  • 1. Data: 2002-01-10 18:29:14
    Temat: prawo a radia internetowe
    Od: flem <f...@t...pl>

    Witam,
    wlasciwie nigdy tu nie pisalem, ale postanowilem, bo mnie cos nurtuje.
    Jakis czas temu we Wproscie (lub w Polityce-nie pamietam dokladnie) byl artykul o
    radiach
    internetowych i bylo chyba tam cos takiego, ze jesli liczba sluchaczy jest mala-chyba
    ponizej 500 (?), to ten kto odtwarza te nagrania nie lamie prawe autorskich.
    Nie wiem moze mi sie zdawalo, ale cos podobnego bylo, gdyby ktos byl zorientowany,
    to prosze o odpowiedz.

    Pozdrawiam
    flem

  • 2. Data: 2002-01-10 19:54:20
    Temat: Re: prawo a radia internetowe
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, flem wrote:

> [...]
    > artykul o radiach internetowych i bylo chyba tam cos takiego, ze jesli
    > liczba sluchaczy jest mala-chyba ponizej 500 (?), to ten kto odtwarza te

    Taki przepis byłby bez sensu, bo nie sposób ograniczyć w jakikolwiek
    sposób liczbę odbiorców treści nadawanej przez taki serwer.

    Jeśli myślałeś o art. 2 pkt 3 URiT, to limit ten wynosi 250 osób, ale
    ograniczony jest do przekazu kablowego.

    Co do praw autorskich, sprawa była już wiele razy omawiana, patrz
    archiwum.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-16 11:30:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Jan 2002 20:54:20 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> wrote:

    >Taki przepis byłby bez sensu, bo nie sposób ograniczyć w jakikolwiek
    >sposób liczbę odbiorców treści nadawanej przez taki serwer.

    Da się! Więcej -- trzeba. Nie da się zrobić trasmisji RealAudio o
    nieograniczonej ilości strumieni. Spróbuj posłuchać Trójki przez
    Internet. Nierzadko dostaniesz błąd, że wszystkie strumienie zajęte.
    Słowem -- da się ustawić określoną ilość strumieni czyli określoną
    maksymalną ilość słuchaczy.

    >Jeśli myślałeś o art. 2 pkt 3 URiT, to limit ten wynosi 250 osób, ale
    >ograniczony jest do przekazu kablowego.

    A Internet to jaki? :-)
    --
    Tristan hrabia Alder