  • 11. Data: 2023-04-16 22:54:52
    Temat: Re: Procedury dotyczące ukraińskiego zboża
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 22:47, cef pisze:

    > A władza i tak zrobi to co ostatnio czyli nic.

    Jak nic? Skupi interwencyjnie z dopłatami od tych co nie zdążyli
    sprzedać zanim pismaki przebrzydłe wywąchały.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-04-17 18:19:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Apr 2023 11:08:23 +0200, cef wrote:
    > Czytam różne opinie, dyskusje i dyrdymały na temat
    > tego zboża ale trudni mi zrozumieć, bo nikt nie pofatygował się,
    > żeby podać fakty.

    Fakty są takie, ze magazyny pełne.

    > Analizując temat od początku mamy pojawiające się na granicy polskiej
    > ukraińskie zboże, które przeznaczone było teoretycznie dla krajów Afryki.
    > W procedurze tranzytu (nie korzystałem od 2004 ale co nieco pamiętam)
    > powinien być podany urząd celny wywozu i główny zobowiązany, czyli podmiot
    > odpowiedzialny finansowo za niedowiezienie towaru do punktu przeznaczenia
    > w kraju czy w tym wypadku wywozu z UE.

    O ile rozumiem, to UE zlikwidowała cło na ukrainskie zboże,
    i chyba można wwozić dowolnie, bez procedury.

    Niektore firmy chyba kupiły, bo tanio,

    Nawiasem mówiąc - dzieki Turcji podobno udało sie wyeksportowac z
    Ukrainy statkami 23 mln ton zboza i innych produktow.
    Tak piszą.

    to by były 23 tys pociągow po 1 tys ton - ciekawe ile by to trwało
    przez nasze tory. Pociag co 5 minut?

    I to wszystko przez Odesse? Ile oni tam mają torów :-)

    A Elewarr ma silosow na 700 tys ton ... a krajowa produkcja zbóż to 27
    mln ton.

    Wiec cos mi sie widzi, ze to Polski to trafił jakis drobny ułamek
    ukrainskiej produkcji.

    > Teoretycznie karty SAD spływają do urzędu wywozu i nieważne czy przewidziano
    > wywóz Gdańska czy Hamburga, to urząd celny przewidziany do zakończenia
    > procedury wywozu powinien upomnieć się u zobowiązanego o towar i
    > zobowiązania, bo jeśli towar pozostał w Polsce, to trzeba zapłacić VAT
    > i ewentualnie cło. O ile w ogóle dopuszczony jest import tego towaru
    > (pomijam jego jakość). Kto zatem zmienił przeznaczenie celne tego zboża?
    > Kto zwolnił to z tranzytu
    > I dlaczego służby nie mogą wziąć go za dupę?

    Nie znam sie ... ale po zlikwidowaniu cła to moze jest bardzo prosta
    procedura?

    A teraz UE uswiadamia ministra, ze UE to on sobie nie może "zakazać".
    I znowu będą miliardowe kary :-(

    > PS
    > Wiem, że bardzo trudno jest samemu wziąć się za dupę
    > i dlatego podejrzewam, że jest z tym zbożem taki problem.

    J.

  • 13. Data: 2023-04-17 18:26:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Apr 2023 03:14:40 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Reszta unii też ma, pewnie nawet więcej.
    > Czemu u nich (nie licząc Słowacji i Węgier) nie ma tego problemu?

    Dalej są, to może mniej zboża dojechało, i problem mniejszy.

    Ewentualnie kontraktacje mają lepszą, i znów problem mniejszy.

    Ewentualnie ... oni jeszcze nie wiedzą, co ich czeka :-)

    Albo ... zarobili na rekordowych cenach w 2022, to teraz spokojnie
    patrzą na powrót do normy ...

    J.

  • 14. Data: 2023-04-17 18:34:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 18:26, J.F pisze:

    > Albo ... zarobili na rekordowych cenach w 2022, to teraz spokojnie
    > patrzą na powrót do normy ...

    My zrobiliśmy najlepszy interes - tanio kupiliśmy dlatego ceny wyjebało
    w kosmos a kto nie zdążył taniego sprzedać drogo, to mu państwo dopłaci
    z pieniędzy obywateli, żeby w sklepie było jeszcze drożej:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2023-04-17 18:57:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Apr 2023 18:34:29 +0200, Shrek wrote:

    > My zrobiliśmy najlepszy interes - tanio kupiliśmy dlatego ceny wyjebało
    > w kosmos a kto nie zdążył taniego sprzedać drogo, to mu państwo dopłaci
    > z pieniędzy obywateli, żeby w sklepie było jeszcze drożej:P

    Na razie to mam częste promocje na wieprzowinę ... z Niemiec.
    Ciekawe ile w tym zasługi taniego ziarna ... bo drób nie chce potaniec
    tak bardzo ...

    J.

  • 16. Data: 2023-04-17 18:59:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2023 o 18:57, J.F pisze:

    > Na razie to mam częste promocje na wieprzowinę ... z Niemiec.
    > Ciekawe ile w tym zasługi taniego ziarna ... bo drób nie chce potaniec
    > tak bardzo ...

    A co niby _potaniało_?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2023-04-17 21:52:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-17 o 18:19, J.F pisze:

    > Fakty są takie, ze magazyny pełne.

    > O ile rozumiem, to UE zlikwidowała cło na ukrainskie zboże,
    > i chyba można wwozić dowolnie, bez procedury.

    Nie rozumiesz.
    Jak jest procedura celna tranzytu, to wjeżdża i ma wyjechać.
    Jak zniesiono cła, to można sobie zaimportować jak tańsze,
    ale to nie oznacza, że można zmienić sobie przeznaczenie celne.
    Chodzi o to co wjeżdża i powinno wyjechać a nie wyjeżdża - a nie import.
    Cła zniesiono chyba w maju zeszłego roku - od tego czasu, to wjechało
    pełno normalnie zaimportowanego.

    > Nie znam sie ... ale po zlikwidowaniu cła to moze jest bardzo prosta
    > procedura?

    Finansowo jest lepiej, ale za dopuszczeniem do obrotu - zwolnieniem
    z procedury stoi konkretna decyzja. Na czyjś wniosek i zgoda
    naczelnika danego UC. Więc toś musi to zainicjować.

  • 18. Data: 2023-04-18 11:41:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 17 Apr 2023 18:59:24 +0200, Shrek napisał(a):

    > A co niby _potaniało_?

    Araby z Janowa Podlaskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2023-04-18 12:29:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 kwietnia 2023 o 11:41:45 UTC+2 Olin napisał(a):

    > Araby z Janowa Podlaskiego.

    Tyle że z nimi to jak ze wszystkim, co potaniało: "Potaniało, ale za to nie można
    kupić".

  • 20. Data: 2023-04-18 14:09:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 Apr 2023 21:52:29 +0200, cef wrote:

> [...]
    > ale to nie oznacza, że można zmienić sobie przeznaczenie celne.
    > Chodzi o to co wjeżdża i powinno wyjechać a nie wyjeżdża - a nie import.

    Ale po co wwozic na tranzyt, skoro mozna jako normalny import?

    > Cła zniesiono chyba w maju zeszłego roku - od tego czasu, to wjechało
    > pełno normalnie zaimportowanego.

    No to chyba pasuje - przyszły zniwa i ktos kupił, tanio, bez cła.

    > Finansowo jest lepiej, ale za dopuszczeniem do obrotu - zwolnieniem
    > z procedury stoi konkretna decyzja. Na czyjś wniosek i zgoda
    > naczelnika danego UC. Więc toś musi to zainicjować.

    Moze zawnioskował, a naczelnik sie zgodził.

    Ewentulnie nic nie wnioskował, zboze nie wyjechalo, a naczelnikowi
    pozostało naliczyc należne cło - zerowe :-)

    J.