  • 1. Data: 2005-08-17 08:47:58
    Temat: przepisy dotyczace lokalow gastronomicznych
    Od: "paten" <n...@n...pl>

    Witam!
    Proboje uporac sie z brakiem pracy. Trafilem na projekt unijny adresowany do
    bezrobotnych chcacych otworzyc wlasna dzialalnosc gospodarcza. Mialem kiedys
    maly sklepik, tak wiec mam juz jakies doswiadczenie. Niemniej wypadlem z
    obiegu i chcialbym Was prosic o pomoc.
    Mieszkam w trojmiescie i tutaj chcialbym zaczac dzialac.
    Moim pomyslem jest niewielka kawiarenka polaczona z galeria.
    Widzialem kilka takich miejsc.
    Zastanawiam sie nad wymogami odbioru sanepidowskiego.
    Chcialbym w mojej kawiarni serwowac kawe i herbate oraz sprzedawac zakupione
    u kogos ciasta, badz inne wyroby, ktorych sam nie bede przygotowywac. Czy
    musze wszystkie wymogi jakie nalozone sa na gastronomie spelnic?

    Konkretnie chodzi mi o to czy musi byc:
    -oddzielna toaleta i sztania dla pracownikow niedostepna dla klientow?
    - niezalezne wejscie przeznaczone na dostawe towaru oraz wynoszenie smieci?
    czy tez jedno wejscie , ktorym klienci, pracownicy, towar i smieci beda
    wchodzic i wychodzic wystarczy?
    - czy sa inne specyficzne wymogi? Nie mam jeszcze lokalu, wiec zastanawiam
    sie jakiego lokalu szukac, Co musi byc ponad sale konsupcyjna, zaplecze,
    toalete dla klientow oraz glownym wejsciem w mojej kawiarni zgodnie z
    ustawa?

    Rozpatruje jeszcze kilka innych pomyslow na otwarcie wlasnej dzialalnosci.
    Gdyby ktos zechcial sie ze mna podzielic swoimi pomyslami na otwarcie
    niewielkiej DG za 10-20 tys serdecznie prosze o pomoc

    Pozdrawiam
    Pawel Jaskolski

  • 2. Data: 2005-08-17 10:29:46
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    paten <n...@n...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Konkretnie chodzi mi o to czy musi byc:

    Czy nie byłoby prościej udać się do Sanepidu, ktory będzie to
    kontrolował/odbierał i im zadać to pytanie, a wrazie wątpliwości poprosić o
    wskazanie przepisów zawierających te wymogi?
    Przecież i tak w koncowym efekcie będziesz musiał się dostosować do ICH
    wymagan, a nie do naszej opinii. Dopiero gdyby oni żadali czegoś z ksiezyca
    zasadne by było szukanie dziury w ich wymaganiach

    PZDR
    Roman Rumpel
    --
    W ogole dyskusja jest bezprzedmiotowa i zakrawa na trolowanie z racji
    wyjatkowo prostej solucji poruszanego problemu.

    (C)T.Francuz.