  • 1. Data: 2002-10-22 13:14:23
    Temat: Pożyczka...
    Od: "Tomasz Grabka" <g...@s...com.pl>

    Koleżanka z pracy chciała wziąć pożyczkę z K Z P, zwróciła się do mnie z
    prośbą o poręczenie, jednocześnie informując mnie o drugim żyrancie. Jako
    pierwszy podpisałem poręczenie, ale drugi podpis żyranta koleżanka
    sfałszowała. Księgowość i dyrekcja potwierdziły zgodność podpisów i na tej
    podstawie koleżanka otrzymała pożyczkę z Kasy Zpomogowo- Pożyczkowej. Kiedy
    drugi żyrant dowiedział się o sfałszowanym podpisie, powiedział, że żadnego
    poręczenia nie udzielał. Na dzień dzisiejszy jest sytuacja taka, że ja i
    księgowa po równo spłacamy zaciągniętą pożyczkę, ponieważ owa koleżanka
    została wcześniej zwolniona z pracy dyscyplinarnie. Mam zatem zapytanie, czy
    ja w jakimś stopniu zobowiązany jestem do spłaty pożyczki, skoro udzielona
    ona została na podstawie sfałszowanego dokumentu, którego zgodność
    potwierdziła księgowa i dyrektor nie sprawdzając dokładnie? Czy pożyczkę
    powinny spłacić osoby, które ptwierdziły zgodność podpisów, chociaż te były
    sfałszowane, mam na myśli księgową i dyrektora?

    Z góry dziękuje za wszelkie porady związane z moim problemem.

    Z powżaniem,
    Tomasz Grabka