  • 1. Data: 2005-08-17 10:33:14
    Temat: Prawo konsumenckie - klawiatura
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    na zakupionej klawiaturze po tygodniu niezbyt intensywnego użytkowania
    zaczynają się ścierać litery na klawiszach (klawiatura jest czarna,
    napisy białe, tzn. teraz już szare). Czy może to być podstawą
    reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
    model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.

    Tobi

  • 2. Data: 2005-08-17 10:41:16
    Temat: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tobi wrote:

> [...]
    > reklamacji? Jeśli tak, to czy mam prawo do wymiany na inny/taki sam
    > model czy też do zwrotu gotówki? Obawiam się, że ten model tak ma.

    Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
    możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
    sprzedawcy, że ten model tak ma i po starciu liter na następnej
    klawiaturze też masz ją zamiar zwrócić zgodzi się na zwrot gotówki.

  • 3. Data: 2005-08-17 10:52:17
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź.

    Tobi

  • 4. Data: 2005-08-17 10:52:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <ddv46d$gnl$3@opal.futuro.pl>, jureq wrote:

    > Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
    > możliwościami należy do sprzedawcy. Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz

    Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-08-18 12:17:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    jureq wrote:
    > Myślę jednak, że jeśli zasugerujesz
    > sprzedawcy, że ten model tak ma i po starciu liter na następnej
    > klawiaturze też masz ją zamiar zwrócić zgodzi się na zwrot gotówki.

    Sprawdzony schemat postępowania w takich sytuacjach:

    Swego czasu w jednym z hipermarketów kupiłem torbę podróżną, tego samego
    dnia się spruł jeden szew. Poszedłem z reklamacją, wymienili mi na
    identyczną (i równie szybko prującą się). Za trzecią wizytą w sklepie znowu
    woleli mi wymienić niż oddać pieniądze. Na oczach pracownika sklepu
    chwyciłem feralny szew przyniesionej właśnie z hali torby (w 4 palce) i
    lekko pociągnąłem demonstrując "trwałość" konstrukcji. Na propozycję
    przetestowania kolejnego egzemplarza ;) sklep nie przystał i oddał
    pieniądze.

    Przećwicz sobie szybkie wycieranie klawiszy palcem i wal do sklepu.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2005-08-18 18:31:36
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 18:52:29 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Możesz konkretnie przytoczyć z czego to prawo sprzeawcy wynika?

    ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-08-18 22:15:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <t...@4...net>, ...@...c wrote:
    > ani chybi że ze ustawy o sz. warunakach sprzedaży konsumenckiej.

    Możesz acytowac odpowiedni artykuł?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-08-18 23:54:10
    Od: ...@...c

    Dnia Fri, 19 Aug 2005 06:15:25 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Możesz acytowac odpowiedni artykuł?

    zrób to sam nie jest ich wiele.

    --
    pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-08-19 02:34:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <1w2ul8uxv1cjp.1pjche2rmajg7$.dlg@40tude.net>, ...@...c wrote:

    > zrób to sam nie jest ich wiele.

    Rozumiem :) Problem tylko z tym, że inni się na takie "porady" daja
    nabierać ale to już w sumie nie do końca moja sprawa.

    W każdym razie, nie sprzedawca nie ma takiego prawa z automatu. Może
    jedynie tłumaczyć wybór np. nadmiernymi kosztami, ale na życzenie
    reklamującego musi dostarczyć przekonywujące uzasadnienie.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-08-19 07:09:57
    Od: pepsee<p...@o...pl>

    Jureq wrote:
    > Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
    > możliwościami należy do sprzedawcy.

    Oczywiście NIE ISTNIEJE ŻADEN PRZEPIS, z którego wynikałoby prawo
    sprzedawcy do dokonywania wyboru między wymianą a naprawą - jest wręcz
    przeciwnie - prawo takowe przysługuje wyłącznie kupującemu - w granicach
    określonych w art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej...

    Marcin Debowski wrote:
    >W każdym razie, nie sprzedawca nie ma takiego prawa z automatu.
    >Może jedynie tłumaczyć wybór np. nadmiernymi kosztami, ale na życzenie
    >reklamującego musi dostarczyć przekonywujące uzasadnienie.

    Moim zdaniem nie ma możliwości dokonywania przez sprzedawcę naprawy towaru
    konsumpcyjnego wbrew żądaniom kupującego wymiany tego towaru na nowy.
    (Przecież kupujący jest właścicielem rzeczy i bez jego zgody nie jest dopuszczalna
    ingerencja osoby trzeciej w uprawnienia właścicielskie). W przypadku zgłoszenia
    przez kupującego żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
    przez wymianę na nowy i stwierdzenia przez sprzedawcę, że wymiana
    wymagałaby nadmiernych kosztów, może on uchylić się od obowiązku wymiany,ale
    nie może samodzielnie zdecydować o naprawie, bowiem w takim przypadku
    kupujący - na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej - ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy (od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność z umową
    jest nieistotna). Ustawodawca nie przewidział więc możliwości uprawnienia
    sprzedawcy do dokonywania naprawy zamiast wymiany w przypadku np.
    nadmiernych kosztów takiej wymiany...

    Pzdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info