    From: Key <krzychoo@_CIACH_alpha.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Problem z operatorem GSM
    Date: Fri, 04 Feb 2005 21:04:09 +0100

    Witam.

    Mam problem następującej treści:

    Do niedawna korzystałem z pakietu "Domowego" w sieci Idea. Jako, że
    skończyła mi się 2 letnia umowa na jeden z numerów, 29 listopada
    ubiegłego roku (po wcześniejszej konsultacji z BOK) wysłałem list
    polecony do sieci Idea o rezygnacji z abonamentu w/w numer telefonu.
    Zgodnie z logiką umowa powinna wygasnąć po kolejnym miesiącu
    rozliczeniowym, a więc od 1 stycznia 2005 aparat nie powinien być
    aktywny. Następnie 23 grudnia (przez internet) zainicjowałem od
    kolejnego miesiąca zmianę abonamentu na "Jedną Ideę"(drugi) numer, który
    mi pozostał.
    Jakież było moje zdziwienie, kiedy dnia 1 i 2 stycznia pierwszy aparat w
    dalszym ciągu był aktywny, natomiast 3 stycznia, po 11 dniach od
    inicjacji zmiany otrzymałem SMS o zmianie taryfy dla drugiego numeru.

    Po telefonie do BOK'u okazało się, że ich system rejestruje kolejne
    zgłoszenia nie na podstawie daty, tylko na zasadzie kolejki
    poszczególnych zgłoszeń, a więc kto pierwszy ten lepszy...

    Dodatkowo konsultantka poleciła mi wysłanie faksu go klauzulą "pilne" co
    miało pomóc w szybkim wyjaśnieniu problemu.

    Wysłałem. Bogu dzięki wczoraj upłynął miesiąc a ja nie mam żadnej
    odpowiedzi, dostaję jedynie SMS'y z ponagleniem do zapłacenia faktury,
    teraz już z dwoma abonamentami rzecz jasna.

    Poradźcie mi proszę, co powinienem zrobić. Gdzieś czytałem, że operator
    ma miesiąc czasu na rozpatrzenie reklamacji a potem sprawę uznaje się za
    rozstrzygniętą na korzyść abonenta. Może jest na to mądry paragraf...

    Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

    -key