  • 1. Data: 2002-10-22 10:29:00
    Temat: Umowa dzierzawy a podatek od nieruchomosci
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam !

    Jestem tutaj goscinnie i mam nastepujacy problem:
    Ojciec wydzierzawil od gminy nieruchomosc, po 3 miesiacach przyslali nakaz
    platniczy podatku od nieruchomosci, w umowie dzierzawy nie ma ani slowa ze
    dzierzawca bedzie placil ten podatek.
    Urzednicy na pismie nie odpowiedzieli na jakiej podstawie obciazyli go
    podatkiem, tlumacza sie ze wynika to z .... kodeksu postepowania
    administracyjnego !
    Mnie wydaje sie to bzdura, jezeli kotos moze cos doradzic w tej sprawie to
    bardzo prosze o pomoc.

    Ojciec chcial prowadzic niewielka dzialnosc dorabiajc pare groszy do renty a
    teraz wychodzi mu do zaplaty 5.000 PLN.
    Moim zdaniem zostal oszukany przez urzednikow wydzialu gospodarki terenami.

    pozdrawiam

    wegus (goscinnie na grupie)

    PS: szukalem w goglach ale nie trafilem na taki przypadek......

  • 2. Data: 2002-10-22 12:41:15
    Temat: Re: Umowa dzierzawy a podatek od nieruchomosci
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > teraz wychodzi mu do zaplaty 5.000 PLN.
    > Moim zdaniem zostal oszukany przez urzednikow wydzialu gospodarki terenami.

    Niestety, Twój ojciec jako dzierżawca nieruchomości stanowiącej własność gminy,
    jest obowiązany zapłacić podatek od nieruchomości. Wynika to z art. 2 ust. 1 pkt
    3 ustawy o podatku od nieruchomości, który stanowi, iż obowiązek podatkowy ciązy
    na osobach fizycznych, które są posiadaczami nieruchomości stanowiących własność
    jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie wynika z umowy zawartej z
    właścicielem. Twój ojciec, będąc dzierżawcą jest posiadaczem zależnym, więc to
    on niestety musi zapłacić ten podatek.

    Nie znam do końca sprawy, ale jedynym rozsądnym wyjściem wydaje mi się
    wnioskowanie o umorzenie na zasadach art. 67 ordynacji podatkowej lub odroczenie
    terminu płatności lub rozłożenie na raty (art. 48 Ordynacji).

    Ciacho

  • 3. Data: 2002-10-22 12:45:56
    Od: c...@p...onet.pl

    > Niestety, Twój ojciec jako dzierżawca nieruchomości stanowiącej własność gminy,
    > jest obowiązany zapłacić podatek od nieruchomości. Wynika to z art. 2 ust. 1 pkt
    > 3 ustawy o podatku od nieruchomości,

    Sorki, oczywiście chodzi o ustawę o podatkach i opłatach lokalnych w której
    uregulowany jest podatek od nieruchomości.

    Ciacho