  • 1. Data: 2002-10-22 11:23:37
    Temat: Okres wypowiedzenia umowy Tele2 [dlugie]
    Od: b...@o...home.pl (Bartosz Wzorek)

    Witam

    Mam nastepujacy problem

    W sierpniu b.r. podpisalem umowe z firma Tele2 Polska na swiadczenie
    uslugi VoIP. Podpisanie umowy nastapilo w nastepujacy sposob:
    Wydrukowalem swoj egzemplarz umowy ze strony inernetowej Tele2 i
    przekazalem go kurierowi, który odebral ten egezemplarz i przekazal mi
    urzadzenie TDU umozliwajace korzystanie z ich uslug. Umowa zostala zawarta
    na 1 rok. Po uplywie roku, jezeli jej nie wypowiem umowa ulega
    automatycznemu przedluzeniu na rok nastepnny. Umowa moze byc wypowiedziana
    przez kazda ze stron przy zachowaniu 3 m-cznego okresu wypowiedzenia.
    http://www.tele2.pl/download/umowa_dect_08_08.pdf

    I tutaj powstał problem.
    Urzadzenie nie spelnilo moich oczekiwan, gdyz nie potrafilo wspolpracowac
    naraz z faksem oraz podlaczonym do niego telefonem. Opreator nie
    poinformowal o tym na swojej stronie internetowej, a BOK Tele2 Polska
    zaproponowal mi abym kupil u nich dodatkowy telefon z wbudowanym
    urzadzeniem TDU. W zwiazku z powyzszym nastepnego dnia po podpisaniu umowy
    i odebraniu urzadzenia wyslalem do Tele 2 Polska pismo, w ktorym
    rozwialzalem umowe z dniem nastepnym z winny opratora, gdyz ten nie
    poinformowal mnie ze urzadzenie moze wspolpracowac besposrednio tylko z
    jednym urzadzeniem telekomunikacyjnym, w w/w pismie poprosilem takze o
    wskaznaie miejsca gdzie moge zwrocic firmie Tele2 Polska urzadzenie TDU.
    Oprocz faksu wyslalem takze pismo listem poleconym z ZPO. Faks dotarl jest
    w ich systemie, list takze zostal odebrany.

    Niestety Tele2 przysyla dalej do mnie faktury za usluge, z ktorej nie
    korzystam. Podczas rzomowy telefonicznej stwierdzili, iz ich obowiazuje 3
    miesieczny okres wypowiedzenia. A ja musze dalej oplacac abonament.

    I tutaj ciekawostka cala kwota abonamentu (25 PLN) jest przedplata na
    pozniejsze rozliczenie rozmow. Nawet jesli bym mial zapalcic za 3 faktury (
    ten ich 3 miesieczny okres wypowiedzenia) to i tak sa to pieniadze nie
    wykorzystane przeze mnie poniwaz nie korzystam z tej uslugi.

    Czy ktorys z Szanownych Grupowiczow moglby sie jednoznacznie wypowiedziec
    czy Tele2 Polska ma racje wsytawiajac kolejne faktury? Czy musze jednak je
    oplacic?
    Czy moje rozumowanie dotyczace wypowiedzenia umowy w dniu nastepnym po jej
    podpisaniu ma jakiekolwiek podstawy prawne, bo sam juz nie wiem?
    Gdybym mial mozliwosc wczesniejszego przetestowania tzw urzadzenia TDU,
    nigdy tej umowy bym nie podpisal.

    Chcialbym zanzaczyc, iz nie chodzi mi tutaj o pieniadze bo nie jest to dla
    mnie jakas duza kwota, tylko o udowodnienie i wykazanie swoich racji.

    --
    Pozdrawiam Sedecznie
    Bartosz Wzorek

    mail: b...@o...home.pl
    GG #11725 (tylko wieczorem i od czasu do czasu)