  • 1. Data: 2005-08-17 09:38:59
    Temat: przeniesienie na inne stanowisko a rozwiazanie umowy za wypowiedzeniem
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Witam

    Jestem w trakcie rozwiazania uymowy za wypowiedzeniem wreczonego mi
    przez pracodawcę. 2tyg wypowiedzenia uplywa 27.08. Wczoraj tj 16.08
    pracodawca wreczylk mi pismo o przeniesieniu do dzialu przemyslowego
    sklepu. Nie moge tam pracowac ze wzgledow zdrowotnych (prawda bez
    wałków) wiec poszedlem za zwolnienie do 27.08. W pismie przenoszacym
    mnie z informatyka na fizycznego jest napiusane ze w zwiazku z
    szczegolna potrzeba pracodawcy zgodnie z art.42 par 4 Kodeksu pracy
    powierza mi tamto stanowisko i że pozostale warunki umowy pozostaja bez
    zmian. jest tam napisane tez ze od dnia 17.08 do 27.08 mam pracowac na
    tamtym stanowisku. nie ma slowa o przywroceniu umowy nie dostalem tez
    nowego zakresu obowiazkow do podpisu.

    W zwiazku z tym mam pytanie czy po powrocie do pracy ze zwolnienia
    lekarskiego wlasciwe tylko po swiadectwo i ksiazeczke pracownicza moga
    robic mi jakies problemu typu ze umowa o prace jest wazna i mam
    pracowac? nie chce tam pracoweac bo mnie zalatwiono na cacy a od 29 chce
    isc do nowej pracy i nie chce miec problemów ze starym pracodawca. czy
    rozwiazanie umowy o prace stanowi wg prawa jej integralna czesc? bo
    jesli tak to skoro pozostale warunki umowy pozostaja bez zmian nie
    powinienem miec problemow. tak mi sie wydaje ale prosze o pomoc i porade
    czy dobrze mysle czy zle.

    pozdrawiam
    akanid

  • 2. Data: 2005-08-17 12:33:46
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Akanid" <a...@w...pl.bezspamu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesli tak to skoro pozostale warunki umowy pozostaja bez zmian nie
    > powinienem miec problemow. tak mi sie wydaje ale prosze o pomoc i

    Umowa o pracę rozwiąże się zgodnie z wypowiedzeniem, tj. z dniem
    27.08.2005.
    Zostałeś przeniesiony na inne stanowisko tylko na okres umowy, tj. do
    27.08.2005, co zresztą zostało zapisane w pismie przenoszącym Cię na
    inne stanowisko. Ponieważ zmienia się tylko stanowisko i miejsce pracy
    (dział), więc konieczny jest zapis w takim aneksie "pozostałe warunki
    umowy o pracę pozostają bez zmiany". W każdym aneksie do umowy o pracę
    znajduje taki zapis.
    Ponieważ aktualnie masz zwolnienie lekarskie do 27.08.2005, więc do
    firmy zgłosisz się tylko po świadectwo pracy i adnotacje w legitymacji
    ubezpieczeniowej o zwolnieniu z pracy.
    Za okres zwolnienia lekarskiego otrzymasz wynagrodzenie chorobowe (do
    33 dni w roku kalendarzowym) lub zasiłek chorobowy (od 34 dnia
    zwolnienia lek. w roku kalendarzowym) w wysokości 80% pobieranego
    wynagrodzenia, jednak pod warunkiem, że nabyłeś prawo (m. in.
    uprzednie co najmniej 30-dniowe ubezpieczenie chorobowe).

    wa