  • 1. Data: 2002-01-10 21:08:53
    Temat: Prawo Spółdzielcze
    Od: "Marek" <m...@a...waw.pl>

    Witam

    Czy prawo Spółdzielcze po ostatnich zmianach wniosło może takie zmiany, o
    których zostałem poinformowany w Spółdzielni przez księgową:
    1. nowe prawo uchyla wszystkie Statuty Spółdzielni, tzn, to co było do tej
    pory w Statucie jest już nieważne i egzekwowane jest prawo zawarte w
    nowelizacji (chyba jakaś bzdura, co najwyżej niektóre punkty?)
    2. wszelkiego rodzaju zwroty są dokonywane dopiero po wybudowaniu całego
    mieszkania i rozliczeniu całkowitym całości inwestycji i zwracane są
    pieniądze, w przeliczeniu do tej wartości ?? (jeśli wniosłem wkład i
    wycofałem się na początku inwestycji , to teraz niby trzeba czekać, rok albo
    dwa na końcowe rozliczenie inwestycji i wtedy się może okazać, że zwrócą mi
    nie całość, tylko część wkładu???)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-10 23:57:09
    Temat: Re: Prawo Spółdzielcze
    Od: "Jacek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marek" <m...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pory w Statucie jest już nieważne i egzekwowane jest prawo zawarte w
    > nowelizacji (chyba jakaś bzdura, co najwyżej niektóre punkty?)

    Zgadza sie - bzdura.
    Nowa ustawa spowoduje jedynie pewne
    modyfikacje i dostosowania statutow do niej.

> [...]
    albo
    > dwa na końcowe rozliczenie inwestycji i wtedy się może okazać, że zwrócą

    Popros o odpis Statutu - Spoldzielnia ma Ci go obowiazek wydac.
    To jakas paranoja. Taki zapis moze odnosic sie do osob, ktore
    otrzymaja lokale. Rozliczenie jest dwuetapowe. I albo
    otrzymaja zwrot nadplaty, albo beda musialy doplacic do
    wysokosci kosztow rzeczywiscie poniesionych przez S-nie.
    W zadnym wypadku nie dotyczy to Ciebie.
    A czy w ogole zawarles umowe na przydzial ????

    pzdr.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-01-11 10:28:48
    Od: "MS" <m...@p...com>

    My zrezygnowaliśmy w trakcie budowy naszego osiedla z lokalu z powodów
    różnych, między innymi zmianach w planach, cenie, dopłacie o któerj nie było
    mowy. Zrezygnowalismy na wakacjach, potem wykreślono nas z członow
    spółdzielni i od tej daty mieli trzy miesiące na oddanie wkładu który tam
    wnieśliśmy. Na taki termin sami się zresztą powoływali, nawet w statucie też
    tak jest. Termin trzech miesięcy minął, a zwrpotu nie dostalismy.
    Zostaliśmy poinformowani że w związku ze zmianami w prawie spółdzielczym
    ststut został uchylony, tzn, że niby te zmiany uchylają ich statut (chyba
    jakaś bzdura) oraz , ze oni to wszystko konsultowali z prawnikami i że jest
    jak najbnardziej w porządku. Na pytanie kiedy nam oddadzą forsę, powiedziano
    nam, że prawo zmieniło zosady zwrotów i mogą być oddane ale po wybidowaniu
    osiedla i jego całkowitym wycenieniu i wówczas mogą nam zwrócić wkład, ale
    do wartości mwyceny. Oczywiście powiedziano nam, że rada nadzorcza poszła
    nam na rękę i ustaliła, że zaliczkowo mogą nam wypłacić 2/3 włożonego
    wkładu, reszta po końcowym rozliczeniu budowy, które będzie może w
    maju....., ale w chwili obecnej nie przelali nam tych 2/3 i nie wiadomo
    kiedy przeleją, bo prezes nie dał takich dyspozycji..

    Wydaje nam się że robią nas jawnie w bambuko, zresztą nie tylko nas, bo są
    jeszcze trzy rodziny, które zrezygnowały i z którymi postrępują w ten sam
    sposób.

    Także generalnie termin zwrotu minął, a oni nie oddali.

    Pozdrawiam
    m...@p...com

  • 4. Data: 2002-01-11 14:18:02
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Obowiązuje na pewno aktualny statut, aż do momentu złożenia w Sadzie
    Rejestrowym zmian do statutu.
    Spółdzielnia nie ma kasy do wypłat (zainwestowała w budowanie, koszta własne
    zżarly, nie spełnili warunków kredytu, żle się gospodarzyli - to naprawde nie
    koniecznie musi być generalnie chęć podprowadzenia waszej kasy) - jak
    najszybciej złóżcie w spółdzielni ostre pismo domagające zwrotu pieniędzy w
    terminie powiedzmy siedmiu dni, ponieważ w przeciwnym wypadku kierujwciw sprawę
    do sadu cywilnego i jednocześnie powiadamiacie właściwy SAd Rejestrowy. Jak
    jeszcze coś mają to natychmiast wypłacą.
    z...@b...pl
    http://www.bezpartyjni.pl/

  • 5. Data: 2002-01-11 14:20:05
    Od: <b...@p...onet.pl>

    A tak na marginesie, jak ktoś szuka mieszkania w Szczecinie, to mogę polecić
    porządną spoldzielnie, która buduje mieszkania lokatorskie (30% własnego wkadu
    i reszta kredyt na 30 lat).
    Ale to już prywatnie, jak ktoś do mnie napisze...