  • 1. Data: 2002-10-22 10:54:56
    Temat: Umowa o dzielo
    Od: plumtree <p...@g...pl>

    Witam

    Mam pytanie: do jakiej kwoty brutto w przypadku umowy o dzielo nie moge
    pomniejszyc przychodu o koszty uzyskania?
    Szukalem na roznych portalach i kwoty sa rozne (120, 136, 143 zł), przy
    czym autorzy nie podaja dla jakiego roku.

    I drugie pytanie: czy jezeli mam umowe podpisana na kwote nizsza, niz
    ww. i umowa dot. praw autorskich, to czy moge pomniejszyc przychod o
    koszty, pomimo ze w przypadku "normalnej" umowy o dzielo przepisy na to
    nie pozwalaja?

    Pozdrawiam

    plumtree

  • 2. Data: 2002-10-22 12:22:28
    Temat: Re: Umowa o dzielo
    Od: h...@w...pl (Hania)

    Witam.
    W sytuacji gdy przychody określone w umowie o dzieło nie przekraczają kwoty
    143 zł - pobiera się podatek dochodowy w formie ryczłtu w wysokości 20 %
    przychodu bez pomniejszania o koszty uzykania przychodu.
    Ponieważ umowa jest zawarta na kwotę niższą, to odpada dylemat z kosztami
    usykania - w tym wypadku nie mają zastosowania.
    Kwota 143 obowiązuje na rok 2002 (w roku 2001 było to 136 zł)

  • 3. Data: 2002-10-22 13:14:47
    Od: plumtree <p...@g...pl>

> [...]
    > usykania - w tym wypadku nie mają zastosowania.
    > Kwota 143 obowiązuje na rok 2002 (w roku 2001 było to 136 zł)

    A czy jesli przedmiotem umowy sa prawa autorskie (z tymze nadal jest to
    umowa o dzielo) - to powyzsze przepisy rowniez maja zastosowanie, czy
    moge pomniejszyc przychody o koszty? Czy tez nie ma to znaczenia?

    plumtree

  • 4. Data: 2002-10-23 05:10:04
    Od: h...@w...pl (Hania)

    Nie, nie możesz.
    Nadal jest to umowa na kwote niższą od 143 zł - i to jest istota sprawy.
    Limit kosztów uzyskania dla praw autorskich rzędu 50% ( jak i 20 % przy
    zwykłej umowie o dzieło, lub też wg udowodnionych wyższych a faktycznie
    poniesionych) można zastosować tylko w tym przypadku gdy w grę wchodzi umowa
    na kwotę wyższą aniżeli... podana wyżej.
    :)

  • 5. Data: 2002-10-23 07:50:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 23 Oct 2002, Hania wrote:

    >+ Nie, nie możesz.

    Zgadza się.

> [...]
    >+ poniesionych) można zastosować tylko w tym przypadku gdy w grę wchodzi umowa
    >+ na kwotę wyższą aniżeli... podana wyżej.

    Nie zgadza się, IMO. Proszę uprzejmie o poczytanie mojego
    komentarza na pl.soc.prawo.podatki (ktoś wyciął crosspost
    w wątku i wątek "się rozszedł" :]) i skomentowanie jeśli
    się nie zgadza ze stanem faktycznym.
    Źródłem nieporozumienia jest na mój gust iloczyn logiczny
    "autorskich 50%" oraz "lub też udowodnionych wyższych" !
    Część "gdy...na kwotę wyższą..." staje się IMO bezprzedmiotowa ;)

    >+ :)

    - :)

    Pozdrowienia, Gotfryd