszty wytworzenia są niższe, to jeszcze być może ze względu na
    przewidywanego odbiorcę końcowego było niskiej jakości,
    byc może zanieczyszczone.

    Jeśli się pogubiłeś co jest dobre, to może chcesz chleb za złotówkę nawet
    o nieustalonym składzie chemicznym, bo nie wiadomo z czego mąkę zrobili.

  • 26. Data: 2023-04-19 17:45:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Apr 2023 17:09:56 +0200, cef wrote:

> [...]
    > sprowadza się z innych krajów.
    > Interesuje mnie natomiast dlaczego rząd bredzi, że nie można ustalić

    No, jeśli przejechało naszą granicę, to gdzies w komputerach UC/KAS
    powinno być.

    Ale mogło wjechac przez Słowacje/Węgry/Rumunie, na tamtejsza firme,
    i wtedy juz chyba nie dojdziesz ...

> [...]
    > o nieustalonym składzie chemicznym, bo nie wiadomo z czego mąkę zrobili.

    no ale na to powinny byc inne kontrole, bo ciezko tego uniknąc.
    Ceny zakupu sprawdzać? w UE?

    J.

  • 27. Data: 2023-04-19 20:05:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2023 o 17:09, cef pisze:

> [...]
    > koszty wytworzenia są niższe, to jeszcze być może ze względu na
    > przewidywanego odbiorcę końcowego było niskiej jakości,

    I prawdopodobnie dlatego, że mają nóż na gardle, bo kacapskie zjeby ich
    napadły. To pokazuje hipokryzję tzw. cywilizowanego zachodu, że zamiast
    zapłacić im uczciwą cenę (czyli taką porównywalną z cenami lokalnymi,
    minus ewentualnie koszty transportu), to wykorzystują okazję, byle
    zarobić parę centów więcej na państwie postawionym pod ścianą, które
    jest zmuszone sprzedać tanio żeby jakoś przetrwać.
    I równocześnie nie byłoby powodu do płaczu dla lokalnych "naszych"
    rolników, że ktoś ich robi w chuja na tanim importowanym zbożu.

    Pozdrawiam
    Piotr