  • 1. Data: 2009-09-04 08:36:13
    Temat: Problem ze sprzedawcą
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Witam,
    znalazłem poprzez Allegro cegły w cenie 2zł. Zadzwoniłem do sprzedawcy i
    spytałem się ile bierze za transport całego samochodu i ile bierze za
    przewóz do mojego miasta. Poinformował, że przewóz będzie kosztować 400zł, a
    całość 4000zł (potwierdził również że cena sztuki jest taka jak w
    internecie). Jak prosto wyliczyć, liczba cegieł wynosi (4000-400)/2 =
    1800sztuk. Umówiliśmy się na odbiór.

    Mój pracownik rano odebrał towar i podpisał fakturę VAT, nie sprawdzając
    jednak tego co się na niej znajduje. Jak się okazało, na fakturze cena
    materiałów w rzeczywistości wynosi 3zł za sztukę, a sztuk jest tylko 1333.
    Zostałem oszukany, bo transport w rzeczywistości wyniósł mnie 1333zł, a do
    tego otrzymałem o 467 sztuk mniej niż powinno być.

    Przedzwoniłem do sprzedawcy i poinformował mnie on, iż nie wie o co mi
    chodzi. Powiedział: "skoro odebrałem (w rzeczywistości pracownik odebrał) i
    podpisałem fakture oraz zapłaciłem to wszystko widocznie mi pasowało".
    Zapytałem, dlaczego więc cena na Allegro wynosi 2zł, a na fakturze 3zł, na
    co on stwierdził: "no bo transport tyle wynosi i nikt mi nie udowodni ile za
    niego biorę, dlatego cena sztuki wzrosla do 3zł" - dlaczego więc na fakturze
    nie ma usługi transprtowej, lecz same towary w postaci cegieł? Chwilę trwała
    kłótnia, ale nie miałem chęci dalej dyskutować z tym cwaniakiem. Stwierdził
    on, iż cena z Allegro dotyczy "jednej sztuki" i nie można kupić więcej bo na
    aukcji jest tylko 1. Sprzedawca powiedział, że może mieć najdroższe ceny w
    polsce, a ta aukcja jest tylko "reklamą". Nie daje mi możliwości zwrotu
    materiału, ani części kosztów na które zostałem oszukany.

    Zakupiłem poprzez Allegro (na 4 aukcjach) 4 sztuki cegieł i wystawiłem
    negatywne komentarze opisując całą sytuację. Właściciel firmy zaczął
    straszyć mnie sądem, że działam na szkodę jego firmy i że pozwie mnie do
    sądu za straty wynikłe z tych komentarzy. (ciekawe tylko jakie straty, skoro
    firma na allegro ma 1 pozytywny komentarz, a reszta ich aukcji to same
    "reklamy" z fałszywymi cenami, więc nie ma tutaj mowy o żadnym spadku
    sprzedaży poprzez kanał Allegro). Faktem jest, że komentarze powinny
    dotyczyć konkretnej transakcji (czyli kupowałbym 4 cegły, sztuki - co jest
    śmieszne).

    Podsumowanie:
    - otrzymałem fakturę z cegłami w cenie 3zł, a nie 2zł jak umawialiśmy się i
    jak było widoczne na Allegro, do tego na fakturze nie ma wyszególnionej
    usługi transportu oraz w miejscu gdzie widnieje ORYGINAŁ / KOPIA, nie jest
    przekreślone żadne z nich, więc faktura nie jest ani kopią, ani oryginałem
    :)
    - wystawiłem 4 negatywne komentarze z opisem sytuacji, i teraz jestem
    straszony sądem przez sprzedawcę (twierdzi, że jego radca prawny mówi, iż
    sprawę w sądzie ma praktycznie wygraną i może wystąpić o duże oszkodowanie),
    że działam na szkodę firmy,
    - napisałem do Allegro w jaki sposób działają i mam nadzieję, że ich konto
    zostanie zawieszone (unikają płacenia prowizji, mają niejasne zasady,
    wprowadzają klienta w błąd)

    Co sądzicie o tym? Czy może mi coś grozić? Może by tu UOKiK? Pozatym co z tą
    fakturą...

  • 2. Data: 2009-09-04 09:15:39
    Temat: Re: Problem ze sprzedawcą
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Co sądzicie o tym? Czy może mi coś grozić? Może by tu UOKiK? Pozatym
    > co z tą fakturą...

    W skrocie:
    jezeli kupiłem iles set cegieł a na allegro kliknałes na razie 4 to raczej
    nie masz sie czego obawiac - staój na stanowisku ze to tylko potiwerdzenie
    tej transakcji ktora zawarłes i na ktora masz fakture.

    Jezeli juz nie ma opcji dogadania sie z gosciem - zazadaj wystawienia
    faktury na reszte zaplaconej ceny, a jak nie otrzymasz - US.

    dodatkowo - choc mysle, ze tu juz sie zorientowałes - nie ufaj ustaleniom
    ustnym, miej chociaz potwierdzenie w postaci emaila.

    No i dawaj linka do goscia.

    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
    Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

  • 3. Data: 2009-09-04 14:24:14
    Od: Stefan <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2009 10:36:13 +0200, adam napisał(a):

> [...]
    > wprowadzają klienta w błąd)
    >
    > Co sądzicie o tym? Czy może mi coś grozić? Może by tu UOKiK? Pozatym co z tą

    Kup następne kilka tysięcy, umów się na transport, a na miejscu powiedz, że
    zapłacisz po 10 groszy i niech ci udowodni, że się inaczej z nim umawiałeś.

    siarra

  • 4. Data: 2009-09-04 19:03:50
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał

    > - napisałem do Allegro w jaki sposób działają i mam nadzieję, że ich
    > konto zostanie zawieszone (unikają płacenia prowizji, mają niejasne
    > zasady, wprowadzają klienta w błąd)

    Jeśli dobrze rozumiem kupiłeś poza Allegro, więc po co im głowę
    zawracasz?

  • 5. Data: 2009-09-04 21:00:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Kupiłeś za pośrednictwem ALLEGRO, czy poza? Jeśli poza, to jaki masz dowód
    na to, jak się porozumieliście?

  • 6. Data: 2009-09-05 02:06:22
    Od: JQB <k...@o...pl>

> [...]
    > zapłacisz po 10 groszy i niech ci udowodni, że się inaczej z nim umawiałeś.

    No i to jest bardzo dobry pomysł (pod warunkiem że bardziej zależy Ci
    na tym żeby dopiec gościowi a nie odzyskać kasę). Prosisz kolegę/
    koleżankę z miasta X o transport cegieł w jakiejś rozsądnej ilości
    żeby nie uznał tego za żart i... jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie