  • 1. Data: 2002-01-10 17:11:22
    Temat: Abonament RTV
    Od: "Krzysztof Dąbrowski" <b...@s...pl>

    Jestem w takiej sytuacji. Abonament jest zarejestrowany na matkę.
    Przeprowadziliśmy się do innej dzielnicy w Warszawie. Po pół roku matka
    wyprowadziła się jeszcze gdzie indziej, tzn. do męża. Nie dopilnowalismy
    formalności wyrejestrowania odbiornika i stary urząd pocztowy po dwóch
    latach zaczął nękać mnie coraz to nowymi i większymi wezwaniami do zapłaty.
    Wyjaśnienia telefoniczne nie przynoszą rezultatu. Co zrobić z tym pasztetem?

    Czy wykazanie że od czasu gdy matka mieszka z mężem, który ma przecież swój
    abonament, jest mniej znaczące od formalności tzn. faktu wyrejestrowania?

    Na razie się nie przejmowałem, ale te sumy robią się niebagatelne, za parę
    lat mogą coś zmienić w ustawach i nagle się okaże, że trzeba będzie
    spieniężyć dorobek całego życia żeby zapłacić niesłusznie naliczany
    abonament radiowo-telewizyjny wraz z odsetkami.
    Z góry dziękuję za wskazówki.

    Pozdrawiam
    Krzysztof Dąbrowski

  • 2. Data: 2002-01-10 19:59:48
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, Krzysztof Dąbrowski wrote:

> [...]
    > Wyjaśnienia telefoniczne nie przynoszą rezultatu. Co zrobić z tym pasztetem?

    Wyrejestrować odbiornik.

    > Czy wykazanie że od czasu gdy matka mieszka z mężem, który ma przecież swój
    > abonament, jest mniej znaczące od formalności tzn. faktu wyrejestrowania?

    Abonamentu nie płaci się od osoby, tylko od odbiornika RTV. Zobowiązany do
    płacenia jest właściciel odbiornika - nie właściciel mieszkania i nie
    zameldowani w nim. Wyjątkiem jest sytuacja w gospodarstwach domowych,
    gdzie mimo posiadania większej liczby odbiorników opłaca się abonament
    tylko za jeden z nich (art. 48 ust. 5 URiT), łącznie z odbiornikiem
    radiowym w samochodzie.

    > Na razie się nie przejmowałem, ale te sumy robią się niebagatelne, za parę
    > lat mogą coś zmienić w ustawach i nagle się okaże, że trzeba będzie

    Jeśli coś zmienią w ustawach, to lex retro non agit, więc suma twojego
    świadczenia się nie zwiększy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-11 07:56:31
    Od: "Krzysztof Dąbrowski" <b...@s...pl>

> [...]
    > gdzie mimo posiadania większej liczby odbiorników opłaca się abonament
    > tylko za jeden z nich (art. 48 ust. 5 URiT), łącznie z odbiornikiem

    Chodzi mi właśnie o taką systuację tzn. Matka po wyprowadzeniu i
    zamieszkaniu z mężem korzysta z jego urządzeń RTV i jego abonamentu. Moim
    zdaniem nie ma więc podstaw do naliczania abonamentu pomimio niewypełnienia
    formalności polegającej na wyrejestrowaniu.
    To tak jakby naliczać podatek drogowy właścicielowi samochodu, który uległ
    kasacji w wypadku drogowym, albo został skradziony czy sprzedany.
    Czy podstawą rozliczeń jest stan faktyczny czy formalności papierkowe?

    > Jeśli coś zmienią w ustawach, to lex retro non agit, więc suma twojego
    > świadczenia się nie zwiększy.

    Nie chodzi o to, że się zwiększy tylko o to że mogą dostać instrumenty
    prawne pozwalające im ściągnąć narosłe zaległości wraz z odsetkami, no np.
    ściąganiem zajmą się urzędy skarbowe. W moim wypadku przysłali za trzy lata
    na sumę ponad 400 zł + odsetki to będzie razem już prawie tysiąc zł.

    K.D.

  • 4. Data: 2002-01-11 15:38:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Dąbrowski"
> [...]
    > zdaniem nie ma więc podstaw do naliczania abonamentu pomimio
    niewypełnienia
    > formalności polegającej na wyrejestrowaniu.

    jesli to jej abonament to powinna go wyrejestrowac
    jesli Twoj to kup sobie TV i plac dalej - nie wierze zeby ktos nie mial TV
    lub radia wlicza sie rowniez samochodowe
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-01-12 16:34:04
    Od: "Krzysztof Dąbrowski" <b...@s...pl>

    > jesli to jej abonament to powinna go wyrejestrowac
    > jesli Twoj to kup sobie TV i plac dalej - nie wierze zeby ktos nie mial TV
    > lub radia wlicza sie rowniez samochodowe
    > *** blad ***
    Ty, kurna, sam to bym na to w życiu nie wpadł.
    Czy sądzisz, że po to ludziom głowę zawracam żeby czytać tak idiotyczne
    odpowiedzi?
    K.D.