    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Procedury dotyczące ukraińskiego zboża
    Date: Wed, 19 Apr 2023 10:14:35 +0200

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > Napisz, czy w naszym interesie jest zboże od polskiego rolnika po 50
    > zł i chleb po 150 zł, czy zboże po 50 groszy i chleb po 1,50 zł, bo
    > już się pogubiłem co dla mnie dobre.
    > Rozumiem, że jest również opcja zboże od polskiego po 50 zł i chleb po 1,50 zł -
    kto przeciw oprócz Balcerka?
    > A i podeślij fotkę polskiego rolnika (chciałbym sprawdzić markę butów
    > i zegarka) tego od statków zboża, bo indywidualnie to przecież nikt
    > już nie sieje i nie zbiera zboża ani kukurydzy.

    I za dużo i za mało soli szkodzi.

    IMHO W interesie Polski leży wspieranie polskich rolników tyle że tylko do
    pewnej granicy kosztów (cen drogiej żywności). A gdzie dokładnie ta granica
    leży to możemy się spierać do usranej śmierci albo do momentu gdy nasza
    droga UE będzie dotować rolnictwo w Polsce _dokładnie_ tak samo jak w
    starej unii.

    Strategicznie chodzi o to by "bardzo+ ciężkie zawirowania światowego
    rynku żywności" przełożyły się na kartki a nie na umieranie z głodu.
    Ruski gaz był taki fajny UE zielony i UE ekologiczny aż się Putin wziął
    za Ukrainę - prosty to jest zwój drutu w kieszeni.

    --
    A. Filip