  • 1. Data: 2005-02-04 20:04:09
    Temat: Problem z operatorem GSM
    Od: Key <krzychoo@_CIACH_alpha.net.pl>

    Witam.

    Mam problem następującej treści:

    Do niedawna korzystałem z pakietu "Domowego" w sieci Idea. Jako, że
    skończyła mi się 2 letnia umowa na jeden z numerów, 29 listopada
    ubiegłego roku (po wcześniejszej konsultacji z BOK) wysłałem list
    polecony do sieci Idea o rezygnacji z abonamentu w/w numer telefonu.
    Zgodnie z logiką umowa powinna wygasnąć po kolejnym miesiącu
    rozliczeniowym, a więc od 1 stycznia 2005 aparat nie powinien być
    aktywny. Następnie 23 grudnia (przez internet) zainicjowałem od
    kolejnego miesiąca zmianę abonamentu na "Jedną Ideę"(drugi) numer, który
    mi pozostał.
    Jakież było moje zdziwienie, kiedy dnia 1 i 2 stycznia pierwszy aparat w
    dalszym ciągu był aktywny, natomiast 3 stycznia, po 11 dniach od
    inicjacji zmiany otrzymałem SMS o zmianie taryfy dla drugiego numeru.

    Po telefonie do BOK'u okazało się, że ich system rejestruje kolejne
    zgłoszenia nie na podstawie daty, tylko na zasadzie kolejki
    poszczególnych zgłoszeń, a więc kto pierwszy ten lepszy...

    Dodatkowo konsultantka poleciła mi wysłanie faksu go klauzulą "pilne" co
    miało pomóc w szybkim wyjaśnieniu problemu.

    Wysłałem. Bogu dzięki wczoraj upłynął miesiąc a ja nie mam żadnej
    odpowiedzi, dostaję jedynie SMS'y z ponagleniem do zapłacenia faktury,
    teraz już z dwoma abonamentami rzecz jasna.

    Poradźcie mi proszę, co powinienem zrobić. Gdzieś czytałem, że operator
    ma miesiąc czasu na rozpatrzenie reklamacji a potem sprawę uznaje się za
    rozstrzygniętą na korzyść abonenta. Może jest na to mądry paragraf...

    Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

    -key

  • 2. Data: 2005-02-04 20:15:27
    Temat: Re: Problem z operatorem GSM
    Od: "Pedro79" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Key" <krzychoo@_CIACH_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgłoszenia nie na podstawie daty, tylko na zasadzie kolejki
    > poszczególnych zgłoszeń, a więc kto pierwszy ten lepszy...

    A co to kolejka po pieczywo?
    Reklamuj chlopie i nie daj sobie kitow wciskac!
    W regulaminiie jest napisane jak byk, ze rezygnacje nalezy zglosic do 30 dni
    przed zakonczeniem cyklu (chodzi o date wplyniecia zgloszenia do operatora).
    Jesli masz na bilingu polaczenie z faxem Opa i kopie rezygnacji, to nie
    powinienes miec problemu ze zwrotem naliczonego abo. W koncu nie zamawiales
    uslugi za ktora Ci naliczono oplate. Czyz nie tak? Dla pewnosci przeczytaj
    regulamin.
    Pozdro
    -Pedro79

  • 3. Data: 2005-02-04 20:29:58
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Key napisał(a):
> [...]
    > ma miesiąc czasu na rozpatrzenie reklamacji a potem sprawę uznaje się za
    > rozstrzygniętą na korzyść abonenta. Może jest na to mądry paragraf...

    ten telefon powinien przestac dzialac z dniem 29 grudnia.
    A z ta kolejka poszczegolnych zgloszen to chyba jakis zart (mam
    nadzieje, bo od niedawna jestem w idei).
    Jesli masz kwitek z wyslania poleconego to idz do najblizszego punktu
    (salonu sprzedazy) i pokaz co to masz i zazadaj natychmiastowej
    deaktywacji telefonu oraz wycofania tych faktur co ci je przyslali.
    Jak ja rezygnowalem z uslug, tak w plusie jak i w erze, to zlozylem
    wymowienie i telefon jeszcze dzialal przez 30 dni, nie wazne bylo jaki
    jest okres rozliczeniowy. I tak jest chyba u wszystkich operatorow.
    Jesli wymowienie zachaczy np. o 10 dni kolejnego okresu, to nalicza
    10/30 abonamentu a reszte musza zwrocic. Wlasnie czekam na pieniazki za
    nadplate (bo za abonament oczywiscie licza sobie z gory).
    Pozdrawiam!
    rajusan

  • 4. Data: 2005-02-04 20:40:12
    Od: "Pedro79" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Pedro79" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zamawiales
    > uslugi za ktora Ci naliczono oplate. Czyz nie tak? Dla pewnosci przeczytaj

    Oczywiscie pochrzanilem polecony z faxem. Sorki

  • 5. Data: 2005-02-05 09:01:46
    Od: Erol <e...@y...com>

    Dnia Fri, 04 Feb 2005 21:04:09 +0100, Key <krzychoo@_CIACH_alpha.net.pl>
    napisał:

    > Poradźcie mi proszę, co powinienem zrobić. Gdzieś czytałem, że operator
    > ma miesiąc czasu na rozpatrzenie reklamacji a potem sprawę uznaje się za
    > rozstrzygniętą na korzyść abonenta. Może jest na to mądry paragraf...

    Radzę poczytać trochę na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    Reklamacje ma obowiązek rozpatrzyć w terminie do 14 dni. Jeśli w tym
    czasie nie dostaniesz odpowiedzi reklamacja jest uznawana na Twoją
    korzyść. Jeżeli była składana faksem może być problem z ustaleniem
    terminu, bo zawsze mogą coś mieszać. Najlepiej spisać swoje żale i w dwóch
    kopiach zanieść do salonu. Jedną zostawiasz, na drugiej masz potwierdzenie
    wpłynięcia i w takiej sytuacji nie ma możliwości 'kręcenia'.

    Erol

  • 6. Data: 2005-02-05 13:19:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Erol napisał(a):
    > Radzę poczytać trochę na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    > Reklamacje ma obowiązek rozpatrzyć w terminie do 14 dni.

    usług telekomunikacyjnych? 30

    KG

  • 7. Data: 2005-02-05 17:15:30
    Od: Erol <e...@y...com>

    Dnia Sat, 05 Feb 2005 14:19:36 +0100, kam <X#k...@w...pl#X> napisał:

    > usług telekomunikacyjnych? 30

    Bazując na danych z podanej wcześniej strony jest to oczywiście zależne od
    wniesionych odwołań itp. - w dziale "Usługi telekomunikacyjne > Reklamacje
    faktur" jest to bardzo przejrzyście opisane. Cytat: "Operator jest
    zobowiązany w terminie 14 dni udzieli pisemnej odpowiedzi albo
    poinformować pisemnie o konieczności przedłużenia tego terminu, jednak
    maksymalnie do 30 dni."

    Można więc rzec, że obydwoje mamy po części rację. Jeszcze raz link:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=248

    Erol

  • 8. Data: 2005-02-06 18:33:37
    Od: Key <krzychoo@_CIACH_alpha.net.pl>

    > "Operator jest zobowiązany w terminie 14 dni udzieli pisemnej
    > odpowiedzi albo poinformować pisemnie o konieczności przedłużenia tego
    > terminu, jednak maksymalnie do 30 dni."

    A co, jeśli tego nie zrobił?
    Mam uważać sprawę za rozstrzygniętą na moją korzyść czy użerać sie dalej?

    -k.