  • 1. Data: 2002-05-06 11:08:32
    Temat: Prawo autorskie - korzystanie z plików
    Od: "Marcin BACIK Koteras" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    W pracy, mam program do zbierania danych z urządzenia podłączonego do
    komputera. Na komputerze tym mam legalne oprogramowanie(I) do zapisu danych
    na dysk. Mam też beznadziejny program(II) do obróbki tych danych...

    Jako że wspomniany program(II) jest beznadziejny to napisałem sobie swój
    program, który wykorzystuje pliki z programu (I) - wykorzystuje w części, bo
    wyciągam z nich przede wszystkim dane odebrane z urządzenia.
    Jak można się domyśleć format zapisu danych nie jest tekstowy, a binarny
    czyli musiałem sam rozgryźć co i jak jest zapisane.
    Jako, że taki program może się przydać nie tylko mi chciałbym go sprzedać i
    tu pojawia się pytanie:
    Czy muszę mieć zgodę autora programów I i II na wykorzystanie tych plików w
    swoim programie?
    Zaznaczam, że mój program bez programu I jest bezużyteczny.

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-05-06 12:04:59
    Temat: Re: Prawo autorskie - korzystanie z plików
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, Marcin BACIK Koteras wrote:

> [...]
    >+ Jak można się domyśleć format zapisu danych nie jest tekstowy, a binarny
    >+ czyli musiałem sam rozgryźć co i jak jest zapisane.

    AFAIK polskie prawo upoważnia do takiego działania, *o ile*
    autor programu nie dostarczy ci tych danych *oraz* *tylko*
    w zakresie, w którym jest ci to niezbędne.
    Na mój rozum - ok.

> [...]
    >+ tu pojawia się pytanie:
    >+ Czy muszę mieć zgodę autora programów I i II na wykorzystanie tych plików w

    Jeśliby tak było, to nie istniałby np. StarOffice ;) !
    M$ zdaje się nie ropowszechniał specyfikacji formatów .DOC i .XLS

    >+ Zaznaczam, że mój program bez programu I jest bezużyteczny.

    Więc autor programu swoją "działkę" dostanie.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-06 14:18:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 6 May 2002, Marcin BACIK Koteras wrote:

    > Czy muszę mieć zgodę autora programów I i II na wykorzystanie tych plików w
    > swoim programie?

    Nie musisz, jeśli spełniasz warunki wymienione w art. 75 ust. 2 pkt 3
    Ustawy (zakładam że rozgryzienie formatu pliku było połączone z
    dekompilacją programu I).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-05-06 21:02:24
    Od: "Marcin BACIK Koteras" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent <n...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:

    > Nie musisz, jeśli spełniasz warunki wymienione w art. 75 ust. 2 pkt 3
    > Ustawy (zakładam że rozgryzienie formatu pliku było połączone z
    > dekompilacją programu I).

    Nie, ja nic nie dekompilowałem, po prostu wiem (wiedziałem) mniej więcej co
    i jak tam musi być zapisane i po analizie kilku plików zapisywanych w różny
    sposób rozgryzłem po kawałku, który bajt co znaczy - programu jako takiego
    nie ruszałem, bo na tym się nie znam.

    A gdzie mogę znaleźć pełny tekst, o którym Pan wspomina? - tylko o pełny i
    prawdziwy a nie jakiś skrót czy też czyjąś interpretację mi chodzi.

    pozdrawiam,
    Marcin

    p.s.
    generalnie byłbym wdzięczny za każdą udokumentowaną uwagę odnośnie tej
    sytuacji.