  • 1. Data: 2005-08-09 06:43:07
    Temat: Prawo ruchu drogowego
    Od: "Remigiusz Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    Mam pytanie do specjalistow prawa ruchu drogowego . Czy mozna wyprzedzac na
    mostach chodzi mi o zasady ogolne bezwzgledu jakie sa znaki.

  • 2. Data: 2005-08-09 10:07:47
    Temat: Re: Prawo ruchu drogowego
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Remigiusz Mrozek" <m...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy mozna wyprzedzac na mostach chodzi mi o zasady ogolne
    W zasadach ogólnych nie zabrania się, ale...

    >bezwzgledu jakie sa znaki.
    Znaki "mają pierwszeństwo" w stosowaniu, więc jesli jest zakaz (znak
    lub linia ciągła) to nie wolno wyprzedzać. Patrz PoRD link w stopce.

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 3. Data: 2005-08-09 15:13:54
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Remigiusz Mrozek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie do specjalistow prawa ruchu drogowego . Czy mozna wyprzedzac
    > na mostach chodzi mi o zasady ogolne bezwzgledu jakie sa znaki.
    >
    > Witam
    Kłania ci się kodeks ruchu drogowego
    Na mostach widuktyach itp istnieje bezwzględny zakaz wyprzedzania
    KK

  • 4. Data: 2005-08-09 15:35:50
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał w
    wiadomości news:ddah81$n2f$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Kłania ci się kodeks ruchu drogowego
    > Na mostach widuktyach itp istnieje bezwzględny zakaz wyprzedzania

    Aleś głupizną błysnął.
    Znajdź ten kodeks i z tym "zakazem". Pomyśl zanim napiszesz.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-08-09 15:56:40
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    09.08.2005 # 16:35:50, Leszek napisał:

    > Aleś głupizną błysnął.
    > Znajdź ten kodeks i z tym "zakazem". Pomyśl zanim napiszesz.

    Kiedyś był taki zakaz - możliwe, że nadal jest - ale tego nie powiem
    na 100%.

    Poza tym - trzeba być ***, aby wyprzedzać w takim miejscu (ZTCP na
    większości wiaduktów - o ile nie jest to jednokierunkowa-dwupasmowa
    droga - jest podwójna ciągła i zakaz wyprzedzania - od podjazdu, aż
    do końca zjazdu z drugiej strony.
    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-08-09 16:00:11
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Galathea" <g...@n...poczcie.w.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś był taki zakaz - możliwe, że nadal jest - ale tego nie powiem
    > na 100%.

    Tak trudno znaleźć kodeks w sieci??
    Pisać bez sensu ci się chce a poświęcić 3 minuty na zajrzenie do kodeksu już
    nie? Nigdy takiego zakazu nie było. Przynajmniej od 83 roku.

  • 7. Data: 2005-08-09 16:23:54
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:

    > Pisać bez sensu ci się chce a poświęcić 3 minuty na zajrzenie do kodeksu
    > już nie? Nigdy takiego zakazu nie było. Przynajmniej od 83 roku.

    O rany, mogłeś juz napisać, że na mostach, wiaduktach i w tunelach nie wolno
    zawracać i cofać, zamiast prawić Galathei morały.

    Justyna

  • 8. Data: 2005-08-09 16:29:20
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    09.08.2005 # 17:00:11, Leszek napisał:

    > Tak trudno znaleźć kodeks w sieci??

    nie trudno - ale muszę mieć dostęp do czegoś oprócz poczty i newsów.
    Tak się składa, że w tej chwili nie mam.

    > Pisać bez sensu ci się chce

    a co jest bez sensu w tym co napisałem ?

    > Nigdy takiego zakazu nie było. Przynajmniej od 83 roku.

    I dopiero to jest z Twojej strony odpowiedź na pytanie Remigiusza.
    Zamiast się zachowywać jak cham, trzeba było od razu tak napisać.
    Do tego błyszczysz właśnie Ty - czym to już sam wiesz.
    --
    nie pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-08-09 18:09:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Znaki "mają pierwszeństwo" w stosowaniu, więc jesli jest zakaz (znak
    > lub linia ciągła) to nie wolno wyprzedzać. Patrz PoRD link w stopce.

    Oczywiście masz rację z jednym zastrzeżeniem. Sama linia ciągła nie
    zabrania wyprzedzania. o ile zdołasz to z uwagi na rozmiary pojazdu
    robić na wyznaczonej części jezdni, to wyprzedzać możesz.

    Żaden przepis ogólny nie zabrania a'priori wyprzedzania na mostach i
    wiaduktach.

  • 10. Data: 2005-08-09 18:25:55
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > O rany, mogłeś juz napisać, że na mostach, wiaduktach i w tunelach nie >wolno
    > zawracać i cofać,

    Ale o tym wie każdy ciołek i matołek ;)Jeśli dla kogoś jest ponad siły wpisać w
    google 'kodeksdrogowy" to niech milczy i słucha.

    >zamiast prawić Galathei morały.

    Zaraz tam morały. To grupa p.s.p a nie p.s.magiel.