  • 1. Data: 2005-08-09 06:09:15
    Temat: MPK - znow...
    Od: "TMK" <n...@s...pl>

    Witam,

    Moja żona jeszcze za czasów panieńskich w ciągu dwóch (rok 2000-2001) lat nałapała
    kilka "mandatów" za przejazd bez biletu. Gdzieś po dwóch latach przyszły wezwania do
    zapłaty za część i zostały spłacone. Po spłacie osobiście dzwoniłem do MPK czy moja
    roztrzepana żoncia ma jeszcze jakieś zaległości - odpowiedż była negatywna.

    Po paru miesiącach przyszło kolejne wezwanie do zapłaty od firmy Kruk (znanej na
    grupie zresztą...), nie wytrzymałem i sam zadzwoniłem do nich - rozmowa zaczęła się
    od pogróżek, ale po moim ostrym sprzeciwie że nie mamy zaległości i pytaniu skąd
    mają dane osobowe żony - szanowny pan stwierdził że "zamyka sprawę". i był spokój aż
    do tego miesiąca...

    Do byłego domu żony przyszedł windykator i próbował uzyskać aktualny adres twierdząc
    że jest od komornika, gdy nie dostał go to przed wyjazdem "odgrażał się" że skieruje
    sprawę do sądu (do tej pory myslałem że najpierw jest sąd, a później komornik)...

    I pytanie co z nimi robić?

    z faktów:
    1. jeździła na gapę
    2. spłaciła co przyszło
    3. informacja od MPK że nie ma zaległości
    4. nigdy korespondencja nie była przesłana poleconym, ani nikt się nie podpisał
    5. wg Pana z MPK takie sprawy są aktualne do roku, a to był 2000-01
    6. pisma z Kruka z pogróżkami...

    W najgorszym razie powoli spłacimy, ale...

    Proszę o konstruktywną odpowiedź :)

    --
    Pozdrawiam, TMK

  • 2. Data: 2005-08-09 06:35:09
    Temat: Re: MPK - znow...
    Od: "Tomasz Lam [ZuLu]" <t...@w...info.pl>

    TMK napisał(a):
> [...]
    > wyjazdem "odgrażał się" że skieruje sprawę do sądu (do tej pory
    > myslałem że najpierw jest sąd, a później komornik)...

    1. Najpierw rozprawa w trybie nakazowym (tak bywa najczęściej), później
    komornik.

    2. Wszelakie należności w tytułu nieopłaconych "kar" za gapowe
    przedawniają się po 3 latach od daty wymagalności, więc jeśli było by to
    nawet do połowy 2002, to teraz jest wielce nieaktualne i należy Pana
    postraszyć złozeniem w Prokuraturze doniesienia o próbie wyłudzenia.

    TLZ

  • 3. Data: 2005-08-09 07:18:48
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > I pytanie co z nimi robić?

    Olać. Firmy windykacyjne się olewa. Czasem pozywa o ochronę dóbr osobistych,
    jak przesadzą.

    JK

  • 4. Data: 2005-08-09 07:20:29
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > nawet do połowy 2002, to teraz jest wielce nieaktualne i należy Pana
    > postraszyć złozeniem w Prokuraturze doniesienia o próbie wyłudzenia.

    Trochę przesadziłeś - należność przedawniona to nie nienależna, jej spłaty
    nie można wymusić, ale też dobrowolnie zapłacona nie podlega zwrotowi.

    JK

  • 5. Data: 2005-08-09 07:32:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Lam [ZuLu] napisał(a):

    > 2. Wszelakie należności w tytułu nieopłaconych "kar" za gapowe
    > przedawniają się po 3 latach od daty wymagalności, więc jeśli było by to

    Po roku!

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-08-09 07:36:18
    Od: "TMK" <n...@s...pl>

    Tomasz Lam napisał:

> [...]
    > wymagalności, więc jeśli było by to nawet do
    > połowy 2002, to teraz jest wielce nieaktualne
    > i należy Pana postraszyć złozeniem w Prokuraturze

    Tomku, wybacz że drążę ale muszę :)

    - od kiedy liczyć datę wymagalności? data "wykroczenia", data korespondencji, inne?

    - proszę o namiary (lub gotowy fragment - wiem że to moje lenistwo, ale jestem prawie
    kompletnym lajkonikiem prawnym, no może poza KC z którego miałem trochę wykładów
    jeszcze na studiach) gdzie szukać podstawy do Twoich słów "przedawniają się po 3
    latach od daty wymagalności"

    - czy przepisy MPK mówią coś o czasie do którego można egzekwować długi? facet ze
    ZDiKu (telefonicznie) wspominał o jedym roku...

    --
    Pozdrawiam, TMK

  • 7. Data: 2005-08-09 07:43:23
    Od: "TMK" <n...@s...pl>

    Liwiusz napisał:

    > Po roku!

    mamy takie same informacje - znasz źródło?

    pisma od windykatora powoływały się na:
    1. art 33a.3 - ustawa prawo przewozowe (dz.u. z 1995 r., nr119, poz 575) z
    późniejszymi zmianami
    2.rozporządzenie ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 09-04-1999 (dz.u. z
    29-04-1999., nr 38, poz.376)
    uchwała nr 266/99 i 275/99 rady miejskiej wrocławia

    --
    Pozdrawiam, TMK

  • 8. Data: 2005-08-09 07:55:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    TMK napisał(a):

> [...]
    z 29-04-1999., nr 38, poz.376)
    > uchwała nr 266/99 i 275/99 rady miejskiej wrocławia

    Art. 77 prawa przewozowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2005-08-09 08:08:32
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    TMK napisał(a):
    > I pytanie co z nimi robić?

    Pozwać.

    Tobi

  • 10. Data: 2005-08-09 08:16:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Trochę przesadziłeś - należność przedawniona to nie nienależna, jej spłaty
    > nie można wymusić, ale też dobrowolnie zapłacona nie podlega zwrotowi.

    ale naleznosc splacona i w dalszym ciagu wymuszana to juz jest wyludzenie
    P.