    From: "Marcin BACIK Koteras" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie - korzystanie z plików
    Date: Mon, 6 May 2002 13:08:32 +0200

    Witam,

    W pracy, mam program do zbierania danych z urządzenia podłączonego do
    komputera. Na komputerze tym mam legalne oprogramowanie(I) do zapisu danych
    na dysk. Mam też beznadziejny program(II) do obróbki tych danych...

    Jako że wspomniany program(II) jest beznadziejny to napisałem sobie swój
    program, który wykorzystuje pliki z programu (I) - wykorzystuje w części, bo
    wyciągam z nich przede wszystkim dane odebrane z urządzenia.
    Jak można się domyśleć format zapisu danych nie jest tekstowy, a binarny
    czyli musiałem sam rozgryźć co i jak jest zapisane.
    Jako, że taki program może się przydać nie tylko mi chciałbym go sprzedać i
    tu pojawia się pytanie:
    Czy muszę mieć zgodę autora programów I i II na wykorzystanie tych plików w
    swoim programie?
    Zaznaczam, że mój program bez programu I jest bezużyteczny.

    pozdrawiam,
    Marcin