eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo konsumenckie - klawiatura › Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: pepsee<p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo konsumenckie - klawiatura
    Date: Fri, 19 Aug 2005 07:09:57 +0000 (UTC)
    Organization: PomocPrawna.INFO
    Lines: 39
    Sender: u...@p...info
    Message-ID: <de40k5$eg0$1@opal.futuro.pl>
    References: <ddv3oe$44n$1@news.onet.pl> <ddv46d$gnl$3@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: f8.tld.pl
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1124435397 14848 195.149.227.8 (19 Aug 2005 07:09:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Aug 2005 07:09:57 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    User-Agent: Phorum4Reader 0.5 (beta)
    X-Remote-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
    X-Remote-Host: 83.23.43.177
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:320713
    [ ukryj nagłówki ]


    Jureq wrote:
    > Masz prawo do wymiany lub zwrotu gotówki. Zasadniczo wybór między tymi
    > możliwościami należy do sprzedawcy.


    Oczywiście NIE ISTNIEJE ŻADEN PRZEPIS, z którego wynikałoby prawo
    sprzedawcy do dokonywania wyboru między wymianą a naprawą - jest wręcz
    przeciwnie - prawo takowe przysługuje wyłącznie kupującemu - w granicach
    określonych w art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej...

    Marcin Debowski wrote:
    >W każdym razie, nie sprzedawca nie ma takiego prawa z automatu.
    >Może jedynie tłumaczyć wybór np. nadmiernymi kosztami, ale na życzenie
    >reklamującego musi dostarczyć przekonywujące uzasadnienie.

    Moim zdaniem nie ma możliwości dokonywania przez sprzedawcę naprawy towaru
    konsumpcyjnego wbrew żądaniom kupującego wymiany tego towaru na nowy.
    (Przecież kupujący jest właścicielem rzeczy i bez jego zgody nie jest dopuszczalna
    ingerencja osoby trzeciej w uprawnienia właścicielskie). W przypadku zgłoszenia
    przez kupującego żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową
    przez wymianę na nowy i stwierdzenia przez sprzedawcę, że wymiana
    wymagałaby nadmiernych kosztów, może on uchylić się od obowiązku wymiany,ale
    nie może samodzielnie zdecydować o naprawie, bowiem w takim przypadku
    kupujący - na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej - ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy (od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność z umową
    jest nieistotna). Ustawodawca nie przewidział więc możliwości uprawnienia
    sprzedawcy do dokonywania naprawy zamiast wymiany w przypadku np.
    nadmiernych kosztów takiej wymiany...

    Pzdr.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1